За останні два роки на ремонт черкаських доріг Уряд виділив понад 1,2 млрд грн

16 листопада 2018, 13:47

За останні два роки на ремонт черкаських доріг Уряд виділив понад 1,2 млрд грн

У 2016 році Укравтодор визнав, що 90% українських доріг не відповідають нормам. На жаль, Черкащина очолює антирейтинг у цьому невеселому заліку: дороги Р-10, Н-08 та ділянки на автодорогах Н-16, Н-01, що знаходяться в Черкаській області, є одними із найбільш проблемних по всій Україні.

Чому так сталося, і чи варто очікувати на зміну існуючого становища?

Факти свідчать про те, що протягом останніх 10 років будівництво, капітальний ремонт та реконструкція доріг у країні майже не проводилися. Через хронічне недофінансування, корупцію та низьку якість виконання робіт дорожній фонд – а це 170 000 кілометрів – перетворився на непроїзні шляхи.

Ситуація потребує негайного втручання, і це добре розуміють в Уряді, де головна ставка робиться на імплементацію двох фундаментальних реформ – створення Дорожнього фонду та децентралізацію доріг.

Звісно, при таких масштабах руйнування шляхів ситуація не може бути вирішена скрізь і негайно. В 2016 році було відновлено 900 км доріг, а в 2017 – понад 2100 км. Цьогоріч Уряд виділив близько 46 млрд грн, з яких 11,5 передано в регіони на ремонт місцевих доріг. Створення Дорожнього фонду забезпечує гарантоване фінансування ремонтно-будівельних робіт – в наступні роки обсяги відновлення дорожнього покриття лише збільшуватимуться.

Прем’єр-міністр звернувся до правоохоронних органів для забезпечення суворого контролю і недопущення корупції.

- Наступного року на дорожнє будівництво буде виділено 56 млрд грн. На місцеві дороги виділяємо 17 млрд грн. І я вимагаю, аби за кожну гривню звітували перед громадянами, - сказав Володимир Гройсман.

На місцевому рівні

Процес децентралізації доріг передбачає передачу на місця не лише більшого фінансування для ремонту доріг місцевого значення, але й більшої відповідальності місцевих органів влади. З 1 січня в межах реформи 123 105 км доріг місцевого значення передано до відповідальності місцевої влади. Наразі Укравтодор відповідає за 46 985 км доріг міжнародного та національного значення.

Ми вже стали свідками того, як в цьому році не було організовано належне проведення тендерів та використати фінансування в повному обсязі. Це спричинило перекриття в знак протесту та з вимогою ефективного розпорядження коштами доріг в Лисянці, Смілі, Драбові, Мошнах, Черкасах.

Тож, чи не вперше населення області опинилося в ситуації, коли на ремонт доріг виділені кошти, але місцева влада виявилася в деяких випадках неефективною в організації їх використання за призначенням.

На державному рівні

У той же час в області триває ремонт доріг державного значення. В 2017 році в Черкаській області було завершено поточний середній ремонт на трасах Н-16 (Золотоноша-Умань) та Н-01 (Київ – Знам’янка). Було виконано робіт на 512 млн грн і відремонтовано 36,5 км доріг. В 2018 році виділено 707,4 млн грн на ремонт ділянок трас державного значення М-12 (Уманський р-н), Р-10 (Черкаський р-н), Н-01 (Кам’янський р-н), де заплановано відремонтувати 39,7 км. доріг.

Таким чином, ми можемо спостерігати, що поступово відбувається відновлення доріг державного значення з паралельним виділенням коштів для ремонту місцевих шляхів.

В Уряді надають пріоритет капітальному та поточному середньому ремонту доріг, розуміючи, що ямковий ремонт не здатний вирішити проблему катастрофічного стану покриття. Проте, відмова від нього є стратегічною метою. Наразі такі ремонти, які по суті є не ремонтом, а аварійною ліквідацією ямковості для забезпечення проїзду по дорогах, здійснюються в доволі значних обсягах. Приміром, в 2017 році завдяки «ямковому ремонту» було забезпечено проїзд  по 40 000 км доріг.

Контроль якості перед усім

Одним із пріоритетів відновлення дорожнього фонду є контроль якості робіт. Ми не можемо дозволити собі «закопувати» гроші в дороги і платити за неякісні роботи. Тому, Укравтодор з одного боку зробив жорсткішими вимоги до підрядників, вимагаючи гарантії на середній ремонт не менше 5 років, а на капітальний – не менше 10 років. З іншої сторони проводяться перевірки якості виконання робіт, як тих, що були завершені в 2017, так і тих, які тривають в цьому році. Два масштабні обстеження технічного стану збудованих і відремонтованих в минулому році доріг охопили 222 об’єкти і дозволили виявити, що рівень недоліків не перевищує 8%, а значить роботи виконувалися на досить хорошому рівні. Підрядники в межах гарантії усунуть виявлені недоліки. Контроль ведеться не лише ретроспективно, але й здійснюється під час процесу робіт. Приміром, станом на жовтень 2018 року проведено 584 перевірки якості виконання робіт та 2953 лабораторних випробувань дорожньо-будівельних матеріалів.

Уряд поставив амбітну ціль: з’єднати за 5 років якісними дорогами всі регіональні центри України. На це Державною цільовою економічною програмою розвитку автомобільних доріг загального користування на 2018-2022 років передбачено 322 млрд грн, що дозволить поліпшити 9 100 км та забезпечити будівництво та реконструкцію 1 000 км доріг.

Це дає надію, що врешті-решт ми отримаємо гідні дороги в Україні, які не встигатимуть руйнуватися швидше, ніж вони будуються.

Df сказав:

Грошей наче і виділяють багато, а доріг так і немає. Значить багато крадуть. Владці закрите дорогу в Смілі в бік Кам’янки, хай люди не мучаться.

Вгору