Депутат Черкаської обласної ради Олександр Радуцький виклав допис у мережі Facebook, в якому розкритикував нещодавно впроваджену в Черкасах систему електронної оплати проїзду в тролейбусах.
За словами Радуцького, виручка від оплати за проїзд надходить до приватної структури, яка встановлювала валідатори в транспорті. 10% відсотків від прибутку компанія залишає собі.
- КП "Черкасиелектротранс " при 7 грн. за квиток збирало 2,7 млн грн щомісячно. Після звільнення кондукторів та встановлення валідаторів ціна за проїзд стала 10 грн. При цьому виручка надходить то приватної структури, яка звітується про отримання на свій рахунок близько 1 млн грн на місяць, - пише Радуцький.
Журналістам "Про все" він розповів, що заради прозорості комунальне підприємство "Черкасиелектротранс" мало б напряму отримувати гроші за проїзд на свої рахунки.
- При цьому не потрібно було б звільняти кондукторів, які б контролювали процес оплати в тролейбусах. Людей під час війни не "викинули б на вулицю" і наше комунальне підприємство могло б отримувати за рік близько 36 млн грн при тарифі за проїзд у 10 гривень. Міська рада мала виділити кошти на придбання цих валідаторів, орієнтовна сума становила б 3-3,5 млн гривень за курсом долара, який був, коли починалася тема з електронною оплатою. Я думаю, що це абсолютно під'ємна сума, це місячний дохід, який біг би отримати тролейбусний парк. Але була впроваджена чергова "тіньова схема". Кошти надходять першочергово до приватної фірми, яка потім віддає гроші "Черкасиелектротрансу". Це "прослойка", яка штучно з'явилася, щоб цими 10% за встановлені валідатори можна було "крутити" так, як того бажають керманичі міста. Це чергова схема для збагачення і цим процесом особисто керує Анатолій Бондаренко, тому що на всі ці заходи впливає міський голова. На черговий "Лексус" для Анатолія Васильовича вистачить. Але зрозуміло, що це питання проконтролювати неможливо, - говорить Олександр Радуцький.
За його словами, електронну систему оплати проїзду потрібно було впроваджувати протягом певного часу, щоб люди і навчилися, і звикли до неї. При цьому кондуктори мали б працювати, поки рівень оплати не становив хоча б 80%.
- Приватна фірма обіцяла збирати по 3 млн грн за місяць, коли встановлять валідатори. Це ті умови конкурсу, за рахунок яких фірма й виграла. Зараз, за великим рахунком, місто може розривати з ними угоду у зв'язку з тим, що не виконуються умови договору. Місто могло самостійно встановити валідатори і отримувати в повному обсязі суми, як це має бути, - додає Радуцький.
Мер Черкас Анатолій Бондаренко допису Радуцького, каже, не бачив. За детальними поясненнями порадив звернутися до управління транспорту.
- Вперше чую про 1 мільйон гривень для підприємства, яке виграло тендер, - запевняє в коментарі для "Про все" Бондаренко. – За кошти бюджету ми не могли поставити валідатори, бо такі умови конкурсу. Людям, які у своєму житті нічого для міста не зробили, залишається тільки на когось нарікати. Мабуть, йому такі директиви із Києва приходять. Якщо він вважає, що хтось отримує відкати, то нехай звертається у правоохоронні органи.
В управлінні транспорту також не розуміють, звідки з’явилась цифра в 1 мільйон гривень.
- В конкурсі взяло участь 3 компанії. Виграла "Smart Ticket Technology", - розповідає начальник управління транспорту ЧМР Віталій Москаленко. – Чому пан Радуцький не брав участь у конкурсі? Справді, 10% від вартості квитка йтиме підприємству, яке за власні кошти все організовує: проводку, валідатори, кожен з них яких коштує понад 1000 євро за штуку та інше. Підрахунки Радуцького невірні. КП в місяць заробило 36 мільйонів гривень. Фірма отримала 300 тисяч.
Через те, що чимала кількість пасажирів не платять за проїзд, не вдається заробити більшу суму.
- Через місяць вийдемо на нормальну цифру, - вважає Москаленко. - Поки платить за квиток третина. Ми запустимо на цьому тижні контролерів. Перший тиждень вони ходитимуть і навчатимуть, як користуватися валідаторами. А потім штрафуватимуть. Зарплату їм платитиме фірма. Ми нічого не будемо тратити.
Завдяки звільненню кондукторів, місто економитиме 14 мільйонів гривень на рік. Також в управлінні розповідають, що немає «зради» в призначенні платежів при оплаті проїзду.
- Якби в нас були кондуктори, то за рік ми б тратили 14 мільйонів, - розводить руками Віталій Москаленко. - Тобто, ми вже зекономимо на простих речах. Щодо частого питання про інформацію, яка відображається після оплати: немає ніякого значення, як називається послуга при розрахунку. Це залежить від банку. В мене пише «подорожі». В когось взагалі пише «проїзд у метро». На контролі буде чітко видно, куди сплачено. Кожна оплата йде через податкову. Якраз в цьому була раніше затримка, бо треба було три сотні валідаторів завести окремо.
До кінця цього тижня автобуси також почнуть готувати до впровадження валідаторів. Запустять за умови підключення 100% маршруток. Обладнання надає та ж "Smart Ticket Technology".
Із серпня відновиться робота GPS-трекерів. Наразі рух маршруток не відображається в системі «Дозор». Вони були відключені через війну.
Нагадаємо, раніше Віталій Москаленко повідомляв, що після впровадження електронної системи оплати за проїзд у тролейбусах за півроку планують зібрати 13 мільйонів гривень.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Черкаській міськраді розповіли, як пройшли перші дні впровадження електронної оплати за проїзд
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram