“Боротьба за сидячі місця та черги до автобусів”: як у Черкасах відновлюється рух транспорту

29 травня 2020, 14:00

Фото тематичне

Попри відновлення транспортного руху містяни скаржаться на те, що й досі не можуть доїхати до роботи - зазвичай або не вистачає сидячих місць, або водії проїжджають повз, навіть не зупиняючись.

Черкащанка Юлія Мороз прочекала на зупинці автобус більше години. Розповідає, що за цей час повз проїхали три автобуси, які курсують по необхідному дівчині маршруту. Двоє навіть не зупинились, а в єдиний, у якому були місця, вона не влізла - сидячих було усього 2, а охочих пасажирів - більше 10.

- Я чекаю з половини восьмої ранку. До карантину виходила о 8:20 і п'ятнадцяти-двадцяти хвилин мені вистачало, аби дістатись до роботи. Зараз майже девята і я нещадно запізнююсь, але навіть не уявляю, коли потраплю на робоче місце, - розповідає дівчина.

Фото тематичне

У Юлії травма ноги, яку вона отримала нещодавно. За рекомендацією лікарів дівчина не ходить на великі віддстані, оскільки можуть бути ускладнення. Однак окрім наслідків її турбує і фізичний біль - варто пройти 100 метрів - і нога починає дуже боліти.

- Якби не травма - я б уже дійшла на роботу. Але власне здоров'я не дозволяє цього зробити, велосипед у таку погоду й із пошкодженям ноги - не варіант, а на таксі їздити також не можу, бо стільки не заробляю, - каже черкащанка.

Незадоволена курсуванням транспорту і пенсіонерка Валентина Рудич. Вона працює прибиральницею в центрі міста і за правилами повинна закінчити свою роботу до приходу перших працівників, аби їм не заважати. Зазвичай встигає зробити усе до 9 ранку, але після пом'якшення карантину їй доводиться прокидатися і йти на зупинку набагато раніше - сьогодні, наприклад, вона чекає на зупинці автобус із 7 годин ранку.

Фото тематичне

- Не можу виїхать і все. Хоч стій, хоч падай, хоч умри - ніхто не пропустить вперед. Я спочатку як прийшла, то ми в чергу стали - нас було людей 10. Перші два автобуси ще пройшли по черзі, а потім прийшла молодь, поперед усіх добігли до нього - і їм добре. А ми стояли і чекали майже годину, - обурюється пані Валентина. - Хто нагліший - той зараз і не побачить проблем, як доїхати туди, куди треба.

За словами пенсіонерки, недолік курсування транспорту ще й у тому, що за годину проїхало удвічі менше автобусів, ніж до карантину.

- Я тут стою і все бачу. То раніше ж як було: один автобус не встигає від'їхать - на його місці вже стоїть інший. А зараз між автобусами перерва хвилин у 7-8. То зрозуміло, що нікому не вистачає місць. Коли не треба було - автобуси стояли один за одним на зупинці, а як треба - жоден не їде, - скаржиться черкащанка.

Фото тематичне

Кондукторка автобусу Ірина каже, що їй щиро шкода людей, яким доводиться чекати на транспорт. Їй щодня жаліються пасажири про те, що транспорт ходить рідко, сидячих місць не вистачає, а стоячих не беруть.

- Була вчора ситуація: чоловік зайшов у салон, а вільних місць не було. Я попросила його вийти - а він сів на підлогу і відмовився виходить - казав, що й так сидить, - згадує кондукторка. - Але ніколи нам дорогу не перекривали - люди розуміють що правила є правила. Хоча часто в соцмережах читаю, що в деяких місцях поперед транспорту вискакують люди, аби автобус зупинився.

Павло Мосійчук

Однак Павло Мосійчук, помічник міського голови Черкас із питань транспорту, розповідає, що в деяких районах міста беруть пасажирів понад норму - люди жаліються, що в салонах автобусів перевозять стоячих пасажирів.

- Через це ми звернулися до патрульної поліції Черкас. Їх прямий обов'язок контролювати дотримання карантинних вимог, а оскільки ми отримали скарги про їх порушення - цим питанням повинна зайнятися поліція, - розповідає Павло Мосійчук.

ТРОЛЕЙБУСИ НА ЛІНІЇ ВИЙШЛИ У ПОВНОМУ СКЛАДІ

Помічник міського голови Черкас зазначає, що на сьогодні на лінії перебувають майже всі тролейбуси Черкас - це 51 із 53. Курсують містом вони згідно графіку. Автобусів дещо менше - сьогодні по місту їздили 138 одиниць техніки, що становить близько 80% звичної кількості.

- Курсують не всі автобуси через те, що кількість пасажирів зараз зменшилася, а тариф за проїзд лишається той самий. Великі автобуси типу 22, 21-го і 26-го не можуть запустити через економію фінансів - на 100 кілометрів вони "беруть" 44 літри палива. Це невигідно для самого перевізника. Всі інші автобуси курсують із перервою між рейсами 10-20 хвилин у залежності від маршруту, - пояснює Павло Мосійчук. - Іншу техніку ми запустити не можемо, оскільки в Черкасах немає жодної фінансової підтримки приватних перевізників.

Натомість на засіданні виконавчого комітету вирішили виділити 29 мільйонів гривень для підтримки КП "Черкасиелектротрансу". Для того, щоб рішення членів стало чинним, його повинні ухвалити на сесії міської ради.

Фото тематичне

У Патрульній поліції Черкаської області кажуть, що жодних порушень правил карантину в Черкасах не виявили. Однак було правопорушення у період суворих обмежень у Звенигородці.

- Порушення правил безпеки під час карантину зафіксували у розпал пандемії в Україні - працівники відділу безпеки дорожнього руху зупинили водія мікроавтобуса, який попри заборону перевозив людей зі Звенигородки до Києва. Йому загрожує штраф у розмірі 17 тисяч гривень, - прокоментувала речниця патрульної поліції Зоя Вовк.

Підготувала Євич Аліна

Коментарі

Даніїл сказав:

А почему молчите о 2 льготных местах в салоне маршрутки??? Это же нарушение закона! Ни перевозчик, ни мэрия не имеет права указывать количество льготных мест в общественном транспорте! Согласно закону количество мест НЕ ОГРАНИЧЕНО

Вгору