Пригадую, як у лютому 2013 року мене розсмішив тодішній Прем'єр Азаров. Він пояснив поганий стан доріг в Україні просто: взимку температура часто "стрибає" з плюса на мінус. Такого знущання не витримає жоден асфальт...
Хоча сам - безнадійно далекий від дорожних справ - подумав в 2013-му: чому ж тоді в сусідніх Білорусі, Польщі, Угорщині, Словаччині - стан доріг значно краще, хоча температура так само "стрибає" взимку, як і у нас?
До чого це? Зараз в Черкаській області тривають масштабні ремонти дорожного покриття. Днями їхав до Києва. На відрізку шляху від Благодатного до кордону з Київською областю, до Софієвки - це 46,3 км. - доводилося зупинятися перед світлофорами 5 разів.
На цих ділянках - реверсивний рух через ремонтні роботи. Незручно, всі нервують...Відстань в 46 км. долається майже за півтори години.
В'їхали в Київську область - траса чудова, ремонтів ніде немає. І з якого боку в Київську область не в'їжджав в останні роки - дороги (звісно, за українськими мірками) - в гарному стані.
Чому траси в сусідніх Черкаській та Київській областях неможливо порівняти?
Моє непрофесійне пояснення таке: на Київщині традиційно рівень контролю за якістю дорожних робіт - на порядок краще. Вкрасти гроші на ремонтах через те - важче.
Масштабні ремонти доріг на Черкащині, що проходять зараз, не матимуть ніякого сенсу, якщо ОДА та РДА не зуміють налагодити жорстокий контроль за якістю робіт. І змушуватимуть підрядників переробляти роботу при виявленні недоліків.
А паралельно - слід терміново обладнати ВСІ в'їзди в область приладами для вимірювання маси великогабаритного транспорту.
Якщо не виконати ці дві прості умови, програма #Велике_будівництво - чергове закопування грошей в землю, на якому крастимуть всі, хто до цього проекту причетний...