На черкаському автомобільному заводі «Богдан» зараз розміщуються новенькі автобуси Павловського автобусного заводу Росії з наклейками «Шкільний автобус». Черкаські активісти і колишні військовослужбові, яким ці питання небайдужі, повідомили про це редакцію «Прочерк». Вони обурювалися, що в час збройного конфлікту з Росією некоректно купувати для перевезення школярів саме російські автобуси. Активісти поінформували, що за чутками, автобуси мають бути спрямовані для потреб освітян сусідньої області – Полтавської.
Насамперед ми звернулися в Черкаське управлінні освіти і науки, де нам підтвердили, що для перевезення учнів Черкащини перевагу надають саме українським автобусам.
– Кошти передбачені за рахунок залишку освітньої субвенції на засадах співфінансування. 50% за рахунок залишків субвенції з обласного бюджету, і 50% за рахунок коштів місцевих бюджетів. На сьогодні плануємо придбати 19 шкільних автобусів. Згідно з роз’ясненням Міністерства освіти і науки України, органи виконавчої влади повинні забезпечити придбання шкільних автобусів за умови їх відповідності екологічним нормам не нижче рівня Євро-5. І крім цього, Міністерством управлінням рекомендується здійснювати закупівлю шкільних автобусів вітчизняного виробництва, – роз’яснила заступник начальника Черкаського обласного управління освіти і науки Оксана Сімушіна. – На сьогодні завершено тендери в Шполянському, Звенигородському та Чорнобаївському районах. Там придбано шкільні автобуси марки «Атаман». До 15 серпня плануємо завершити придбання автобусів в усіх районах. І в районах ми дотримуємося вимог Міністерства.
У департаменті освіти і науки Полтавської ОДА «Прочерку» повідомили, що проконтролювати всі райони при підготовці тендерів вони не можуть.
– Ми тримаємо руку на пульсі. Проте гроші виділялися недавно. Тож тендери ще готуються або тривають. Звісно, Міністерство може рекомендувати нам здійснювати закупівлю шкільних автобусів вітчизняного виробництва. Та з іншого боку, Законом «Про державні закупівлі» ми не можемо втручатися в процес закупівлі. Тож, теоретично, ми розуміємо, про що йдеться. Однак якщо в процедуру торгів потрапить російський виробник, а тендерний комітет обере його через краще цінове питання, як нам бути? – риторично запитують журналіста в полтавському департаменті освіти.
На самому ж підприємстві «Богдан» поінформували, що корпорація ніколи не виробляла автобуси ПАЗ, а через економічну кризу черкаський завод нині взагалі заморожений і працює лише в режимі конструкторського бюро.
– Спеціалісти заводу зайняті розробкою нових зразків автомобілів та спеціалізованої техніки, а також аналізом зразків техніки інших виробників, – повідомив «Прочерку» прес-секретар корпорації «Богдан» Сергій Красуля. – Ми неодноразово заявляли про неприпустимість закупівлі за бюджетні кошти автобусів закордонного виробництва. У тому числі і російських автобусів, у той час як потужності українських автобусів не завантажені. Однак, в останній час за програмою «Шкільний автобус» закуповуються переважно автобуси ПАЗ. Тож з метою недопущення в подальшому російської техніки нами був придбаний зразок для виявлення конструкторським бюро заводу невідповідностей ПАЗ вимогам українського законодавства, що ставляться перед шкільними автобусам.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram