Тема субсидій, якими держава вирішила компенсувати українцям фактично непідйомні тарифи за житлово-комунальні послуги, особливо загострилася з початком опалювального сезону.
Про важливі моменти у оформленні адресної державної допомоги розповів директор департаменту соціального захисту населення обласної адміністрації Руслан Чикало, пише Черкаський край.
- Очільники Міністерства соціальної політики пообіцяли, що перерахунок розміру субсидії з урахуванням початку опалювального сезону буде здійснено до 1 листопада. Внаслідок перерахунку розміри субсидій мали суттєво зрости. Розкажіть, в якому стані цей процес?
— В області завершується процес перерахунку діючих субсидій на опалювальний період 2015-2016 років. Тому остаточними даними ще не оперуємо. Середній розмір, призначених у вересні субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, становив 129,5 грн., а призначених у жовтні буде визначений за результатами звітності орієнтовно 15 листопада.
— Скільки сімей отримують субсидію і скільки зверталося по її отримання?
— Станом на 23 жовтня, для призначення субсидії за новим порядком до органів соціального захисту населення області надійшло 116,7 тисячі заяв. Крім цього, 65 тисячам сімей, які одержували субсидії в опалювальний період 2014-2015 років, здійснюється автоматичне призначення субсидії на новий термін без необхідності подання нового пакета документів та звернення до управлінь соціального захисту населення. Опрацьовано 163,4 тисячі справ або 90%.
— Скільком сім’ям відмовлено в наданні субсидії і які причини цього рішення?
— В області 2446 сім’ям (1,5% від призначень) відмовлено в призначенні субсидії.
Основні причини:
— відсутність реєстрації за місцем проживання;
— по доходах (вартість послуг не перевищує визначеного обов’язкового відсотка платежу);
— здійснення одноразової покупки на суму більшу, ніж 50 тисяч гривень;
— неповні дані в заяві та декларації;
— у разі, коли кількість осіб, яким нараховувалася оплата, не відповідала складу сім’ї (ця норма діяла до 1 жовтня);
— у випадку невідповідності особових рахунків у комунальних організаціях.
— Якими критеріями керується комісія, яка, в разі необхідності, вивчає майновий стан претендента на субсидію? Чи правда, що є випадки, коли завітавши в оселю з сучасним ремонтом, побутовою технікою, комісія робить висновок про недоцільність надання цій сім’ї субсидії?
— У спрощеному порядку призначення житлової субсидії в якості обмеження застосовується лише здійснення одноразової покупки на суму понад 50 тисяч гривень. Виходячи з конкретних обставин, що склалися, на підставі рішень комісій субсидії можуть призначатися як виняток. Рішення про призначення (чи непризначення) субсидії в таких випадках приймається на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства. Форма такого акту обстеження затверджена Мінсоцполітики.
— Чи справляються працівники соціальних служб з потоком людей, які оформляють субсидію? Читачі звертаються до редакції з інформацією, що органи соцзахисту іноді використовують застарілі дані щодо кількості людей, прописаних в оселі, а також довго (іноді до 5 місяців) люди чекають офіційної відповіді. Які ще виникають складнощі в цьому напрямку роботи?
— Кількість зареєстрованих осіб визначається на початок місяця, в якому надійшло звернення за призначенням субсидії, а в разі повторного призначення субсидії на наступний період — на початок місяця, з якого призначається субсидія. Відомості про склад зареєстрованих осіб на запит структурних підрозділів з питань соціального захисту населення подаються житлово-експлуатаційними організаціями або іншими органами, що визначені місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; у сільській місцевості — сільськими (селищними) радами; органами самоорганізації населення.
Також нагадаю, що громадянин, якому призначено субсидію, зобов’язаний протягом місяця поінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб. Рішення щодо призначення субсидії приймається протягом 10 днів після отримання за запитами всієї необхідної для цього інформації.
Працівники соціального захисту роблять сьогодні все можливе, щоб вчасно і якісно забезпечити черкащан цією допомогою від держави.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram