Понад 30 аварій за участі електросамокатів сталося у Черкасах з початку року

12 жовтня 2025, 20:12

Фото: Суспільне Черкаси

У Черкасах з початку 2025 року сталося 36 аварій за участі електросамокатів, 21 з них — із травмованими.

Яких правил мають дотримуватися користувачі електросамокатів, до яких наслідків може призвести їхня необережність на дорозі та хто і як у Черкасах контролює компанії, які надають самокати в оренду — пише Суспільне.

Місцева жителька Марія Лебідь нещодавно стала очевидицею дорожньо-транспортної пригоди за участі електросамоката:

"Інший раз літають, як ненормальні. Ну і якісь правила теж треба, щоб вони чи в шоломах їздили, швидкість обмежувати, бо вони розганяються до 60 кілометрів на годину і створюють аварійну ситуацію, а тоді хто винний?", — прокоментувала Марія Лебідь.

Марія Лебідь. Суспільне Черкаси

Згідно із українським законодавством, з 2023 року самокати в Україні визнані транспортними засобами. Тож правил дорожнього руху мають дотримуватися і їхні керманичі, пояснив речник патрульної поліції області Олексій Драгун. Найперше — переїжджати перехрестя на відповідний сигнал світлофора.

"Також такі керманичі мають позначити себе на дорозі. Зокрема світловідбивальні елементи мають бути на одязі або на транспортному засобі. Також водій має вдягати на себе шолом, налокітники, наколінники, які убезпечать від травмування", — прокоментував речник.

Окрім власних самокатів черкасці можуть скористатися й орендованими. За спостереженнями кореспондентів Суспільного, щоранку їх розставляють різні фірми у різних локаціях: у Долині троянд, на "Дружбі народів" і біля міськради тощо.

Проте навіть досвідчені керманичі автомобілів їзду поруч із "самокатчиками" називають екстримом, розповів водій Микола Шумейко:

"Я досвідчений водій, обходжу. Це для мене не проблема. Але мого товариша просто збили. Зачепили і поїхали. Йому було дуже неприємно. Це було вночі: темно було і він не побачив просто".

У такій ситуації варто звертатися до правоохоронців, зазначив речник патрульної поліції області Олексій Драгун:

"Відповідальність передбачена за керування транспортним засобом у стані сп’яніння, тобто наркотичне, алкогольне чи інше. Також слід пам’ятати: вони є учасниками дорожнього руху та у випадку ДТП несуть відповідальність, як і інші керманичі транспортних засобів. Тобто їх можна притягнути до відповідальності".

Але на практиці, як розповіла Суспільному очільниця Асоціації пішоходів України Поліна Маршалл, притягнути до відповідальності користувачів електросамокатів майже не реально. Адже в Україні, їх хоч і визнали транспортними засобами, спеціальних правил їзди не встановили:

"Не було розроблено та прийнято порядок отримання прав на керування таким транспортом. Не має правил їзди на ньому. Не було зазначено, з якого віку ми маємо надавати право користуватися таким транспортним засобом".

Суспільне Черкаси

Аби дізнатися, на яких підставах працюють компанії з прокату електросамокатів, журналісти намагалися зв'язатися з їхніми представниками. Відповідь отримали від Антона Мілки, керівника напряму з розвитку шерингових сервісів однієї з компаніїВін зазначив:

"З Черкаською міськрадою ми уклали Меморандум про співпрацю та правила використання електричних самокатів на території громади, який передбачає право надавати послуги прокату та встановлює правила надання сервісу: від обмеження швидкості до зон, заборонених для паркування. У застосунку доступні інструктажі з безпечного руху та режим «початківця» з обмеженою швидкістю до 15 кілометрів на годину, щоб поступово звикати до керування".

Утім, і в асоціації пішоходів України, і в Асоціації велосипедистів пояснили: питання персонального електротранспорту потребує масштабного врегулювання. Адже користувачів самокатів й моноколіс на вулицях українських міст стає все більше, як і проблем через неврегульованість законодавства.

"Загалом не є нормою, коли електросамокат потужністю, умовно, 200-300 кіловат прирівнюється до автомобіля з усіма наслідками. Логічно було б все-таки їх тримати десь ближче до велосипедистів в плані того, щоб були схожі правила, схожа відповідальність", — прокоментував член Асоціації велосипедистів Києва Микола Полюхович.



Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись

Коментарі

Реклама
Реклама
Вгору