«Найкращий серед старих»: як «живе» кінотеатр Україна

26 липня 2019, 16:00

Це єдиний комунальний кінотеатр міста з найбільшим екраном у Черкасах та другим за величиною в Україні. Із шести старих кінотеатрів у нашій державі черкаський перебуває у найкращому стані, але попри це він залишається збитковим.

Чому кінотеатру не вистачає коштів та як його зробити більш прибутковим розбиралися кореспонденти «Про все».

Найбільше коштів кінотеатр витрачає на оренду обладнання, адже в них немає своїх проекторів для показу цифрових фільмів. Керівниця комунального закладу вже неодноразово зверталася до міської ради із проханням  виділити кошти із бюджету розвитку для купівлі таких проекторів. Тоді «Україна» стане незалежною і прибутки залишатимуться в закладі. Проте всі прохання були безуспішними.

- Я зрозуміла, що найбільший прибуток кінотеатру дають не різноманітні заходи чи плата за оренду, а саме кінопоказ. Минулого року близько 50 тисяч черкащан відвідали наш кінотеатр. У першому кварталі цього року було складно через малу кількість касових фільмів, а влітку ми дуже добре працювали. Хочу сказати, що з коштів, виручених від показу фільмів, можемо залишити собі лише 50%, інші ж – віддаємо дистриб’юторам. Так працюють всі кінотеатри, - розповідає керівниця комунального закладу Валентина Слуцька.

За фінансовим планом, для нормального функціонування кінотеатру йому потрібно понад три мільйони гривень на рік, а цьогоріч із бюджету виділили лише 800 тисяч гривень і нещодавно виділи ще 500 тисяч на заробітні плати. Найбільше затрат на комунальні послуги витрачається саме в опалювальний сезон.

- Раніше, через брак коштів, зали отоплювали на 1/3 від норми і відвідувачі мерзли, останні два роки вже маємо змогу дотримуватися санітарних норм. Чому інші кінотеатри більш прибуткові? Бо в них немає таких великих площ, за якими треба доглядати - розповідає директорка.

На початку березня відбувся чотирьох денний воркшоп  “Україна: не просто кінотеатр” по напрацюванню просторової концепції, організаційної та бізнес-моделей для комунального кінотеатру. Завдяки цій роботі активніше запрацював сайт, активізували сторінку Facebook та створили акаунт комунального закладу в Instagram. Також кінотеатр змінив політику і тепер показують фільми навіть для одного глядача.

За словами одного з учасників воркшопу Івана Подоляна, говорити про створення стратегії не можна, оскільки до процесу не долучилися ключовий стейкхолдер - профільний департамент. Без них будь-які плани - це лише мрії учасників брейншторм-сесій. Робоча група згенерувала банк ідей для розвитку, а не затверджений план дій.

- Основне досягнення - це активізація маркетингових зусиль. Оновили сайт, щоб можна було робити замовлення онлайн. Продажі квитків онлайн виросли втричі, наскільки мені відомо. Проте фінансовий стан кінотеатру стабільно критичний, адже в першому півріччі було дуже мало потужних прем’єр, які давали б гарну касу. Тому я прогнозую, що без зовнішнього фінансування кінотеатр збанкрутує, як тільки почнеться опалювальний сезон. Друге, що може його врятувати - це масове, в 3-4 рази нарощення відвідуваності. Тобто містяни мають підтримати кінотеатр купуючи квитки на сеанси, - каже Іван Подолян.

Водночас директор департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Сергій Воронов розповів, що зараз у кінотеатрі роблять все можливе для того, аби заклад став менш збитковим. Також він зауважив, що на реалізацію потенціалу, який напрацювали під час воркшопів, ніякого фінансування заклад не отримав.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору