На Черкащині партії та кандидати масово порушують норму закону про вихідні відомості на агітпродукції

22 жовтня 2015, 10:00

Партії та кандидати досі не виконують норму закону щодо обов’язковості вихідних даних на агітаційній друкованій продукції. Окрім цього, її часто розміщують у непристосованих для цього місцях. 

Про це повідомляє ОПОРА.

Так, у Черкасах помічено банери без вихідних даних кандидата на посаду міського голови від «Радикальної партії Олега Ляшка» Сергія Тищенка, крім цього вертикальні банери кандидата в депутати міськради В’ячеслава Черненка.

1 2 3

Без вихідних відомостей розклеюють, до того ж, у невизначених для цього місцях, і листівки від кандидата до Черкаської облради від ВО «Батьківщина» Олега Забєліна.

4

А у Золотоноші зафіксовано пересувний банер без вихідних даних «Партії пенсіонерів України».

5

У місті Шпола розміщений білборд, з тим же порушенням, кандидата на посаду міського голови Юрія Плосконоса. А у м. Звенигородка – білборди кандидата в депутати до Звенигородської міської ради Олексія Ільченка від БПП «Солідарність», кандидата в депутати районної ради Сергія Пащенка від тої ж партії та кандидата на посаду міського голови Олександра Комаренка (самовисуванець), у м. Ватутіне висить реклама ВО «Батьківщина».

6 7 8 9 10

Містом Чигирин розклеєні листівки кандидата в депутати до Чигиринської міської ради Володимира Кір’янова від «Партії захисників Вітчизни», політичної партії «Патріот», листівки кандидата на посаду міського голови Галини Романенко та кандидата до Черкаської облради та Чигиринської міськради Павла Захарцева («Партія ветеранів Афганістану»), які також не мають вихідних даних.

11 12 13 14

Також Черкасами розповсюджують газету «Черкаська правда» з ознаками «чорного» піару проти кандидата на посаду міського голови від «Партії вільних демократів» та чинного міського голови Сергія Одарича, без вихідних відомостей.

15

Крім цього, має місце розміщення агітації у не визначених для цього місцях. До прикладу, політичну рекламу кандидата на посаду сільського голови с. Геронимівки Олексія Шебаліна та запрошення на святкування від кандидата в депутати до Черкаської обласної ради Віталія Чена від ВО «Батьківщина» (округ № 41) розмістили на зупинках та стовпах у селі Геронимівка.

16

Розміщення агітації на стовпах та зупинках помічено і в Чорнобаївському районі, зокрема від «Радикальної партії Олега Ляшка», БПП «Солідарність», кандидатів до Черкаської облради Романа Буданцева від ВО «Батьківщина» (без вихідних даних) та кандидата від БПП «Солідарність» Олександра Сташевського.

17 18 19 20

А у Черкасах вздовж алеї, вулицею бульвар Шевченка, розмістили табличку кандидата на посаду міського голови від «Партії ветеранів Афганістану» Олександра Рибченка.

21

Агітацію на стовпах розклеюють і від кандидата на посаду депутата міськради Володимира Халая, який балотується по округу № 6, що у Черкасах.

22

Листівки в недозволених місцях клеять також від кандидата в міськраду Ігоря Кривошеєва від ВО «Черкащани».

23

Є і досить курйозні ситуації пов’язані з розміщенням агітації. Наприклад, у місті Ватутіне (Звенигородський район) зафіксовано білборд кандидата на посаду міського голови м. Черкаси Олега Кашка від партії «Відродження». Логічно, що у цьому місті він не балотується.

24

Натомість у місті Звенигородка помічено, як четверо осіб, у формі МНС України, монтували білборд без вихідних даних кандидата на посаду міського голови Євгена Петрова.

25 26

Зазначимо, що цей перелік не є вичерпним.

ОПОРА нагадує, що згідно із ст. 56 ч. 1,2 ЗУ «Про місцеві вибори», до друкованих агітаційних матеріалів належать плакати, стенди, листівки, постери, інша друкована продукція з написами, що стосуються передвиборної агітації, а також матеріали, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами.

Друкований агітаційний матеріал повинен містити відомості про замовника та установу, що здійснила друк, його тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів без зазначених відомостей забороняється.

Також згідно ст. 56 ч. 4 Закону, плакати, стенди, листівки та інші друковані агітаційні матеріали (крім матеріалів, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами) розміщуються лише у місцях, визначених і обладнаних місцевими органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування не пізніш як за 45 днів до дня голосування.

Наявність вихідних даних дає можливість відстежити, скільки коштів було витрачено на виготовлення друкованих матеріалів, адже вони мають бути надруковані за рахунок виборчого фонду кандидата, а не за власний кошт, що заборонено діючим законодавством.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору