Який вигляд мали б Черкаси без хаотичних вивісок і реклами (фото)

06 лютого 2017, 22:00

Черкасці на вулицях міста часто відчувають себе учасниками інформаційної війни, адже з усіх боків до них “кричать” хаотичні вивіски, банери і заклеєні рекламною плівкою вікна. Навіть після нетривалого перебування в міському просторі стає очевидно, що багато рекламних конструкцій є морально і фізично застарілими. Крім того, не всі рекламні носії встановлені законно, а під час їх розміщення не врахували норми для збереження архітектурної, історичної та стилістичної концепції будівель, пише in.ck.ua.

Численні черкаські вивіски мають завеликий розмір, а декоративні панелі з рекламною інформацією подекуди встановлюють на історичних будівлях. Крім того, для Черкас звичним є нагромадження вивісок на обмеженій площі та закриті вітрини. Все це приховує від черкащан справжнє обличчя міста.

Попри велику кількість проблем, роботу з покращення зовнішнього вигляду Черкас уже розпочали. Група активістів з організації “Промолодь” на чолі з Дариною Подолян організували проект “Вивіска Lab”. Мета проекту – об'єднати прогресивних дизайнерів і власників бізнесу, готових створювати та втілювати альтернативні рішення оформлення вивісок, вітрин і фасадів будівель.

- Зовнішній вигляд міського простору впливає і на настрій містян, і на стосунки між ними, і на туристів. Стан зовнішньої реклами сьогодні – це  перекрикування один одного кольорами, розмірами, шрифтами. Підприємці і рекламні агенції вважають, що це єдиний шанс стати помітним для клієнта. Мені такий підхід не подобався, тому ми з однодумцями вирішили показати, що вивіски, фасади і вітрини комерційних приміщень можуть мати зовсім інший вигляд, за яким помітне обличчя міста, його архітектура.

Я хочу, щоб в Черкасах було комфортно жити, щоб можна було насолоджуватися прогулянками пішки, роздивлятися будинки і обличчя людей, щоб вивіски на фасадах інформували і зацікавлювали, а не агресивно давили з усіх боків, - говорить засновниця громадської організації “Промолодь” Дарина Подолян.

У червні минулого року в рамках роботи спільноти “Вивіска Lab” відбувся перший дизайн-хакатон, в рамках якого понад 30 черкаських дизайнерів протягом доби безперервно працювали над проектами візуальних перевтілень міського простору Черкас. Результатом дизайн-марафону стали 18 проектів, які відповідають світовим тенденціям і нормам, а також дозволяють позбавити місто “інформаційного шуму” і хаосу.

Проект оформлення торгівельного центру від Наді Тріфонової і Васі Хижняка

- Я переконаний, що естетична складова в житті соціуму грає не настільки неважливу роль, щоб про неї просто забути. Вивіски й вітрини сотнями миготять перед очима щодня, це не може на нас ніяк не впливати. Я хочу, щоб у пошуках пристойної вивіски не треба було їхати до Львова чи іншої країни.

Проект вхідних груп від Сергія Кочмара, Віктора Коломійця і Євгенія Приходькіна

Насправді це не так важко, як багатьом здається. Дуже часто всі ці ідеї підприємці зустрічають вороже, вважаючи, що на це потрібно багато грошей, чи це завадить бізнесу. Навпаки, це допомагає, і є багато вдалих прикладів, які це підтверджують. Якби всі ті компанії, які займаються виготовленням вивісок у Черкасах, робили це професійно і за допомогою певного гайдлайну, місто змінювалося б на очах, - каже графічний дизайнер, учасник хакатону “Вивіска Lab” Віктор Коломієць.

Проект фасадів від Аліни Шапран і Олександра Александрова

Вивіски, які прикрашають місто

У Черкасах існують і вдалі приклади оформлення вивісок, які гармонічно вписуються у архітектурні задуми будівель. За словами Аліни Шапран, переможниці першого дизайн-хакатону, яскравий приклад вдалої вивіски – студія квітів "Абажерка", де все оформлено просто та лаконічно. Вивіска не впадає в очі, вітрина виконує інформативну функцію. Ще один приклад – кавашоп "Білий Кролик". Жодних плакатів, є тільки приємна панель-кронштейн, вікна не використовують як рекламну площину, завдяки цьому передають всю атмосферу закладу.

Вдалим прикладом реалізації таких задумів для черкащан є проект “Вивіска” у рамках платформи “Тепле Місто” в Івано-Франківську, який успішно діє вже декілька років. Проекти в Черкасах і Франківську працюють за однаковим принципом – всі бізнесмени, які прагнуть оформлювати свої рекламні конструкції з урахуванням вимог сучасного міського дизайну, можуть надсилати свої запити, а команди проектів розроблять макети і нададуть підприємцям безкоштовні консультації.

- Коли почула про хакатон, дуже зраділа, бо варто нарешті покінчити з цим абсурдом. З'явилася надія на зміни, зібралася аудиторія зацікавлених та небайдужих.

На хакатоні наша команда обрала вже нібито хороший куточок Черкас – місце, де розташовані "Фіка", "Стумарі" і "Forward Bank". Хотіли показати людям, що завжди можна зробити ще краще. Це були не грандіозні зміни, але вони вказували на недоліки теперішньої ситуації. Саме таким нескладним способом ми наголошували на думці, що зміни – реальні. Ця ініціатива в Черкасах демонструє, що патріотичні містяни здатні до великих змін, - розповідає дизайнер, учасниця хакатону “Вивіска Lab”Аліна Шапран.

Ініціативні дизайнери чекають на запити від черкаського бізнесу

Зараз проект “Вивіска Lab” – це ініціатива активних і свідомих черкащан, які зацікавлені у змінах і прагнуть створити місто, в якому хочеться жити. Якщо ви представник бізнесу, дизайнер чи просто небайдужий громадянин, долучайтесь до спільноти і зробіть свій внесок у перевтілення Черкас на естетично привабливе сучасне місто.

Для цього просто потрібно зв’язатися з командою організаторів через сайт організації “Промолодь” або фейсбук-сторінку проекту "Вивіска Lab", запропонувати свою допомогу або ж попросити допомогти вам. Реалізований приклад такого звернення – "Французька булочна" в самому центрі Черкас. Дизайнери проекту дають бізнесменам безкоштовні поради щодо матеріалів для виготовлення, розташування вивіски і навіть роблять безкоштовні первинні ескізи.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору