У Смілянському технологічному фаховому коледжі Національного університету харчових технологій відкрили сучасні STEAM-лабораторії. Завдяки новітньому обладнанню та інструментам місцеві студенти зможуть отримувати важливі для подальшої роботи практичні навички.
Створення лабораторій повністю профінансував агрохолдинг МХП у межах співпраці з коледжем. Уже три роки тут діє дуальна форма здобуття освіти, тобто студенти під час навчання мають можливість практикуватися на потужностях холдингу.
Від 2021 року зі Смілянського коледжу до дуальної форми навчання на ПрАТ “Миронівська птахофабрика” залучили 60 студентів. Із них 6 залишилися працювати на підприємстві та вже мають кар’єрне зростання.
- Нам дуже важливо готувати для себе висококваліфіковані кадри. Ті студенти, які навчаються на дуальній формі, приходять на підприємство вже підготованими, що дуже важливо і ми це цінуємо, - розповідає директорка ПрАТ "Миронівська птахофабрика" Ольга Форостяна. - Студенти, які залишилися в нас працювати, дуже задоволені соціальним пакетом. Ми надаємо їм безкоштовне проживання, проїзд на роботу та харчування. Також вони особливо цінують ставлення до себе. Молодь потрібна завжди, тому що це наше майбутнє. І завдяки молоді буде розвиватися наша економіка і країна в цілому. Тому ми працюємо над тим, аби студенти залишалися в нас та реалізовували тут свій потенціал.
Для того, аби студенти здобували якісну освіту, в Смілянському коледжі створили дві STEАM-лабораторії. Одна з них призначена для покращення рівня практичного досвіду і професійних компетентностей напрямку механіків. Інша лабораторія буде покращувати професійні компетентності напрямку автоматизованих систем керування виробництвом.
Такі інноваційні класи - перші не лише у Смілі, а і в Черкаській області.
- Лабораторіям, які були у нас раніше, уже під 40 років. Вони виконували свою певну базову функцію, ми могли навчити класичних речей, але для більш поглибленого вивчення спеціальності на практиці у нас не було майже нічого й доводилося пояснювати студентам, так би мовити, “на пальцях”, - говорить директор Смілянського коледжу Олександр Хоменко.
Він розповідає, що на початку був скептично налаштований щодо дуальної форми навчання студентів. Але згодом змінив свою думку.
- Ми завжди готували кадри для промисловості. Усі інші галузі ніби “дивилися на нас звисока”. Багато років ми просто не знали, для кого ми готуємо кадри, ніхто нами особливо не цікавився. Можна багато розповідати про спроби співпраці з різними компаніями, які не вдалися. Але тут з’явилися представники МХП і запропонували організувати дуальну форму навчання. І зараз ми спостерігаємо один із результатів співпраці. У нових кабінетах я вже бачу десятки лабораторних робіт, які можна поставити для того, щоб напрацьовувати професійні навички. Тут є багато можливостей, - каже директор коледжу.
Дуальна форма здобуття освіти - це місток для побудови взаємостосунків між навчальним закладом, бізнесом і студентом, переконана керівниця відділу професійного навчання агрохолдингу МХП Олена Азєєва.
- Три роки тому ми розпочали впровадження дуальної форми здобуття освіти. І от нарешті ми дійшли до того, що маємо ще й покращену матеріально-технічну базу в навчальних закладах. У лабораторіях Смілянського коледжу встановили те обладнання та облаштували ті технічні процеси, які є на виробництві. Тобто це така собі “міні-птахофабрика”, - говорить Олена Азєєва. - За роки, поки в нас діє дуальна форма навчання, мої колеги-виробничники перестали казати фразу “Забудь те, чому тебе навчали”, коли студенти приходять на роботу. Адже із середини третього курсу, коли вони набувають практичні професійні навички в навчальному закладі, ми їх залучаємо до дуальної форми. Студенти здобувають теоретичну освіту, отримують практичний досвід, офіційне працевлаштування і заробітну плату.
Випускник Смілянського коледжу, який навчався за дуальною формою, Владислав Мартинюк впевнений, що нові лабораторії дадуть можливість студентам здобувати практичні навички прямо в закладі освіти. Тому на виробництво вони вже прийдуть підготовлені до роботи.
- Дуальна форма навчання дає можливість студенту завчасно побачити свою майбутню роботу і спробувати себе в ній, щоб точно знати, чи підходить це йому. Також це дозволяє працевлаштуватися відразу після випуску з коледжу, - каже Владислав.
- Аби у студентів був стимул вчитися, ми й створюємо такі проєкти. Це не просто наша соціальна відповідальність як приватного бізнесу перед суспільством, а й насамперед демонстрація того, що Україна сильна як в армії, так і в культурі та економіці. Продукція вітчизняного виробництва, з українських полів, дійсно якісна. І один з важливих елементів - це освіта та внесок молодих українців у розбудову економіки, - додає директор департаменту корпоративної соціальної відповідальності ПрАТ МХП Павло Мороз.
Партнерський матеріал
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram