Багатьом відома ситуація, коли товар, який знаходиться на гарантійному обслуговуванні, виходить із ладу і споживач, намагаючись його полагодити, стикається з численними проблемами. Які права має споживач щодо гарантійного ремонту – роз’яснюють фахівці управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області.
Гарантійний ремонт полягає у виконанні робіт, пов’язаних з усуненням недоліків товару для забезпечення використання його за призначенням протягом гарантійного терміну експлуатації. Усунення недоліків здійснюється шляхом заміни чи ремонту комплектуючого виробу або окремої складової частини, а також виконання робіт відповідно до вимог нормативних документів.
На гарантійне обслуговування приймається товар за наявності експлуатаційних документів, пломб виробника або виконавця на товарі, якщо це передбачено експлуатаційним документом, відсутності пошкоджень товару, які могли викликати несправність, за умови дотримання вимог експлуатаційного документа щодо правил зберігання, введення в експлуатацію та використання товару за призначенням.
Згідно зі статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів» при виявленні недоліків товару в гарантійний період споживач має право вимагати безоплатного ремонту.
При цьому споживач за своїм вибором має право звернутися з вимогою про безоплатне усунення недоліку в товарі як до продавця товару, так і до виробника або підприємства, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача (сервісного центру).
При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший термін. За кожен день затримки усунення недоліків понад установлений термін (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.
Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів на ремонт та повернення товару споживачеві здійснюється за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача). Тому рекомендовано споживачам уникати самостійної доставки великогабаритної техніки (посудомийних машин, пральних машин, телевізорів, холодильників тощо), оскільки під час здійснення самостійного транспортування можна пошкодити техніку та втратити право на безкоштовне гарантійне обслуговування.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі.
Після прийняття товару на гарантійний ремонт виконавець видає споживачеві квитанцію, в якій зазначаються усі недоліки та термін виконання ремонту. При видачі відремонтованого товару виконавець повинен продемонструвати споживачеві його роботу.
У разі виходу товару з ладу з вини споживача (невиконання правил експлуатації), відсутності передбачених експлуатаційними документами пломб, гарантійного талона споживач втрачає право на гарантійне обслуговування (п. 18 Постанови КМУ від 11.04.2002 року № 506).
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram