Нові тролейбуси і контроль за маршрутками: які транспортні зміни очікують на черкащан

06 лютого 2017, 12:11

З підняттям вартості проїзду в громадському транспорті у Черкасах укотре постало питання щодо незадовільної якості перевезень. Деякі маршрутні автобуси "розпадаються" прямо на ходу, а інших доводиться чекати майже по 30 хвилин. Чи "світить" Черкасам транспортна реформа та як у місті дотримуються прав пасажирів пише vikka.ua.

Їхати у переповненій маршрутці чи довго чекати на тролейбус – перед таким вибором щоранку опиняються черкащани. Під час сильних морозів на деякі маршрути взагалі виїжджає менше автобусів, ніж зазвичай. Кондуктори пояснюють це тим, що під час низької температури не всі машини вдається завести.

За словами начальника управління транспорту Черкаської міської ради Віталія Москаленка, з початку року в Черкасах було проведено 28 перевірок громадського транспорту та зафіксовано 22 факти недотримання умов договорів з боку перевізників.

"Штрафів немає. Робоча група складає акти щодо дотримання умов договору. Через певний проміжок часу перевіряємо їх ще раз. Якщо за місяць набирається 3 акти однакового характеру, то пропонується розірвати договір з цим перевізником. Для цього у нас створена комісія, до якої входять також представники громадськості", – пояснив він.

Начальник управління транспорту додав, що технічний стан автобусів комісією не перевіряється.

"Автобуси двічі на рік проходять огляд у сертифікованій організації. Щодо маршрутки №9, в якій відпали двері, то вона проходила такий огляд 1,5 місяці тому. На жаль, це метал і він має властивість ламатися", – зазначив він.

Також він пояснив, що у договорах, які були укладені з приватними перевізниками не прописані вимоги щодо форми водіїв та кондукторів.

"Можливо, коли будемо заключати наступні договори, врахуємо, щоб там зазначалася обов’язкова наявність бейджів у кондукторів", – повідомив Віталій Москаленко.

Наразі у Черкасах пасажирів перевозять 48 тролейбусів та 260-270 автобусів.

"Цьогоріч у Черкасах планується збільшити кількість тролейбусів на 6 одиниць, – зазначив чиновник. – Крім цього кроку бюджетних коштів на поліпшення якості проїзду в міському транспорті виділяти не передбачається".

Щодо проекту з оптимізації мережі громадського руху для Черкас, то він розроблений ще у 2012 році.

"Відповідно до цього проекту та схеми руху громадського транспорту, місто потребує 17 автобусних маршрутів та 100 тролейбусів. Останні мають замінити майже всі автобуси на центральних вулицях міста", – пояснив чиновник.

За його словами, наразі містяни можуть поскаржитися на перевізників за телефоном оперативної служби 15-05, шляхом звернень, або заповнивши онлайн-форму на сайті Черкаської міської ради.

Перевіркою задоволення скарг займатиметься спеціальна комісія Черкаської міської ради.

"Комісія почне працювати з наступного тижня. Вона також перевірятиме дотримання угод перевізниками. Ми комплексно підійдемо до цього питання", – пообіцяв ініціатор створення комісії секретар Черкаської міської ради Олександр Радуцький.

Член громадської ради при КП "Черкасиелектротранс" Валерій Мироненко поділився своїм баченням реформування транспортної системи міста.

"Єдиний шлях до покращення транспортної інфраструктури ­­– створення міського транспортного комунального підприємства з єдиним диспетчерським пунктом. Це забезпечить контроль за перевезеннями та покращить якість сервісу", – зазначив він.

На думку Валерія Мироненка, таку систему можна впровадити у Черкасах за рік. До того ж у місті треба налагодити роботу із приватними перевізниками, які не надають пасажирам відповідного сервісу і майже не контролюються з боку міської влади.

"Крім оновлення тролейбусного парку, треба закупити комунальні автобуси та пильно контролювати виконання договорів приватними перевізниками", – розповів представник громадськості.

На переконання активіста, значно покращить ситуацію впровадження електронних квитків та встановлення на тролейбуси GPS-трекерів.

"Не треба нічого вигадувати, просто залучити досвід інших міст. Наприклад, Вінниці. В багатьох інших обласних центрах країни постійно оновлюються тролейбусні парки. Не розумію, чому в Черкасах цього немає", – обурюється активіст.

До відома, у Вінниці транспортна реформа була запроваджена на початку 2012-го року. Місто повністю змінило концепцію руху громадського транспорту. З центральних вулиць, де працює електротранспорт, майже прибрали приватні маршрутки, натомість збільшили кількість тролейбусів і трамваїв, запустили комунальні автобуси, а ще впровадили нічні маршрутки, які курсують центральними вулицями з 20-хвилинним інтервалом.

При цьому у місті кожні три місяці з приватними перевізниками укладаються нові договори. Перед цим вони перевіряються відповідно до прописаних вимог та критеріїв. Серед порушень, які враховуються, – перевезення стоячих пасажирів. Крім того, у Вінниці запроваджена форма у водіїв і кондукторів.

А ось в Європі в останні роки все більше поширюється система безкоштовного міського транспорту. Відмовитися від стягнення плати повністю або частково змогли близько сотні міст ЄС. В основному це невеликі населені пункти, однак є і виняток – Таллінн. При цьому у місті запевняють, що такий крок був економічно виправданий, а головне – цілком окупився.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору