У Черкасах триває робота над розробкою концепції велоінфраструктури міста. Наразі тут почали планувати велосипедну мережу й визначилися з основними веломаршрутами – це вулиці Гоголя, Смілянська, Ільїна, Гагаріна та підйоми з набережної до центру. Їх напрацьовували у рамках першої робочої зустрічі, яка відбулася 23-24 березня, представники мерії міста та активісти велоруху, інформує прес-служба мерії.
За словами начальника відділу реклами та дизайну міського середовища міської ради Андрія Поліщука, у Черкасах є всі передумови для реалізації велосипедної концепції та комфортного пересування любителям двоколісних «коней». Більше того – безпечний рух велосипедом тут можна організувати без значних витрат коштів, облаштувавши спеціальні смуги, встановивши навігацію та світлофори в кількох місцях.
– Серед переваг нашого міста – майже повністю рівнинний рельєф (за винятком кількох спусків до Дніпра), відсутність суттєвих перешкод для велосипедистів, як-то трамваї чи залізничні переїзди. А інтенсивність руху автомобілів на дорогах в годину «пік» складає близько 2 – 2,5 тисяч машин, – розповів Андрій Сергійович. – Водночас, середня відстань від спального району до центру становить близько 4-6 кілометрів. Тож людям буде не тільки комфортно пересуватися велосипедом чи то до місця роботи, чи то на будь-яку іншу зустріч, це й не втомлюватиме їх.
Приміром, каже він, у місті Мальме, що в Швеції, 40% жителів пересувається саме на велосипедах. До слова, цей вид транспорту має й низку переваг – він поліпшить здоров’я, допомагає зекономити та не шкодить навколишньому середовищу.
– Приміром, якщо взяти карту міста, то в місцях найбільшого скупчення автомобілів – найскладніша екологічна ситуація. Зокрема, в районі вулиць Ільїна – Смілянська та Шевченка – Смілянська, – констатував Андрій Поліщук.
Наступна зустріч робочої групи для подальшої розробки концепції відбудеться вже в травні. До того часу, громадська організація «Центр міського середовища» планує провести підрахунок велосипедистів на черкаських вулицях й у цілому дослідити нинішній стан цього руху в нашому місті.
– Тоді ми вже більш предметно обговоримо інфраструктурі деталі, серед яких – облаштування парковок, з’їздів та виїздів, – розповів Андрій Сергійович. – Після цього обговоримо проект майбутньої концепції й наші напрацювання у більш широкому колі, презентуємо його громадськості.
Велостратегію розробляють у рамках проекту «ВелоЧеркаси», який ініціювала Фундація «Паритет» та ГО «Велопартуль» спільно з виконавчим комітетом Черкаської міської ради. Партнером у напрацюванні стратегії виступає «Асоціація велосипедистів Києва» та Центр соціальних та ділових ініціатив. Поміж-тим, робоча група працюватиме й з експертами проекту «Розвиток велотранспорту задля добробуту громад», що втілюється у 2014-2017 роках за фінансової підтримки Європейського Союзу та Європейської федерації велосипедистів.
Окрім цього, свої наміри про співпрацю з ГО «Асоціація велосипедистів Києва» Черкаська міська рада закріпила підписанням меморандуму.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram