Підвищити вартість проїзду у міських маршрутках до чотирьох гривень. З такою вимогою сьогодні під час робочої зустрічі звернулись до міського голови Сергія Одарича черкаські перевізники. На що - міський голова висловився категорично проти, інформують у прес-службі мерії.
Їхні аргументи традиційні: підвищення вартості пального, запчастин, амортизація обладнання, необхідність погашати кредити на взятий транспорт і т.д.
Також перевізники нарікали на нечесну конкуренцію на ринку пасажирських перевезень у Черкасах.
Зокрема, генеральний директор ПАТ «Черкасиавтотранс» Володимир Соломенний стверджує, що в Черкасах працює багато «лівого» транспорту, маючи на увазі своїх колег-перевізників, які всупереч умов договору випускають на лінії більше одиниць автобусів. «Зайвий» транспорт, на його думку, «забирає хліб» у інших перевізників, зменшуючи денну виручку.
А от генеральний директор ПАТ «ЧАТП 17127» Олена Куниця навпаки скаржилась на недостатність одиниць транспорту на її маршруті №13, через що людям доводиться довше стояти на зупинках громадського транспорту в очікуванні цього автобусу. Тому деякі пасажири, не бажаючи витрачати зайвий час, користуються послугами інших маршруток. Таким чином маршрут №13 регулярно втрачає «своїх» клієнтів.
Серед «ворогів», на думку черкаських перевізників, і їх колеги з приміських маршрутів, які, заїжджаючи в місто, «підбирають пасажирів» на черкаських зупинках.
Аби зменшити фінансові втрати перевізники пропонували прибрати кондукторів з маршрутів, аби не платити їм заробітну плату, тим самим зменшуючи навантаження на собівартість тарифу. У такому разі саме водій мав би виконувати і функції кондуктора.
Водночас з таким підходом не погодився приватний підприємець Петро Копієвський наголосивши на єдиноможливому варіанті виходу із ситуації, що складається в нинішній час економічної кризи та стрімкого падіння національної валюти, – це підняття тарифу.
– Ви хочете все фінансове навантаження перекласти повністю на людей, натомість самі нічого не бажаєте змінювати у своїй роботі, аби зекономити, – обурився міський голова, звертаючись до підприємців.
На думку Сергія Одарича, такий підхід є абсолютно неприпустимим. Оскільки за рахунок пасажирів перевізники прагнуть вирішувати власні фінансові проблеми.
Як компромісний варіант міський голова запропонував внести зміни до договорів з перевізниками, підписавши додаток, який регламентуватиме можливість прибрати кондукторів з маршрутів. І навіть запропонував допомогти у проведенні інформаційної кампанії серед населення, аби пояснити, як потрібно поводитись у громадському транспорті, щойно це нововведення почне діяти.
– У Києві та багатьох країнах світу вже давно відмовились від послуг кондукторів. Там населення знає, що заходити у маршрутку потрібно на передні двері, сплачуючи водію за проїзд, або пред’являючи посвідчення, яке має бути вже витягнутим та розгорнутим, аби не займати зайвого часу. Тому на зупинках громадського транспорту завчасно люди займають черги на конкретний маршрут, аби не створювати скупчення під час посадки. Вважаю, що таку практику цілком може перейняти і Черкаси, – зауважив міський голова.
Разом з тим, вкотре повертаючись до теми переходу взаємовідносин з перевізниками на умови сплати за кілометраж, Сергій Одарич наголосив, що місто готове розглянути альтернативні варіанти співпраці, аби зберегти існуючий тариф.
На закиди перевізників щодо необхідності винести це питання на розгляд виконавчого комітету, міський голова пообіцяв, що за процедурою, на їх вимогу, буде підготовлений відповідний проект рішення, який, радше за все, буде відхилено членами виконкому.
– У перевізників абсолютно немає шансів підвищити діючий тариф з трьох до чотирьох гривень, – констатував Сергій Олегович.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram