На Черкащині кандидати в депутати продовжують організовувати свята, турніри і роздавати кашу

12 жовтня 2015, 16:16

1

ОПОРА протягом тижня слідкувала за дотриманням вимог щодо наявності вихідних даних на друкованій агітації, а також розміщення агітаційної продукції у встановлених для цього місцях. Отже, подекуди партії та кандидати нехтують законом щодо обов’язковості розміщення вихідних даних. Має місце приклад агітації у не дозволеному для цього місці. Навіть та політична реклама без вихідних відомостей, яка була розміщена ще до реєстрації кандидата чи партії та не була знята чи замінена також підпадає під норму закону.

Так, у межах Черкас, без вихідних відомостей зафіксовані рекламні борди і листівки БПП «Солідарність» та біл-борди «Відродження», «Партії вільних демократів», «Наш край», ВО «Батьківщина» ТА ВО «Свобода».

2 3 4 5 6 7 8

 

Таких відомостей не містить і агітація від кандидата на посаду міського голови Олександра Радуцького та кандидата на посаду депутата облради Андрія Габрова від партії БПП «Солідарність».

9 10 11

 

Окрім цього, рекламний банер від цієї партії без вихідних даних розмістили на будівлі черкаського залізничного вокзалу. Зазначимо, що згідно ЗУ «Про місцеві вибори» забороняється розміщувати друковані передвиборні агітаційні матеріали, політичну рекламу та повідомлення про перебіг виборчого процесу на пам’ятках архітектури, на об’єктах культурної спадщини, на будинках і в приміщеннях органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної та комунальної форми власності, а також у місцях, де вони перешкоджають безпеці дорожнього руху.

12

У БПП «Солідарність» коментарю щодо порушення отримати не вдалося. Натомість прес-служба Одеської залізниці повідомила, що розміщення цієї агітації не було узгоджене із Укрзалізницею і пообіцяла, що рекламу буде демонтовано. Наступного дня банер і справді зняли.

Також Черкасами розклеюють листівки з ознаками «чорного» піару та без вихідних даних проти кандидата на посаду міського голови від «Партії вільних демократів» та чинного мера Сергія Одарича.

13

А у місті Сміла розміщені біл-борди без вихідних відомостей кандидата на посаду міського голови від БПП «Солідарність» Андрія Шовкуна, кандидатів в депутати міської ради від цієї ж партії Лідії Зайвої та Івана Михайлюка; крім цього, партії ВО «Черкащани» (хоча на ньому значиться напис «громадська організація», назва і символіка якої є однаковою з відповідною партією). Її банери помічені також у Катеринополі, Звенигородці, Лисянці.

14 15 16 17

 

Цікавим є факт, що представники кандидата самовисуванця на посаду міського голови м. Сміла Олексія Цибка звернулися зі скаргою в Смілянську міську виборчу комісію щодо розміщення агітації без вихідних даних кандидатів на посаду міського голови Андрія Шовкуна та самовисуванця Олександра Плюти. Виборча комісія щодо цього направила відповідну заяву в правоохоронні органи.

У цей час, у Жашкові розміщені біл-борди з порушенням від кандидатів в депутати жашківської міськради ВО «Батьківщина» та кандидатів в депутати в черкаську облраду Віктора Вусика від цієї ж партії та Віктора Погорілого від партії БПП «Солідарність».

18 19 20

У Звенигородці помічено банер з цим же порушенням від ВО «Черкащани», але вже без зазначення того, що це є громадська організація, про що говорилося вище.

21

Порушення щодо наявності вихідних даних виявлено і в роздаткових агітаційних матеріалах. Так, на листівках «Радикальної партії Олега Ляшка», що роздають Черкасами вказано лише, що вони видрукувані на власному обладнанні та їх тираж. А від БПП «Солідарність» досі роздають газети за вересень, які не містять вихідних даних.

22

Цікаво, що замовником більшості агітаційної продукції БПП «Солідарність» є ГО «Форум розвитку Черкащини», головою якої є Ігор Калашник (кандидат в депутати від БПП «Солідарність» до міської ради).

Вихідних даних не містять і вкладиші «Програма розвитку Черкас» від кандидата на посаду міського голови від ВО «Батьківщина» Анатолія Бондаренка та буклети від партії «Відродження».

23 24

А у Золотоніську міську виборчу комісію партія «УКРОП» надала зразок буклету, без вихідних даних, на що спостерігач ОПОРИ звернув увагу членів комісії.

25

Зазначимо, що цей перелік не є вичерпним.

ОПОРА нагадує, що згідно із ст. 56 ч. 1,2 ЗУ «Про місцеві вибори», до друкованих агітаційних матеріалів належать плакати, стенди, листівки, постери, інша друкована продукція з написами, що стосуються передвиборної агітації, а також матеріали, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами.

Друкований агітаційний матеріал повинен містити відомості про замовника та установу, що здійснила друк, його тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів без зазначених відомостей забороняється.

Також згідно ст. 56 ч. 4 Закону, плакати, стенди, листівки та інші друковані агітаційні матеріали (крім матеріалів, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами) розміщуються лише у місцях, визначених і обладнаних місцевими органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування не пізніш як за 45 днів до дня голосування.

Наявність вихідних даних дає можливість відстежити, скільки коштів було витрачено на виготовлення друкованих матеріалів, адже вони мають бути надруковані за рахунок виборчого фонду кандидата, а не за власний кошт, що заборонено діючим законодавством.

Коментарі

Вгору