“З часом вона геть посипалася”: на Шполянщині ремонтують аварійну ділянку дороги

24 вересня 2025, 08:43

У Шполянській громаді компанія LNZ Group почала ремонтувати відрізок шляху в напрямку села Кримки. На це було виділено понад 3 мільйона гривень. Роботи планують закінчити приблизно за 2 тижні, повідомляє Шполяночка.

Директор ПрАТ "Лебединський насіннєвий завод" Анатолій Ткаченко розповідає, що до ремонту дорога була в жахливому стані і людям доводилося об'їжджати обочиною. Окрім цього, це не перші ремонти доріг, які компанія фінансувала цього року.

"На початку року ми вклали 1,8 мільйона гривень, аби поремонтувати аварійну ділянку дороги від заводу запасних частин до лебединського повороту, - розповідає Анатолій Ткаченко. - А зараз ми розпочали роботи з відновлення ділянки від лебединського повороту до Кримок, і по самих Кримках, які знаходяться в аварійному стані. На це виділено 3,3 мільйона гривень. Думаю, в найближчі два тижні все зробимо".

"Дорога була жахлива, - розповідає староста села Кримки Микола Запорожець. - З приводу неї постійно скаржилися наші жителі. Ми робили звернення. Сюди їздить шкільний автобус та й в лікарню, наприклад, дістатися якось треба, а дорога небезпечна. Нам мали зробити її в рамках "Великого будівництва", але почалася повномасштабна війна і не встигли. І з часом вона геть посипалася, адже її будували давно за старими технологіями. Ми розуміємо, що LNZ багато допомагає зараз на війну, але, дякуємо, з питанням ремонту дороги нам допомогли".

Керівник Лебединського насіннєвого заводу Анатолій Ткаченко наголошує, що проблемних ділянок вистачає і ці дороги не єдині, які потребують ремонту. Тож, закликає долучитися до ініціативи LNZ Group й інші підприємства Шполянщини і не тільки.

"Їздять зерновози, які рухаються в сторону Півдня, Кіровоградщини, Веселого Кута, Лип'янки і так далі. Хочеться, щоб й інші аграрії долучилися до цієї проблеми та поремонтували відрізки, які є в їхньому секторі. Адже цими дорогами їздять жителі громади, "швидкі", пожежні, пасажирські автобуси і т.д., - говорить Анатолій Миколайович.

LNZ Group фінансує ремонт доріг не лише на Шполянщині, а й в інших громадах Черкащини.

"Ми щороку виділяємо 3-5 мільйони гривень на ремонти доріг загального користування, - продовжує Анатолій Ткаченко. - Крім Шполянської ОТГ це кошти на дороги і в інших населених пунктах: Сигнаївка, Матусів, Мар'янівка і так далі. А також поклали асфальтне покриття на лівому березі Черкащини: у селі Велика Бурімка, дорога Чорнобай-Веселий Хутір, кільцева дорога навколо Чорнобаю і об'їзна від Чорнобая до кременчуцької дороги. На ці потреби витратили близько 4 мільйонів гривень".

Держава наразі не може профінансувати ремонт доріг державного значення, в країні війна, зрозуміло, що всі витрати на ЗСУ, розводить руками головний інженер філії "Шполянський райавтодор" ВАТ «Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" Сергій Бондаренко. Водночас, і самі громади не мають права витрачати бюджет на цю потребу. Тож, допомога соціально-відповідального бізнесу дуже значуща.

"Державних доріг територіально у нас на Шполянщині дві. На них держава зараз нічого не виділяє і ямковий ремонт зараз не робиться, - каже Сергій Бондаренко. - На Новомиргород, Городище і Капустине зараз проїхати не можна. Треба навіть не десятки, а сотні мільйонів гривень, щоб виправити це. Підприємці самі виділяють кошти на ремонти доріг, але таких ініціатив потрібно значно більше".

За словами фахівця, багато доріг проклали ще 40–50 років, тому їхнє покриття суттєво зношене. Поки що єдиний спосіб підтримати безпеку - ямковий ремонт, однак його ефект триває не більше року. Через це на аварійних ділянках асфальт потрібно замінювати повністю.



Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись

Коментарі

Реклама
Реклама
Вгору