В Уряді спростували інформацію про “масовий збій системи монетизації пільг”

22 грудня 2019, 21:45

Міністерство соціальної політики своєчасно та у повному обсязі профінансувало виплату нарахованих пільг за житлово-комунальні послуги за жовтень та листопад цього року.

Про це заявили в пресслужбі Уряду.

680 млн грн були перераховані пільговикам за жовтень (перерахунок пройшов 8 листопада), а 1,3 млрд грн – за листопад для розрахунків у грошовій безготівковій формі (перерахунок пройшов 10 грудня). При цьому у готівковій формі було перераховано 40 млн грн, а за листопад – майже 80 млн грн.

У листопаді чисельність одержувачів пільг у грошовій готівковій формі становила понад 77 тис. громадян, а у грошовій безготівковій (через АТ “Ощадбанк”) - майже 1,7 млн громадян. При цьому не нараховані пільги близько 60 тисячам осіб – через некоректну інформацію у ЄДАРПі.

Пільги на оплату житлово-комунальних послуг нараховуються на підставі даних про пільговиків, які містяться у ЄДАРП (Єдиний державний автоматизований реєстр пільговиків). Частина цих даних на старті монетизації була застарілою, оскільки вносилася 15 років тому і в багатьох випадках не коригувалася.

Саме тому у першій хвилі монетизації пільг за жовтень 2019 року могли відбуватися затримки щодо відкриття облікового запису пільговика в АТ “Ощадбанк” з огляду на некоректність даних. Наразі більшість персональних даних вже уточнено.

Звертаємо увагу, що для повноцінної реалізації механізму надання пільг у безготівковій формі, всі постачальники житлово-комунальних послуг мають укласти договір із “Ощадбанком” на отримання коштів пільговиків, а також щомісячно вчасно подавати “Ощадбанку” реєстри з сумами нарахувань щодо кожного пільговика. У разі, якщо ці умови не виконуються – кошти залишаються на особовому рахунку пільговика і не потрапляють до постачальника послуг. Не всі постачальники ще уклали договори з Ощадбанком, але гроші у банку вже є.

Відповідно до безготівкової форми виплати пільг на ЖКП населенню АТ “Ощадбанк” щомісячно інформує пільговика про проведення взаєморозрахунків із підприємствами - надавачами послуг, надсилаючи їм СМС повідомлення, а також відображаючи відповідну інформацію на сайті АТ “Ощадбанк” в електронному кабінеті пільговика. Пільговики, які отримують виплати у готівці, не отримують і не повинні отримувати СМС від “Ощадбанку”.

Для реалізації СМС-розсилки структурні підрозділи з питань соцзахисту місцевих адміністрацій мали зібрати коректні контактні номери мобільних телефонів пільговиків. Відповідне завдання ставилося місцевій владі міністерством ще в липні поточного року.

При цьому зараз у середньому по Україні відсутні близько 26% даних про номери мобільних телефонів одержувачів пільг. В одних регіонах цей відсоток становить менше 5% (наприклад, Волинська обл.), а в м. Києві – інформація про номер мобільного телефону відсутня у майже кожного другого пільговика (з 134 тис. пільговиків відомості про мобільний телефон відсутні у майже 56 тис. осіб).

За відсутності такої інформації СМС надійти не може. Розсилка СМС повідомлень на всі оператори мобільного зв’язку здійснюється централізовано АТ “Ощадбанк” через спеціальне програмне забезпечення.

Крім того, з метою полегшення сприйняття пільговиками інформації у СМС-сповіщеннях, яке надходить від АТ “Ощадбанк” Міністерством разом з банком було проведено роботу щодо викладення його в новій редакції, з якою ознайомитись люди зможуть вже наступного місяця.

"Наголошуємо, фінансування нарахованих сум пільг Міністерством відбувалося вчасно. Тому про заборгованість збоку держави мова йти не може", - запевняють в Уряді.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору