Призначаючи житлову субсидію на опалювальний період 2021-2022 року, спеціалісти Золотоніського управління праці і соціального захисту населення, відмовили власникам 552 домоволодінь, інформує Золотоноша.City.
− Найчастішою причиною ненарахування субсидійних коштів стала наявність у складі золотоніських домоволодінь повнолітніх осіб, котрі мають менший від мінімальної зарплати дохід і (або) не сплатили єдиний соціальний внесок у мінімальному розмірі не менше, як за три місяці. Таких відмов майже 50% від загальної кількості – 210, − каже заступник начальника відділу грошових виплат і компенсацій Інна Жиглатова.
За словами посадовиці, 47 власників, котрі звернулися із заявами про отримання субсидії, мають депозитні рахунки у банках, суми яких перевищують 100 тисяч гривень. Ще 34 отримали відмову через заборгованість з оплати комунальних послуг. Не надійдуть «живі» гроші 43 господарям, котрі мають у власності два та більше житлових приміщень.
У перелік житла не входять ті, що розташовані у сільській місцевості та належать на правах спільної чи часткової власності. Спеціалісти управління відмовили у нарахуванні виплат 24 золотонісцям, котрі здійснили придбання більш ніж на 50 тисяч гривень. Ще 16 містян отримали відкоша через наявність у власності транспортних засобів, рік випуску яких не перевищує 5 років або ж 2 автомобілів, не старше 15 років. З інших причин відмовлено 178 домогосподарствам.
Окрім того, 323 домоволодіння не дочекалися державних виплат, оскільки вартість послуг в межах норм споживання не перевищує визначеного обов’язкового платежу сім’ї. Тобто, доходи мешканців домоволодіння дозволяють їм сплачувати житлово-комунальні послуги.
Варто пам’ятати про персональну відповідальність, щоб не повертати надміру отриманих коштів
Нагадаємо, що з 1 травня 2021 року до усталених обмежень у нарахуванні житлових субсидій додалися нові правила. Це зокрема, здійснення покупки квартири, земельної ділянки, транспортного засобу (крім мопеда або причепа), товарів довгострокового використання на суму понад 50 тисяч гривень;
- наявність банківського депозиту у сумі понад 100 тисяч гривень (попередньо урядовці розглядали варіант – 56 тисяч грн);
- здійснення купівлі-продажу валюти та банківських металів протягом року до звернення за субсидією на суму понад 50 тисяч гривень;
- декларування відсутності доходу після перебування за кордоном понад 60 днів (за винятком перебування на лікуванні, у відрядженні, для нагляду за дитиною);
- наявність заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг та з оплати аліментів понад три місяці;
- неповернення до бюджету незаконно отриманої субсидії за попередній період;
- наявність авто, якому менше 5 років з дати випуску;
- наявність двох і більше автомобілів, яким немає 15 років з дати випуску;
- службовці відмовлять у нарахуванні субсидійних виплат особі, котра не має доходів і при цьому ніде не навчалася, не працювала і не має статусу безробітного.
Кожного разу перед тим, як призначити субсидію, здійснюється процедура перевірки поданих громадянами даних щодо виявлених невідповідностей при заповненні заяви та декларації − так звана верифікація. Верифікація проводиться щомісячно Міністерством фінансів України. У разі, якщо за результатами верифікації особою подано неправдиві відомості, то рішення стосовно призначеної субсидії приводиться у відповідність до вимог законодавства, тобто, переглядається. Це, в свою чергу, тягне за собою перерахунок надміру виплачених коштів домогосподарству та їх повернення до державного бюджету. Тому субсидіантам важливо пам’ятати про персональну відповідальність.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram