29 жовтня був перший день роботи Олександра Радуцького на посаді секретаря Черкаської міськради. Відтоді минуло півтора місяця. Про те, чим посадовець займався увесь цей час, він розповів у коментарі "Прочерку".
- Прийшовши на цю посаду, я обіцяв конструктивно працювати, консолідуючи депутатський корпус для вирішення актуальних завдань, що стоять перед містом. Результатом такої роботи стали важливі для Черкас рішення, пов’язані насамперед із виведенням підприємства «Черкасиводоканал» із стану колапсу, списанням йому 12 млн грн боргу.
Ще одним важливим досягненням вважаю те, що вдалося всадити за стіл переговорів представників міста й ПАТ «Азот». Адже не секрет, що між міським керівництвом і потужним підприємством два з гаком роки не було порозуміння й ефективної співпраці. На жаль, значна частка вини в цих непорозуміннях лежить на мерові міста.
По-перше, міськвиконком за попередньої каденції Сергія Одарича затвердив угоду, де був занижений тариф на водопостачання і водовідведення, через який утворився борг «Водоканалу» перед «Азотом» за очищення стічних вод на суму майже 40 млн грн. Але сьогодні «Водоканал» стабільно сплачує «Азоту» необхідну суму, і жодного боргу не утворюється, бо ці два підприємства мають затверджений у НКРЕ тариф.
По-друге, ми стали на шлях урегулювання «тролейбусної» проблеми. Комісія, яку міська рада довірила мені очолити, дійшла згоди щодо оголошення тендеру на закупівлю для Черкас нових тролейбусів. У міжнародних торгах на рівних умовах зможуть брати участь як ПАТ «Азот», який має 15 закуплених у Білорусі тролейбусів, так і будь-які інші підприємства – як українські, так і зарубіжні. Немає сумнівів, що цей екологічно чистий вид транспорту місту потрібний. Ми маємо нарешті розпочати транспортну реформу, яка була запланована ще на 2012 рік, але свого часу була зірвана через особисті непорозуміння між міським головою Сергієм Одаричем і тодішнім почесним президентом «Азоту» Валентиною Жуковською. Умови закупівлі повинні передбачати наявність гарантії, техобслуговування та найнижчу можливу ціну.
Серед інших важливих підсумків своєї роботи я можу назвати початок ухвалення сесією міськради земельних питань. Унаслідок того, що 5 місяців рада не могла утворити свій виконком – через те, що з вини Сергія Одарича постійно зривалися сесії, земельні питання щоразу відкладали «на потім». А між іншим, ці питання дуже важливі – одні люди прагнуть приватизувати свої земельні ділянки, щоб разом із будинком передати у спадок своїм дітям та онукам, інші – взяти ділянку в оренду для ведення підприємницької діяльності. Орендна плата й земельний податок поповнюють бюджет міста. Коли я став секретарем міськради, ми почали на кожній сесії приймати понад 100 рішень по землі, а один раз ухвалили навіть 180 рішень. Загалом за півтора місяця ми розглянули близько 450 земельних питань.
Було ухвалене рішення про виділення 1 млн 670 тис. грн допомоги бійцям АТО. На жаль, процедуру його ухвалення було суттєво затягнуто непрофесійними діями депутатської комісії, яку очолював Руслан Зоря. Але врешті це питання вдалося розв’язати, й виділені нами кошти пішли на придбання генераторів та іншого обладнання для АТО.
Наразі міський голова Сергій Одарич намагається протягнути рішення про взяття кредиту в міжнародних фінансових структур для модернізації обладнання «Черкасиводоканалу». Я не заперечую, що модернізація цього комунального підприємства в майбутньому потрібна. Але зараз, я переконаний, місто не може собі дозволити взяти на себе додатковий фінансовий тягар, які б «солодкі» умови в цього кредиту не були запропоновані. Черкащани не витримають додаткового фінансового навантаження на свій сімейний бюджет.
Нині ми ще не розрахувалися за попередній кредит у 9 млн доларів, взятий для «Черкасиводоканалу». Його доведеться віддавати аж до 2024 року. Новий кредит нам пропонують взяти в сумі 12 млн доларів. Навіть якщо ми почнемо погашати «тіло» кредиту тільки у 2019 році, треба враховувати постійне зростання курсу долара. Менше, ніж за рік, він зріс удвічі, а це означає, що й віддавати за валютними кредитами доведеться удвічі (!) більше. Хто віддаватиме ці кредити? Звісно, необхідні кошти буде закладено в тарифи за водопостачання й водовідведення, а отже, покладено на плечі черкащан... Так можна довести жителів міста до того, що вони просто відмовлятимуться платити за комунальні послуги.
Ми загалом набрали на сьогодні 400 млн грн кредитів для «Черкасиводоканалу» і на «Черкаситеплокомуненерго», та ще 110 млн грн на реконструкцію доріг. Я не розумію, звідки в Сергія Одарича таке маніакальне прагнення брати кредити? Настане час, коли ми їх віддавати не зможемо, до нас прийде якийсь олігарх, який усе в місті купить. Ми що, цього хочемо? Нам не потрібна доля міста-банкрута Детройта.
Кілька слів про те, які пріоритети, на мою думку, сьогодні мають бути в міста. Переконаний, у першу чергу потрібно нарешті провести транспортну реформу, придбати для міста нові тролейбуси. Ще одним пріоритетом має стати програма розвитку енергоефективності. Зокрема, необхідно завершити встановлення в школах і дитячих садочках Черкас пластикових віконних склопакетів. На жаль, на сьогодні у міського голови відсутнє будь-яке бажання щось робити, про що свідчить зволікання із ухваленням міської програми соціально-економічного розвитку на наступний, 2015 рік. А до його початку залишилося лише трохи більше двох тижнів, - зазначив Олександр Радуцький.