На черкаському «Богдані» стоять російські «Шкільні автобуси». Для Полтави? (фото)

12 червня 2016, 19:43

1

На черкаському автомобільному заводі «Богдан» зараз розміщуються новенькі автобуси Павловського автобусного заводу Росії з наклейками «Шкільний автобус». Черкаські активісти і колишні військовослужбові, яким ці питання небайдужі, повідомили про це редакцію «Прочерк». Вони обурювалися, що в час збройного конфлікту з Росією некоректно купувати для перевезення школярів саме російські автобуси. Активісти поінформували, що за чутками, автобуси мають бути спрямовані для потреб освітян сусідньої області – Полтавської.

Насамперед ми звернулися в Черкаське управлінні освіти і науки, де нам підтвердили, що для перевезення учнів Черкащини перевагу надають саме українським автобусам.

– Кошти передбачені за рахунок залишку освітньої субвенції на засадах співфінансування. 50% за рахунок залишків субвенції з обласного бюджету, і 50% за рахунок коштів місцевих бюджетів. На сьогодні плануємо придбати 19 шкільних автобусів. Згідно з роз’ясненням Міністерства освіти і науки України, органи виконавчої влади повинні забезпечити придбання шкільних автобусів за умови їх відповідності екологічним нормам не нижче рівня Євро-5. І крім цього, Міністерством управлінням рекомендується здійснювати закупівлю шкільних автобусів вітчизняного виробництва, – роз’яснила заступник начальника Черкаського обласного управління освіти і науки Оксана Сімушіна. – На сьогодні завершено тендери в Шполянському, Звенигородському та Чорнобаївському районах. Там придбано шкільні автобуси марки «Атаман». До 15 серпня плануємо завершити придбання автобусів в усіх районах. І в районах ми дотримуємося вимог Міністерства.

2

 

У департаменті освіти і науки Полтавської ОДА «Прочерку» повідомили, що проконтролювати всі райони при підготовці тендерів вони не можуть.

– Ми тримаємо руку на пульсі. Проте гроші виділялися недавно. Тож тендери ще готуються або тривають. Звісно, Міністерство може рекомендувати нам здійснювати закупівлю шкільних автобусів вітчизняного виробництва. Та з іншого боку, Законом «Про державні закупівлі» ми не можемо втручатися в процес закупівлі. Тож, теоретично, ми розуміємо, про що йдеться. Однак якщо в процедуру торгів потрапить російський виробник, а тендерний комітет обере його через краще цінове питання, як нам бути? – риторично запитують журналіста в полтавському департаменті освіти.

3

 

На самому ж підприємстві «Богдан» поінформували, що корпорація ніколи не виробляла автобуси ПАЗ, а через економічну кризу черкаський завод нині взагалі заморожений і працює лише в режимі конструкторського бюро.

– Спеціалісти заводу зайняті розробкою нових зразків автомобілів та спеціалізованої техніки, а також аналізом зразків техніки інших виробників, – повідомив «Прочерку» прес-секретар корпорації «Богдан» Сергій Красуля. – Ми неодноразово заявляли про неприпустимість закупівлі за бюджетні кошти автобусів закордонного виробництва. У тому числі і російських автобусів, у той час як потужності українських автобусів не завантажені. Однак, в останній час за програмою «Шкільний автобус» закуповуються переважно автобуси ПАЗ. Тож з метою недопущення в подальшому російської техніки нами був придбаний зразок для виявлення конструкторським бюро заводу невідповідностей ПАЗ вимогам українського законодавства, що ставляться перед шкільними автобусам.

4 5

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору