На сьогодні конструкції автошляхів не в змозі витримувати ті динамічні навантаження, які виникають під час руху сучасних вантажівок, загальна вага яких інколи досягає 70-80 тонн. Тому, контроль за рухом великоваговиків є вкрай важливим для збереження дорожнього покриття.
Про це під час координаційної наради в обласній державній адміністрації наголосив начальник відділу ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг і штучних споруд Служби автодоріг у Черкаській області Руслан Гребенюк.
– Єдиним на сьогоднішній день дієвим засобом контролю за ваговими параметрами транспортних засобів є проведення їх зважувань на пункті габаритно-вагового контролю (ГВК), – зазначив Руслан Іванович.
Служба автодоріг погоджує графіки та місця проведення вагового контролю та здійснює фінансування робіт з обслуговування і забезпечення функціонування пунктів ГВК. Контроль за цим процесом здійснює Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека).
У Черкаській області з квітня цього року, після зняття мораторію на перевірки, відновлено роботу пересувного габаритно-вагового пункту та посилено контроль за великоваговиками. Нині забезпечено щоденну роботу вагового комплексу, який почергово функціонує на автомобільних дорогах
М-05 Київ-Одеса (ділянка км 210+450) та Н-08 Борисполь-Дніпропетровськ-Запоріжжя (ділянка км 103+200).
– Черкащина входить у десятку областей за якістю перевірок вантажних транспортних засобів та рейдових відпрацювань, – зауважив під час наради в.о. начальника управління Укртрансбезпеки у Черкаській області Володимир Завгородський. – Так, з початку роботи пересувного пункту габаритно-вагового контролю проведено 4 940 зважувань і виявлено 208 порушень. На порушників вже накладено 75 тис. грн. штрафних санкцій. Окрім цього, маємо понад 122 тис. грн. надходжень з плати за проїзд автошляхами області, – прозвітував Володимир Іванович.
Важливим питанням є визначення додаткових ділянок автомобільних доріг для розташування та роботи пересувного пункту габаритно-вагового контролю. Службою автодоріг наразі у районах області визначені перспективні місця облаштування таких майданчиків, зокрема:
- Уманський район, автодорога М-12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка (км 551+520);
- Смілянський район, а/д Н-01 Київ-Знам’янка (км 198+200), (км 207+300);
- Золотоніський район, а/д Н-16 Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань (км 0+000);
- Черкаський район, а/д Н-16 Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань (км 40+180);
- Звенигородський район, а/д Н-16 Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань (км 136+200);
- Черкаський район, а/д Р-10 Канів-Чигирин-Крмеменчук (км 98+650).
Вартість робіт із влаштування спеціальних майданчиків для роботи пунктів ГВК визначається у кожному випадку індивідуально на основі проектно-кошторисної документації.
Для прикладу, Службою автодоріг проводились проектно-вишукувальні роботи щодо можливості влаштування такого майданчика для роботи пересувного комплексу ГВК у межах кільцевої транспортної розв’язки на автодорозі Н-16 Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань км 0+000. Орієнтовна вартість улаштування зазначеного майданчика сягає 1,2 млн грн.
За інформацією прес-служби САД у Черкаській області
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram