Транспортні баталії в Черкасах не вщухають: допоки для перегляду вартості проїзду триває регуляторна процедура, місцеві перевізники міркують над тим, як їм вижити та не зупинити свій транспорт, інформують у прес-службі мерії.
Передовсім, просять посилити контроль за нечесними «колегами по цеху». Зокрема, тими, які випускають на маршрут більшу кількість транспорту, ніж повинні, або ж не дотримуються заявлених інтервалів руху. Про це йшлося під час зустрічі приватних перевізників із владцями.
Кажуть: у той час, коли одні для здешевлення собівартості майже вдвічі скоротили кількість транспорту, інші навпаки збільшили її.
– Розповім на прикладі одного маршруту. У мене замість 14 машин нині працює 7, – говорить гендиректор ПАТ Черкаське АТП 17127 Олена Куниця. – Від вулиці Пацаєва й до площі 700-річчя вони вже повністю завантажені. Тож усі пасажири, яких я могла б забрати, залишаються поза автобусом. Але тут же виходить інша маршрутка, яка збільшує кількість автобусів, і так би мовити забирає мою виручку…
Боротися з нелегальними перевізниками й тими, хто випускає на дороги понаднормову кількість маршруток, закликав і гендиректор ПАТ «Черкасиавтотранс» Володимир Соломенний.
– Почуйте нас, – апелював він до представників міськвиконкому. – У місті працює нелегальний транспорт, інші перевізники замість 8 автобусів випускають 12 або 16.
– Перш за все, кількість транспортних засобів на маршрутах слід привести у відповідність до умов договору, – сказав, у свою чергу, заступник директора ПП «Еліт-транс» Василь Требенко. – І тільки виходячи з цієї кількості розробити розклади руху й встановити інтервал.
Відтак, після тривалого обговорення спеціалісти управління транспорту департаменту житлово-комунального комплексу домовилися з перевізниками, аби ті повідомляли про порушення з боку їхніх колег. Реакція на них буде миттєвою.
– Якщо в когось із перевізників є питання щодо роботи інших маршрутів, приходьте зі своєю скаргою в управління, – сказав начальник управління транспорту департаменту ЖКК Віталій Дядченко. – Тоді наші співробітники разом із вами виїжджатимуть на маршрут, і перевірять його. Зокрема, чисельність маршруток та інтервали руху. Якщо будуть виявлені порушення, складатимемо відповідні акти.
За його словами, при трьох таких протоколах про порушення з перевізниками можуть розірвати укладені угоди. Самі ж підприємці пропонують карати порушників штрафами.
Водночас, на цій зустрічі приватний підприємець, перевізник Петро Копієвський наполягав, аби найближчим часом на розгляд виконкому винести питання про дозвіл працювати в режимі маршрутного таксі на період проходження регулярної процедури. Це дозволило б перевізникам без втручання міськвиконкому встановлювати вартість проїзду в маршрутках.
Утім, управління транспорту категорично проти цього. Мовляв, формування тарифів не можна пускати на самотік. На думку фахівців, у цій ситуації треба вдаватися до інших шляхів. Серед них – збільшення пасажироємності автобусів та зменшення інтервалів руху. Таким чином черкащанам хоч і доведеться почекати на 10-15 хвилин довше, але це дозволить зекономити їм щонайменше гривню з кожної поїздки.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram