Черкаські представники КВУ розповіли про особливості майбутніх виборів

13 жовтня 2015, 10:34

1444718645_224811

Громадські активісти дослідили, скільки партії витрачають на рекламу. На Черкащині на передвиборчу агітацію найбільше не скупляться партії БПП «Солідарність» та «УКРОП». Про те, як різняться витрати партій у різних регіонах, в чому основна різниця між місцевими виборами 2010 та 2015 років та які несподіванки очікують як кандидатів, так і виборців – в інтерв’ю з представником черкаського осередку Комітету виборців України Мариною Макухою, інформує  Нова Доба.

– Марино, скажіть будь ласка, в чому основні відмінності передвиборчих кампаній 2010 і 2015 років?

– Якщо порівнювати кампанію 2010 і 2015 року, то методи роботи із виборцями особливо не змінилися. Бачимо все ті ж латані ямки, лавочки, екскурсії, вистелені доріжки, дитячі майданчики – своєрідне «нагадування» про себе від кандидатів. Уже активно розпочалися робота «від дверей до дверей», розклеювання зовнішньої агітації, розповсюдження друкованих матеріалів у наметах і у скриньки. Усе це є вже звичним для виборця і він здебільшого з радістю сприймає такі матеріальні блага від кандидатів і, на жаль, робить свій вибір, зважаючи на це. Різниться рівень роботи ТВК, які мало орієнтуються у виборчому законодавстві, тому працюють із порушенням законодавства. Сприяє цьому і новий Закон "Про місцеві вибори", який прийняти напередодні виборів, має багато недоопрацювань і прорахунків. Єдине, що суттєво змінилося – це умови в яких проходять вибори. Хоча вони відбуваються на місцевому рівні політичні партії будують свої виборчі кампанії навколо геополітичних питань, питань цілісності держави, газової залежності та комунальних тарифів.

– Комітет виборців України нині проводить навчання територіальних виборчих комісій. Наскільки члени комісій є готовими до роботи згідно нового виборчого законодавства?

– На жаль, у нас комісії не готують постійно, а лише за декілька тижнів до виборів, що знижує рівень освіченості членів комісії. Погіршує ситуацію і Закон із новими підходам, про які комісія часто дізнається запізно.

– Яких несподіванок можна очікувати під час голосування та підрахунку голосів, у зв’язку з низькою обізнаністю виборців та членів комісій в особливостях виборчого законодавства?

– Виборців очікує несподіванка, коли від їх округу не буде обрано жодного кандидата у раду або буде обрано два чи навіть й три. При цьому може бути обраний кандидат, який набрав не найбільшу кількість голосів. До цього виборець не готовий, адже звик, що округ обирає свого депутата, до якого при потребі звертається, співпрацює. Це пов’язано з тим, що новий Закон нівелює звичну мажоритарну систему на рівні областей, районів і міст і пропонує пропорційну систему. Такого, звичайно, не очікують і кандидати. Зрозуміло, що це викличе низку емоцій і непорозумінь, а також недовіру до виборів. Проте виборцям не варто думати, що їхні інтереси лишаться без представлення у раді, адже звичну мажоритарну систему замінила нова пропорційна і відповідно до неї усі депутати партії, які отримають мандат, повинні дбати про інтереси усієї громади, а не лише одного округу.

– Що б Ви порадили виборцям у такій ситуації?

– Виборцю не варто піддаватися емоціям, а варто все ж спробувати розібратися зі змінами, адже доля округу тепер не залежатиме від ентузіазму, фаховості й статків депутата від округу. Усі депутати повинні будуть піклуватися проблемами усієї громади, яка їх брала.

Довідково:

Громадська організація Комітет виборців України провела дослідження і порівняла, скільки витрачають політичні партії на передвиборчу рекламу в Україні.
Опитано більше шістдесяти експертів з 24 областей України. Експертна оцінка базувалась на кількості білбордів, сіті-лайтів, друкованих матеріалів, агітаційних наметів, сувенірної продукції, публічних заходів, організованих на підтримку політичної сили.

Витрати партій різняться у регіонах України. Так, у південних областях України (Запорізька, Одеська, Херсонська, Миколаївська) найбільш помітною є кампанія партій «Опозиційний блок» та «Наш Край». На Сході України (Дніпропетровська, Донецька, Луганська, Харківська області) партії «Відродження», «Наш край» та «Опозиційний блок» сумарно витратили за звітний період удвічі більше, ніж інші. На Заході (Івано-Франківська, Закарпатська, Рівненська, Львівська, Чернівецька, Тернопільська, Волинська, Хмельницька області) лідерами за витратами стали партія БПП «Солідарність» та ВО «Свобода». В Центрі та на Півночі (Вінницька, Черкаська, Полтавська, Кіровоградська, Київська, Житомирська, Сумська та Чернігівська області) найбільше витрат здійснили партії БПП «Солідарність» та «УКРОП».

Опитування показало, що політичні партії, які діють регіонально, проводять агітаційну кампанію, яка за своїм масштабом мало відрізняється від кампанії парламентських сил.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору