Кожного дня на дорогах міста водії ризикують залишитися без коліс. Величезні ями навколо просівших люків, та недолугі, підняті над асфальтом, металеві конструкції, можуть серйозно зашкодити транспортному засобу.
Керівник автомобільного клубу "Черкаси" Андрій Яроменко закликає містян бути дуже уважними та обережними, адже часто люкам на дорогах не приділяють належної уваги. Одні "просідають" і колеса потрапляють в яму, інші - виступають так, що їх потрібно об'їжджати, деякі - взагалі без кришок.
- У нас навіть на "нових" відремонтованих дорогах встановлюють погані люки. Особливо пильними потрібно бути після дощу, коли ями біля люків невидно через калюжі. Яма глибше 10 см може призвести до того, що автомобіль перекинеться. Люк, вищий за рівень асфальту більше ніж на 5 см, загрожує пошкодити колесо чи диск, - попереджає Андрій.
Та пошкоджений диск - це ще не найбільша небезпека, яка може чекати на водія через люки. Як розповів "Про все" фахівець, який працює у цій сфері, якщо люк та асфальт навколо нього просідають, то це свідчить про те, що робітники зробили погану основу під каркас люку. І під час руху великогабаритного транспорту, основа під ним просіла. У будь-яку мить це може призвести до того, що люк та асфальт навколо нього проваляться.
- Навколо люку шар асфальтобетону повинен бути щільним. Якщо це погано зроблено, то внаслідок перепадів температури вода потрапляє між основою люка та асфальтобетоном. Вода вдень потрапила, вночі замерзла, це руйнує цеглу. Тобто у будь-який момент замість люка на дорозі може утворитися яма, в яку ризикує потрапити автомобіль, - зазанчив фахівець.
Однак начальник управління вуличної інфраструктури Черкаського міськвиконкому Сергій Отрешко таку інформацію спростовує. Він стверджує, що провалитися асфальт на дорозі не може, але ями, які утворюються через відсутність ремонту доріг та погодні умови, звичайно, потрібно латати.
- На стик між металом і люком з часом потрапляє вода, і утворюються ями, які потрібно ремонтувати і асфальтувати. Але від цього люк не провалиться. Асфальт навколо також провалитися не може, оскільки каналізаційний колодязь накритий бетонною плитою, а далі вже йде дорога, тому там немає куди провалюватися, - розповів Сергій Отрешко.
Він зазначив, що просівший асфальт навколо люків не значить, що він провалюється, а свідчить про те, що внаслідок асфальтування рівень дороги відносно люка піднявся.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram