“Або виходять ті, хто стоїть, або не їде ніхто”: черкащани обурюються через обмеження проїзду в громадському транспорті

04 листопада 2020, 19:40

фото тематичне

Через карантинні обмеження, зумовлені пандемією коронавірусу, в Черкасах поліцейські контролюють кількість пасажирів у громадському транспорті - тепер перевозити можна лише людей на “сидячих” місцях.

У соціальних мережах черкащани жаліються, що через такі обмеження стало важче дістатися до роботи. Деякі маршрутки взагалі не забирають людей із зупинок, деякі - на ходу зупиняють поліцейські та просять “зайвих” пасажирів покинути салон, а на перевізників-порушників складають протоколи. 

Черкащанка Таїса Агавердієва розповідає, що цього вівторка їй довелося довго чекати хоча б якийсь автобус, оскільки всі проїжджали зі своїм "сидячим лімітом" пасажирів.

- І таких чекаючих було уже кілька десятків. А коли 11 маршрутка все ж взяла "заборонених" пасажирів через кілька кварталів її зупинила поліція. Правоохоронці зайшли в салон зі словами "або виходять ті, хто стоїть, або не їде ніхто". Люди почали обурюватися, знімати на телефон. Багато, хто казав, що запізнюється на роботу через такі рейди. Мені, наприклад, майже від "Депоту" довелося йти до центру, - говорить Таїса.

В управлінні патрульної поліції Черкаської області нещодавно відбулася зустріч із представниками Черкаської міської ради, Укртрансбезпеки та представниками підприємств, установ та організацій, які надають послуги зі здійснення регулярних та нерегулярних перевезень громадян у Черкасах.

Основною метою зустрічі було недопущення порушень чинного законодавства у сфері пасажирських перевезень.

Керівник УПП в Черкаській області Олександр Кокоба наголосив на дотриманні правил перевезення пасажирів в умовах карантинних обмежень, які встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року №641.

Також пан Кокоба нагадав перевізникам, що кількість пасажирів не повинна перевищувати кількість місць для сидіння, передбачена технічною характеристикою транспортного засобу, визначена в реєстраційних документах на цей транспортний засіб.

Також, за словами правоохоронців, перевізник несе відповідальність за забезпечення водіїв засобами індивідуального захисту, зокрема респіраторами або захисними масками, та здійснює контроль за використанням засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок пасажирами під час перевезення, у тому числі виготовлених самостійно.

У разі виявлення порушень поліцейські складають адміністративні матеріали відповідно до статті 44-3 (Порушення правил щодо карантину людей) КУпАП.

За інформацією пресслужби патрульної поліції Черкаської області, за період з 1 вересня до 4 листопада складено 30 адміністративних протоколів на перевізників щодо порушень правил карантину.

Помічник міського голови з питань транспортної реформи Павло Мосійчук зазначає, що вимоги покинути громадський транспорт “стоячих” пасажирів створюють багато клопоту як перевізникам, так і людям: збивається графік руху транспорту, робітники не встигають на роботу тощо.

- Якщо так буде й надалі, і заходи ставатимуть ще жорсткішими, то є велика вірогідність того, що перевізники взагалі не зможуть  працювати, адже жоден з них не здатен окупити вартість своєї роботи лише за “сидячими” місцями та без підтримки влади, - каже Павло Мосійчук. 

Також він зазначає, що жодна транспортна система не здатна витримати такі великі штрафи. 

- Тим більше, коли доводиться перевозити обмежену кількість пасажирів. Кількість громадського транспорту в черкасах недостатня. Перевізники і раніше не справлялися з навантаженням, а тепер, коли можна брати пасажирів лише на сидячі місця, їм стало ще важче, - говорить Мосійчук. 

Приватні перевізники також не отримують жодної компенсації за проїзд пільговиків, тому на період карантину вони вирішили зменшити кількість безкоштовних місць.

- Зараз проїзд залишається безкоштовним для ветеранів АТО/ООС та сімей загиблих учасників українсько-російської війни. На жаль, наш уряд не закладає в бюджет кошти для компенсації пільгових перевезень, не передбачено і компенсації на період карантину для приватних перевізників, - каже Павло Мосійчук.  

Варто зазначити, що в тролейбусах, тобто комунальному громадському транспорті, кількість пільгових місць не обмежена. 

- Міська влада поки що фінансово підтримує “Черкасиелектротранс”, але режим роботи тролейбусів все ж довелося скоротити, - зазначив Мосійчук. 

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору