Минулого тижня на виїзді з Черкас сталася трагічна ДТП. Подружжя байкерів з Одещини, рухаючись в напрямку Сміли потрапили в яму на асфальті та злетіли з дороги. Внаслідок аварії 30-річний Олександр з Чорноморська помер не приходячи до тями, його пасажирка досі знаходиться у лікарні з множинними травмами. Як з'ясувалося згодом, відрізок дороги, який несе небезпеку учасникам дорожнього руху, нікому не належить. Про цю проблему повідомили черкаські патрульні. Чому так сталося і де подівся господар дороги, цікавилися журналісти «Про все».
Понад кілометр дороги від знаку «Черкаси» до Руськополянського КП більше нагадує поверхню Місяця, аніж трасу. Щодня тут проходить тисячний трафік автотранспорту. Утім, цей шлях ніхто не ремонтує та не доглядає за ним. Причина одна – вказаний відрізок дороги нікому не належить. Інформацію про це повідомили в поліції після трагічної загибелі одеського мотоцикліста на цій ділянці шляху.
Відомий байкер та президент мотофестивалю «Тарасова гора» Ашот Арушанов у своєму дописі на Фейсбук емоційно відреагував на смерть мотоцикліста, зауваживши, що провина в трагічній ДТП лежить на совісті чиновників, які не доглядають дороги.
- Сам себе питав тоді: ну, як, у 21-му сторіччі людина може їхати по дорозі і просто вмерти від ям?!?!?" Може! В Україні може. Особливо в нашій Черкаській області. І це не хтось-колись. А конкретна людина, Олександр з Чорноморська. Просто їхав додому з другого черкаського мотофесту. Зловив цю смугу ям. Після четвертої-п'ятої ями обірвалося кермо і сталося падіння мотоцикла... Розрив селезінки... Смерть в авто швидкої. В 30 років, коли ще жити й жити! Не на війні. Навіть не в ДТП з іншим транспортним засобом. Просто їхав собі по дорозі, - написав пан Арушанов. - Я так і не знайшов слів та побажань, для чиновників, які через жадібність до грошей перетворили наші дороги на лайно. І зараз знову думаю що їм, тваринам, побажати... Для початку - бажаю, щоб пройшла нарешті ця безкарність для них і кожен отримав "по заслугах"... А ще хочу, щоб вони знали, що там, де вони накрали чужих грошей для себе і своїх родичів - вмирають люди. Наївно, але сподіваюсь на те, що прийде час на їх покаяння.
Як повідомив журналістам начальник відділу безпеки дорожнього руху УПП в Черкаській області Анатолій Милостян, знайти господаря дорозі не можуть вже не одне десятиліття. Полісмени вже неодноразово ініціювали питання вирішення цієї ситуації спільно з міською та обласною владою. Однак, численні обговорення та наради результатів не принесли.
- Паспорт дороги, яка раніше мала назву "Черкаси – Сміла", датований 1986-м роком. Тоді, за даними паспорта, ця дорога належала Черкаському комунгоспу. Після розпаду Радянського союзу комунгосп був ліквідований, а його майно розділено між різними суб’єктами господарювання. Зараз цей відрізок перебуває за межами Черкас. Відтак, місто ремонтує вулицю Смілянську лише до дорожнього знаку «Черкаси», що є межею міста. Цієї дороги немає у переліку державних доріг, які входять до проекту, затвердженого Кабінетом Міністрів України. Єдине, що ми змогли знайти, це те, що земля під дорогою належить Руській Поляні, але голова ОТГ і ОДА говорять, що це дорога не їхня, - повідомив поліцейський.
Як зазначають у прес-службі Служби автомобільних доріг у Черкаській області, цей відрізок автодороги не суміщається з дорогами державного значення та не перебуває на балансі САД.
- Дорога, яка перебуває на балансі САД, починається від КП. Той відрізок дороги ніколи не був у зоні відповідальності Служби. Ми не маємо права ремонтувати та виділяти кошти на дорогу, яка нам не належить. Раніше це було на балансі Черкаського комунгоспу, але з його ліквідацією, ніхто не взяв на баланс цю ділянку, - розповів речник САД в Черкаській області Юрій Дубрава.
Як вдалося з’ясувати, цей відрізок дороги знаходиться на землі Руськополянської громади. Утім голова Руськополянської ОТГ Олег Гриценко заперечив можливість взяти на баланс кілометр «нічийного» шляху. З його слів, дорога знаходиться далеко від населеного пункту, а надходжень до бюджету громади не вистачить на її утримання.
- Питання пошуку господаря цієї дороги вирішується на різних рівнях вже понад 10 років. Досі жодного рішення цієї проблеми прийнято не було. Наша ОТГ із власних надходжень у розмірі близько 18 мільйонів гривень не в змозі повноцінно утримувати місцеві дороги. Що вже казати про взяття на баланс дороги, яка за 8 кілометрів від села, - повідомив Олег Григорович. – На мою думку, дорогу має взяти під свою опіку Служба автомобільних доріг. Оскільки цей відрізок межує одночасно із Черкасами та трасами «Н-16» і «Р-10».
А от чиновники Черкаської міської ради підтримують думку, що вказаний відрізок дороги має бути взятий на баланс саме Руськополянською ОТГ. Начальник управління вуличної інфраструктури Черкаської міськради Сергій Отрешко повідомив, що багатостраждальна ділянка дороги знаходиться поза межами міста Черкаси та потребує значних капіталовкладень.
- Колись цю дорогу обслуговував Черкаський комунгосп, який в свою чергу належав не місту, а державі. Тут питання до ліквідаторів організації, які «загубили» цю ділянку. Я не знаю, кому належить земля, на якій знаходиться ця дорога. Але там функціонує декілька прибуткових АЗС, які справно платять податки чи то в районний, чи в бюджет Руськополянської ОТГ. Звідси і повинні виходити, шукаючи їй господаря, - зауважив чиновник.
Сергій Володимирович зазначив, що не бачить жодного сенсу в нарадах, які проводяться з метою визначити балансоутримувача для вказаної ділянки.
- Ситуація проста. Власник землі, який виявив на своїй ділянці майно, що нерозривно поєднане з нею, повинен визначити документально власника. Якщо такого немає, то він невідкладно має вжити заходів щодо взяття цього "безхазяйного" майна собі на баланс, - повідомив пан Отрешко.
А поки тривають суперечки щодо пошуку господаря для небезпечної дороги, черкаські байкери ініціюють акції протесту та підготовку звернень до органів державної влади з метою навести лад та відремонтувати дорогу.
- Ситуація з тією ділянкою дороги абсурдна. Вже декілька років між Автодором, містом та обласною владою йдуть суперечки, хто має її ремонтувати. Тобто ділянка - «нічия». І поки це відбувається, гнуться колеса, ламається техніка, і що найжахливіше - гинуть люди. Можна довго обурюватися бездіяльністю влади в соцмережах, але це не дає результату, - пише у Фейсбук черкащанин Микола Кудрявцев.
Чоловік пропонує долучатися усіх небайдужих та вимагати від обласної влади та Міністерства інфраструктури звернути увагу на цю проблему і вирішити її.
- Якщо за місяць проблему не буде вирішено, ми готові супроводжувати їх ескортом з роботи і на роботу, бо переживаємо, як вони їздитимуть по наших дорогах; і готові привезти їм під кожен будинок або кабінет жменю щебня, щоб їм було чим нарешті залатати бодай найбільші ями, - повідомляє пан Кудрявцев. - Давайте будемо готові відстояти наші права не виживати на дорогах, а їздити ними. Також ми будемо добиватися особистої зустрічі з обласною владою, щоб змусити їх нарешті визначити, хто буде господарем кількох кілометрів дороги біля 300-тисячного міста в центрі України.
Підготував Олександр Носенко
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram