Доцільність списання шести тролейбусів, термін експлуатації яких сягнув 30-35-річного віку, сьогодні вивчали члени постійної депутатської комісії з питань житлова-комунального господарства, зв’язку, підприємництва, екології та охорони навколишнього середовища, інформує прес-служба мерії.
Аби на власні очі побачити «раритетні рогаті» депутати Черкаської міської ради на чолі з головою комісії Ольгою Колісник, директором департаменту ЖКК Черкаської міської ради Андрієм Наумчуком та представниками громадськості завітали безпосередньо на КП «Черкасиелектротранс».
В. о. директора КП «Черкасиелектротранс» Петро Кучер провів для гостей своєрідну екскурсію територією підприємства, показавши умови, де відбувається ремонт та технічний огляд електротранспорту, цехи, де майстри самостійно на станках виготовляють запчастини. А також – де фахівці «вдихають нове життя» у старенькі «рогаті», кардинально оновлюючи рухомий склад підприємства.
За словами Петра Семеновича, існуюча база КП «Черкасиелектротранс» здатна розмістити близько ста тролейбусів. Тоді як на сьогодні підприємство має 81 одиницю електротранспорту. З них лише половина щоденно виходить на лінії. Решта – перебуває на плановому обстеженні та ремонті. Хоча є й такі, стан яких вкрай занедбаний через зношеність механізмів, проводки та корпусу. Тому вони роками простоюють на території. Оскільки їх відновлення потребує значних фінансових ресурсів.
Тож Петро Кучер ініціював цьогоріч перед міською владою списання шести відповідних тролейбусів.
Необхідність такого кроку Петро Кучер пояснює простою арифметикою:
– На відновлення одного такого тролейбуса знадобиться щонайменше пів мільйона гривень. Але цього капремонту вистачить від сили на три року. Після чого – знову поставатиме питання про проведення планового ремонту. Оскільки цим тролейбусам вже більше 30 років. Тому вони ніколи не зможуть на рівних конкурувати із сучасним електротранспортом. Звісно, найкращим варіантом було б придбання нових тролейбусів. Вважаю, що черкасці цього заслужили. Проте в існуючих умовах фінансової кризи можливий альтернативний шлях вирішення цього питання. Це, приміром, придбання тролейбусів зарубіжного (зокрема, чеського) виробництва, які раніше були у використанні. До речі, цю практику перейняло чимало українських міст. Адже вартість такого електротранспорту, істотно нижча за новий. Тоді як надійність цих тролейбусів після капітального ремонту вища в рази. Зокрема, вони можуть спокійно пропрацювати ще 10-15 років, – розповів Петро Семенович.
Натомість голова постійної депутатської комісії з питань житлова-комунального господарства, зв’язку, підприємництва, екології та охорони навколишнього середовища Ольга Колісник повідомила, що на її сторінку у «Фейсбуці» та при особистому спілкуванні постійно надходить чимало повідомлень від громадськості щодо необхідності капітально відновлювати фахівцями КП «Черкасиелектротранс» зношені тролейбуси.
– Тобто люди висловлюються проти списання «рогатих». Проте, оглянувши ресурси підприємства, зауважу, що, як правило, на КП «Черкасиелектротранс» здійснюється середній ремонт електротранспорту. І – аж ніяк не капітальний. Для прикладу, підприємство не має ліцензії на здійснення капремонту електродвигуна, без чого тролейбуси не зрушать з місця. Тому потрібно зважено підходити до цього питання. Зокрема, поки ще зарано говорити про якісь конкретні рішення щодо подальшої долі цих зношених тролейбусів. Для цього комісія має зібратись на чергове засідання, де буде остаточно визначено, – зауважила Ольга Миколаївна.
А також додала, що в міському бюджеті закладено кошти на придбання нових тролейбусів. Тому в перспективі доцільно розглядати варіанти оновлення рухомого складу КП «Черкасиелектротранс».
Тоді як директор департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради Андрій Наумчук (який, до речі, свого часу близько півтора року очолював КП «Черкасиелектротранс), більш стриманий у свої висловах щодо необхідності списання старих тролейбусів. За його словами, ледь не щороку підприємство за погодженням міської влади списує близько п’яти одиниць електротранспорту. При цьому новими тролейбусами парк не поповнюється.
– Якщо нині на підприємстві лишився 81 тролейбус, то якщо й надалі будемо йти такими теплами, найближчими роками взагалі буде повністю вирізано на металобрухт увесь електротранспорт у Черкасах. Особисто я не бачу необхідності списувати ці тролейбуси, допоки не буде вирішено питання з придбанням нових чи бодай зарубіжних, які були у використанні. Тим паче, існуюча територія КП «Черкасиелектротранс» дозволяє розмістити більше 100 тролейбусів. Тож ці шість зношених особливих незручностей для підприємства не завдаватимуть, – резюмував Андрій Миколайович.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram