Учора в Черкасах, 15-го вересня, відбулася спільна зустріч представників міської ради, черкаських перевізників і ветеранів АТО/ООС. Під час обговорення пільгових перевезень між останніми виникла перепалка.
Представники ветеранських організацій учасників АТО наголосили, що проблема з обмеженою кількістю пільговиків у салоні попритнеодноразові обговорення залишається невирішеною.
Очільник ГО "Об'єднання бійців-реформаторів" Сергій Лугеря наголосив, що проблема з перевізниками триває не перший рік. І кожного разу, коли можновладці обіцяють виправити ситуацію, нічого не змінюється.
- Учасника АТО не повинно хвилювати, чи зможе він безкоштовно проїхати у громадському транспорті, чи йому не дозволять це зробити. Ми розуміємо, що потрібно шукати субвенції чи інші шляхи фінансування перевізників, аби відшкодовувати пільгові перевезення. Але ми звертаємося до представників департаментів, які цим займаються. І оскільки ми голосуємо за вас, фактично менеджерів міста, то виконуйте свої посадові обов'язки. Держава гарантує ветеранам пільги - тому, будь ласка, зробіть так, щоб нам не доводилося боротися ще й за них, - наголосив Сергій Лугеря.
Очільник громадського об'єднання зазначив, що через правовий колапс конфлікти міє перевізниками та пільговиками лише набиратимуть обертів.
- Це може перетворитися у нікому не потрібні скандали, бійки та руганину. Якщо в людей терпіння закінчиться, ніхто не розбиратиметься, хто й кому повинен компенсувати кошти. Це буде хаос, місто горітиме й палатиме. Тому давайте не будемо доводити до таких ситуацій у Черкасах.
Заступник голови громадського об'єднання "Черкаський союз учасників АТО" Ігор Клименко зазначив, що претензії у ветеранів виникають не через фінансову складову, а моральну.
- Чому ветеран, повернувшись із війни, повинен вступати у конфлікт із водієм чи кондуктором за якихось 5 гривень? Питання не в грошах, а в повазі і ставленні до людей. Буквально на днях у маршруті №33 склалася ситуація, коли дідуся, учасника бойових дій водій відмовився везти безкоштовно. Сказав, що якщо ветеран їде в лікарню, то він його ще підвезе, а якщо в інше місце - то діду потрібно вийти і чекати наступний автобус. І мені довелося втрутитися в ситуацію, щоб у зрозумілій формі пояснити водію, у чому він категорично не правий, - розповів Ігор Клименко.
АТОвець наголосив, що через часті випадки конфліктів у транспорті багато громадських організацій Черкас будуть готові вирішувати питання щонайменше мітингом.
- Не жартуйте з учасниками бойових дій. Зараз нас зібралося небагато, але якщо потрібно - збереться більше пів тисячі людей, місто перекриється. А все через неповагу перевізників до людей, які воюють за Україну, - наголосив Ігор Клименко.
Заступник голови приватного перевізника "Еліт-транс" зазначив, що на сьогодні в Черкасах перевозять 16 пільгових категорій населення.
- Ми не отримуємо за це ні копійки компенсації. Ми вже 7 років не отримуємо відшкодування за пільговиків. Натомість комунальним підприємствам кошти повертають за безкоштовне перевезення, а коли справа доходить до нас - кажуть, що грошей немає, - обурився представник ПП. - Це абсурд. Зараз, коли немає великого пасажиропотоку, це просто стало невигідно - за власний рахунок перевозити пільговиків.
Натомість помічник міського голови Черкас із питань транспортної реформи Павло Мосійчук зазначив, що питання компенсації пільг першочергово стосується компетенції Кабінету Міністрів.
- За конституцією України гроші для відшкодовування перевезення пільгових категорій компенсуються з державного бюджету. Тому з міського бюджету кошти на це і не виділяються, бо це не в нашій компетенції. Тому Уряд напряму не виконує своїх зобов'язань, - пояснив Павло Мосійчук.
Для вирішення проблеми безкоштовних перевезень Сергій Лугеря запропонував ввести єдиний квиток е-квиток для пільгових категорій населення.
- Щоб компенсація для перевізника була прозорою і він її гарантовано отримував, достатньотввести єдиний квиток. Тоді й пільговики будуть застраховані та матимуть гарантії, що їх не попросять вийти з автобуса і відмовлять у проїзді, - наголосив Сергій Лугеря.
На засіданні пропозицію підтримали. Найближчим часом громадські активісти спільно з перевізниками та представниками влади Черкас надішлють лист до Кабміну з вимогою ввести е-квиток у місті.
Також заступник міського голови Черкас Ігор Волошин зазначив, що у державному бюджеті на 2021 рік потрібно передбачити кошти на компенсацію пільгових перевезень, доки в Кабміні розглядатимуть пропозицію запровадження єдиного пільгового квитка.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram