Керівник обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф ЧОР Ігор Фесун розповів про роботу комунального підприємства в умовах воєнного стану.
Загалом на Черкащині “швидка” працює у звичайному режимі. Тут не зменшилася кількість бригад, вони забезпечені всім необхідним.
- З початку повномасштабного вторгнення рф нам вдалося уникнути на підприємстві паніки й дестабілізації роботи завдяки тому, що: тверезо оцінювали ситуацію і завчасно підготували всі бригади до роботи в екстрених умовах, продовжили ефективну співпрацю з обласною владою. Вони нам не лише не заважають, а й значно допомагають. Наше підприємство вчасно отримало фінансування та необхідне забезпечення, - пояснює Ігор Фесун.
Що ж до змін у роботі. То, згідно з інструкціями, “швидка“ не повинна виїжджати під час тривоги, адже це небезпечно для працівників. Так, виклики приймаються, однак виконувати вони їх повинні в безпечний час.
- Під час тривоги «швидка» всі виклики приймає і якщо виклик терміновий, то бригада туди буде направлена, але тільки за її згоди. Інші виклики диспетчер прийме та проконсультує. І за першої ж нагоди, тобто коли буде закінчення повітряної тривоги, бригада відразу туди виїде і надасть пацієнту екстрену допомогу. Це питання контролюється міжнародним документом, в якому першим пунктом визначається безпека всього медичного персоналу. Тобто, перше правило бригади ЕМД – безпека, – зазначає Ігор Фесун.
Колектив комунального підприємства самовіддано працює за будь-яких умов, іноді небезпечних для життя, але кожен розуміє ситуацію і приймає рішення самостійно. Їхню позицію показує і дуже низький показник вивільнення працівників – близько 1%. На стабільності роботи підприємства це не позначилося, хоч і роботи в медиків сьогодні чимало.
Ігор Фесун зазначає, що воєнний стан не вплинув на кількість викликів, проте все ж фіксують деякі зміни.
- Наприклад, у період заборони продажу алкоголю значно зменшилася кількість викликів до людей напідпитку та на різні критичні ситуації, які влаштовують черкащани під впливом алкоголю. Коли продаж знову дозволили, то ситуація повторилася. Зараз фіксуємо багато випадків ножових поранень, забоїв, ран від вогнепальної зброї тощо. Однак вони не пов’язані з війною і зазвичай люди роблять це під впливом спиртного. Я розумію, що продаж алкоголю дає можливість працювати бізнесу й підтримувати економіку країни, області, громади, однак ми, як медики, бачимо ще й інший бік медалі – як він впливає на життя і здоров’я людей у такий непростий час, – говорить директор “екстренки”.
Коронавірус нікуди не подівся
За словами Ігоря Фесуна, кількість таких викликів загалом зменшилася, але вони критичніші. Тобто люди бояться вчасно звернутися до лікаря, затягують, а коли їхній стан погіршується настільки, що немає сил терпіти – викликають “швидку”. За статистикою диспетчерської служби чітко видно, що збільшилася кількість викликів до пацієнтів із пневмонією, Тут велика ймовірність коронавірусу.
- Приміром, два місяці тому на 100 викликів фіксували лише 2% важких ковідних пневмоній, а тепер зі 100-70%. Ця хвиля коронавірусу проходить досить легко, особливо для вакцинованих, але за умови, що людина вчасно звертається до сімейного лікаря. Інакше доведеться доставляти таких пацієнтів до лікарні під звук сирен, – додає директор підприємства.
Окрім вже звичної роботи, медики нашої “екстренки” допомагають вивозити пацієнтів із міст, що наближені до лінії фронту, супроводжують евакуаційні колони. Тож для цього їм потрібні засоби захисту, зокрема бронежилети та каски.
Також підприємство співпрацює з міжнародними організаціями. Нещодавно отримали медичні турнікети від Посольства США і допомагали їх постачати у постраждалі регіони. Від “Червоного Хреста” Грузії очікують медикаменти та вироби медичного призначення.
За інформацією пресслужби Черкаської облради
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Черкаська екстренка отримала станцію Starlink від Ілона Маска
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram