Як черкащанам перевірити свої електролічильники на правильність роботи

01 грудня 2019, 18:34

Вам здається, що електролічильник відображає обсяги електричної енергії (покази), які не відповідають реальному споживанню електричної енергії Вашого помешкання?

Причин цьому може бути декілька:

- лічильник електроенергії працює неправильно;
- невідомий підключив своє електрообладнання до Вашого лічильника електроенергії.

На жаль, трапляються випадки, коли несумлінні сусіди підключають свої домашні електроустановки до чужого електролічильника, щоб не платити за електроенергію. Для того, щоб з’ясувати реальні причини змін (збільшення) показів електролічильників, для початку Вам необхідно переконатися, чи дійсно хтось користується електроенергією за яку платите Ви.

Для самостійної перевірки роботи електролічильника, перше що необхідно зробити – відключити у Вашій оселі всі електричні прилади. Причому не просто кнопкою на пульті, а й обов’язково з розетки. Електроприлади в режимі «очікування» також споживають електроенергію.

Після відключення всіх електричних приладів лічильник має зупинитися:

- індукційний лічильник (стара модель) – обертання диску зупинилось, а зміна показів електролічильника припинилася;
- електронний лічильник (сучасні моделі) – світлодіод навантаження припинив блимати і почав безперервно світитися, а зміна показів електролічильника припинилася.

У такому випадку можете бути впевнені – Ви платите виключно за свою електроенергію.

Ще один спосіб перевірки лічильника в домашніх умовах – це відімкнути всі електроприлади від електромережі, зафіксувати покази електролічильника (особливу увагу звернути на цифру після коми або позначену червоним) і увімкнути на 1 годину одну лампочку потужністю 100 ват. За годину така лампочка має спожити 0,1 кВт*год. Якщо споживання за годину згідно показів лічильника склало 0,1 кВт*год. – лічильник працює вірно (максимально покази лічильника можуть змінитись на 0,2 кВт*год. з врахуванням похибки). Якщо лічильник за цих умов відобразив споживання понад 0,3 кВт*год. – ймовірно, він працює невірно.

Якщо після усіх перевірок, лічильник все-таки продовжує «рахувати», це може свідчити про те, що дійсно хтось інший споживає електроенергію через Ваш лічильник, або про несправність лічильника. В обох випадках власноруч проблему вирішити Ви не зможете.

Що в такому випадку робити?

- у випадку підозри у несанкціонованому під’єднанні до Вашого електролічильника, зверніться до балансоутримувача чи управителя Вашого будинку (ОСББ, управлінської компанії, тощо.). На Ваше звернення, балансоутримувач (управитель) повинен направити Вам електрика, який зафіксує та відключить таке несанкціоноване підключення;
- у випадку підозри щодо несправності лічильника – письмово зверніться до відокремленого структурного підрозділу (РЕМ) ПАТ «Черкасиобленерго», із яким у Вас укладені відповідні договірні відносини. Представники ПАТ «Черкасиобленерго» перевірять правильність роботи лічильника, і у разі потреби та підстави замінять його.

Іноді, на перший погляд «підозрілі» обсяги споживання електроенергії, можуть виникнути внаслідок користування енергоємними (потужними) електроприладами. В такому випадку, якщо обсяги споживання електроенергії Вам все ж таки здаються занадто великими – слід зосередитись на енергозбереженні. Наприклад, встановити світлодіодне освітлення, або при придбанні нових електроприладів, надавати перевагу енергозберігаючим.

Слід зазначити, що у випадку, якщо лічильник відображає обсяги електричної енергії менші ніж Ваше реальне споживання, або у випадку виходу з ладу електролічильника та як наслідок відсутності обліку електричної енергії, згідно діючих нормативних документів, Ви також повинні терміново письмово повідомити про це відокремлений структурний підрозділ (РЕМ) ПАТ «Черкасиобленерго», з яким у Вас укладений відповідний договір.

З питань роботи електролічильника слід звертатися:

- до відокремленого структурного підрозділу (РЕМ) ПАТ «Черкасиобленерго», із яким у Вас укладений відповідний договір;
- до кол-центру ПАТ «Черкасиобленерго» за багатоканальними телефонними номерами (0472) 33-87-87, (093) 170-40-57, (050) 434-87-87, (067) 690-48-48.

За інформацією пресслужби "Черкасиобленерго"

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору