У Черкасах продовжують презентувати варіанти проведення транспортної реформи міста. 6 березня свій варіант презентувала ГО «Спільна справа», яка для втілення реформи об’єднала кілька компаній, що мають досвід і напрацювання в цій сфері. Система, яку пропонує ГО з партнерами дає можливість і перевізнику, і міській владі отримати повну інформацію як по пільговим перевезенням, так і по тому, скільки транспортних одиниць знаходиться на маршруті, а також скласти оптимальний рух в транспортних розв’язках.
— Ідея виникла під час дискусій навколо інформації щодо тарифів на пасажирські перевезення в Черкасах. Ми не ставимо собі за мету отримання політичних чи фінансових дивідендів, але ми покажемо як втілити реформу для міста безкоштовно, або з мінімальними витратами, — очільник ГО “Спільна справа” Андрій Бортник
До реалізації цього проекту долучилися відразу три компанії: “Приватбанк”, який забезпечує впровадження єдиного квитка; “MapaMagic” — який надає можливість відстежувати рух громадського транспорту та ТОВ “Мобільні системи”, яке готова впровадити єдиний диспетчерський центр
Єдиний квиток
Ті системи, які зараз пропонуються для впровадження Єдиного квитка вже не актуальні і дороговартісні. Для того, щоб реалізувати їх, місту доведеться займатися емісією пластикових карт, що є дороговартісним. В той же самий час “Приватбанк” пропонує впровадити систему оплати за допомогою вже існуючих платіжних карток будь якого банку, смартфонів, та інших розумних пристроїв.
— На сьогодні існує можливість встановлення в транспорті терміналів-валідаторів. Партнерами вже розроблено спеціальне обладнання для цього. Пасажир, який заходить до транспортного засобу має можливість оплатити проїзд за допомогою банківської картки або смартфону. Таке обладнання встановлено вже в громадському транспорті кількох міст і успішно працює, — говорить керівник напрямку еквайринг ЧРУ “Приватбанк” Оксана Васильєва
Окрім того система, яку пропонує “Приватбанк”, дає можливість користуватися нею і населенню, яке має право на пільги, а також вести облік кількості пільгових перевезень.
— Облік пільгових перевезень буде доволі прозорим. Ми отримаємо від міста базу пільговиків, зможемо налаштувати будь які обмеження, при потребі. Місто отримуватиме звіти по тому, скільки людей з пільгами скористалися громадським транспортом, — зазначає Оксана Васильєва
Обладнання і програмне забезпечення надається безкоштовно. За обслуговування банк отримує комісію 5%. В той же час розмір цієї комісії може обговорюватися з керівництвом міста і в бік зменшення.
На сьогодні в Черкасах на кількох маршрутах вже можна оплатити проїзд за допомогою смартфонів та розміщених в транспорті QR-кодів.
Контроль руху транспорту
Проект MapaMagic працює в Черкасах вже майже два роки. За його допомогою черкасці можуть бачити рух громадського транспорту в режимі онлайн та планувати свої поїздки.
— Попри те, що стверджують, що в нас відсутній диспетчерський центр, в нас вже реалізовано функціонал, котрий дає перевізнику можливість керувати транспортом онлайн: знімати та виводити транспорт з маршруту, змінювати йому маршрут. Також доступна можливість перевізнику отримувати повну статистику по кожній одиниці транспорту. Окрім того є можливість інтеграції нашої системи з іншим програмним забезпеченням, — зауважує керівник проекту MapaMagic Віктор Євпак
Протягом місяця планується оновити програмне забезпечення та додати можливість фіксувати відхід від маршруту, простій на зупинках або їхній пропуск.
Диспетчерський центр
ТОВ “Мобільні системи” в свою чергу запропонувало впровадити єдиний диспетчерський центр, який, в свою чергу інтегрується з програмним забезпеченням MapaMagic та дозволяє диспетчеру контролювати рух транспорту по всьому місту, планувати зупинки та маршрути громадського транспорту.
— Коли департаментом ЖКГ розробляються маршрути про всьому місту, то ми маємо похвилинний проїзд всіх зупинок. Це дозволяє нам контролювати, щоб на зупинці не накопичувалося багато одиниць транспорту, — пояснює Андрій Бортник
Також у рамках реформи пропонується впровадження автоматичних оголошень зупинок та звукових позначок входу до транспорту для людей з вадами зору. Було презентовано обладнання власної розробки, яке дає можливість зворотного зв’язку між диспетчером та водієм та наглядно показує водію чи відхиляється він від встановленого графіку руху.
У скільки це обійдеться місту
Відповідно до запропонованого проекту — більшість витрат по впровадженню інновацій на себе беруть партнери. Так всі витрати по впровадженню Єдиного квитка та встановлення необхідного обладнання для нього відбувається за рахунок “Приватбанку”, облаштування автобусів та тролейбусів трекерами, їх обслуговування, розробка та налаштування програмного забезпечення — MapaMagic. Компанія ТОВ “Мобільні системи” пропонує додаткове обладнання для перевізників, яке покращить взаємодію між диспетчерами та водіями та покращить обслуговування пасажирів. Окрім того вона готова впровадити в місті єдиний диспетчерський центр на основі програмного забезпечення, яке працює в понад 130 країнах світу.
— Ми говоримо про те, що можна об’єднати можливості та напрацювання кількох компаній та зробити в Черкасах те, що буде безкоштовним для перевізників та не буде призводити до здорожчання вартості проїзду. Адже в такому випадку немає сенсу робити за гроші те, що можна отримати безкоштовно, — наголосив Андрій Бортник.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram