Топ-менеджер МХП розповів про уроки пандемії для українського бізнесу

30 травня 2020, 11:08

на фото: Дмитро Пташник

Зберігати холодну голову, не втрачати зв’язки з партнерами і споживачами, утримати бізнес на плаву — завдання не з легких, і для малих, і для великих підприємств. Про те, як одні та інші можуть працювати разом та підтримувати один одного та про допомогу громадян дізнавалися журналісти видання “НВ” у директора департаменту матеріально-технічного забезпечення «Миронівського хлібопродукту» (МХП) Дмитра Пташника.

Через введення обмежень, пов’язаних з карантином, малий та середній український бізнес опинився на межі виживання. Дмитро Пташник розповів журналістам “НВ”, як МХП може підтримати менші бізнеси у цей час, але так, щоб це було партнерство, а не суто благодійність.

 — Передусім потрібно чути один одного. Не потрібно використовувати складні часи для всієї країни, щоб отримати швидку наживу. Ми не ділимо бізнес на малий, середній та великий. Це ключовий наш принцип: будь-яка компанія — наш партнер, який розвивається з МХП і бере на себе певні зобов’язання. Найперше — це рівне ставлення до всіх. Ми прозорі і вимагаємо того ж самого, як і дотримання зобов’язань за контрактами. Ми відкриті до нових рішень і зрозумілі у прийнятті власних. Це ключове, на чому варто базувати партнерство, - зазначив пан Дмитро. - Тому кожний випадок звернення ми розглядали індивідуально. Зокрема, під час пандемії. Ті фірми, які хотіли б працювати непрозоро, скажімо, через готівкові кошти, не знайшли у нас підтримки. А тим, які справді хотіли подолати наслідки карантину та підтримати країну, ми, звісно ж, допомагали. У нас нульова толерантність до корупції, як щодо МХП, так і щодо повсякденної діяльності підприємства. 

Керівник департаменту матеріально-технічного забезпечення МХП зазначає, що партнерство — це не одномоментна справа, це довгострокова співпраця. Коли один починає “викручувати руку” іншому, це ситуація, коли компанія просто втрачає довіру.

Приклади такої допомоги з боку МХП меншим бізнесам пан Дмитро називає взаємовигідною співпрацею. 

- Перший такий випадок: текстильне виробництво, яке займається пошиттям спецодягу на ринку України. Вони ніколи не шили тришарові маски. Але це наш партнер — і відразу, як ми звернулися за допомогою, коли ціни на маски сягали 20−25 грн за штуку, ми налагодили тимчасове виробництво масок на їхніх потужностях, - каже менеджер. - Головне те, що, розуміючи складність ситуації, постачальник не накрутив ціну до небес, а встановив ціну, виходячи з вартості матеріалів та робіт. Так МХП отримав засоби індивідуального захисту для своїх працівників, а постачальник — стабільне замовлення для роботи свого підприємства.

З самого початку пандемії COVSD-19 МХП активно допомагає двом областям в боротьбі з коронавірусом: Черкаській та Вінницькій. Департамент, який очолює Дмитро Пташник, здійснював закупівлю необхідних матеріалів, техніки тощо. 

 — Це була несподівана задача, звісно. Найбільший виклик був знайти необхідне, у досить стислі строки. Водночас, на ринках вирувала тотальна спекуляція, на яку ніхто не реагував. Для мене стало непередбачуваним те, що ринок не хотів спілкуватися з компаніями, які купують товари за безготівковим розрахунком і сплачують податки до бюджету. З’явилися величезна «сіра» ніша, яку при цьому ніхто даних моментів не контролював, - каже пан Пташник.

Зауважив Пташник і про уроки, які варто винести з пандемії та карантину. На його переконання, насамперед слід ці уроки слід винести державі в плані регуляторної політики. Зрозуміти важливість результатів, а не процесів. 

- Бізнес показав свою «профпридатність», що може швидко показувати результати та адаптуватися до ситуації. Що він дає не просто зарплату та впевненість у завтра, але й турбується про регіон та про його населення, - каже пан Дмитро.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору