Ми будуємо патріотичний клуб, – Сергій Лашкул

30 вересня 2015, 10:52

Lashkul11987100_986757098058623_4951282179690337385_n

Сергій Лашкул у світі спорту відомий, як топ-менеджер у сфері спорт-маркетингу, його ім’я асоціюють з тенісом.

Протягом майже двадцяти років син генерального директора «Черкаського Дніпра» Володимира Лашкула працював задля популяризації  цього виду спорту. Колишній віце-президент Федерації тенісу віднедавна опікується маркетингом, рекламою і зв’язками з громадскістю у «Черкаському Дніпрі». У розмові з новоспеченим  заступником генерального директора клубу ми дізналися про стратегію подальшого розвитку «Черкаського Дніпра», інформує Черкаський спорт.

–Сергію Володимировичу, Ви  половину свого життя присвятили розвитку тенісу в Україні. Зараз настав час для футболу, причому Ви включилися у розвиток першолігового колективу. З чим це пов’язано?

–Прізвище Лашкул відоме на Черкащині, бере початок із Білозір’я. Мій батько займався розвитком кількох команд Черкаського регіону. Спочатку це була «Зоря» з Білозір’я, а після - «Черкаський Дніпро». Багато в чому я зобов’язаний своєму батьку і зараз хочу допомогти йому у розвитку «Черкаського Дніпра». Українському тенісу я дійсно віддав близько 20-ти років. Я радий тому, що мав можливість працювати у команді Вадима Шульмана, який очолював Федерацію з 2006-го року. Ми зробили чимало і результати та успіхи українських тенісистів зараз вважаю цілком заслугою нашоі праці. Але життя триває, все змінюється і треба йти вперед. Я прийняв рішення призупинити активну діяльність в Федераціі, реалізовувати тенісні амбіції продовжу в рамках особистого проекту – новозбудованого «Українського тенісного центру» в Києві, адже повністю без цього виду спорту не можу себе уявити. Відтепер свій вільний професійний час готовий присвятити «Черкаському Дніпру», використати досвід у спортивному маркетингу для розвитку цього клубу, сподіваюся та вірю в те, що зможу бути корисним для команди.

–«Черкаське Дніпро» зараз на слуху в українському футболі. Дебютант Першої ліги опинився у верхній частині турнірної таблиці. Для Вас високий результат у дебютному сезоні Першої ліги клубу зараз є принциповим завданням?

–Результат не мало важливий, але не першочерговий. Ми знаємо велику кількість клубів у Європі, які яскраво загорілися, але швидко згасли. Приклад цьому – «Анжи», який свого часу набрав хороших виконавців, поставив висок у ціль і епізодично дав результат, але під цим всім не було належного фундаменту: спортивної школи, своїх вихованців і так далі. Дива у спорті не буває. Не можливо мати сильну і успішну команду і не мати для цього підґрунтя. Тому зараз для нас важливо у Черкасах вибудувати платформу для розвитку клубу і ми на шляху до цього. Важливо, аби ефективно працювала система дитячо-юнацького футболу Черкащини. Ледь не головним є те, щоб юнаки, які виховуються в обласних футбольних школах приходили у наш професійний клуб. Для цього вже зроблені кроки, є база у Білозір’ї для юнацьких команд, яка вже зовсім скоро отримає сучасний спортивний комплекс з ігровим залом і гуртожитком для вихованців академії. Прямо біля нього є хороший стадіон зі штучним покриттям. Разом з тим, наш клуб співпрацює з усіма футбольними академіями області і дитячі тренери розуміють, що кращим вихованцям відкрита дорога у головну команду.

–Тобто спортивні амбіції – не головне?

–Скажу по-іншому – це не головна мета. Звісно, мені з батьком дуже хотілося б, аби команда грала у Прем’єр лізі, але до неї потрібно бути готовим. Школа, інфраструктура, кадри – все це складова успішного клубу, зараз ми маємо все це, але потрібно розвинути його до кращого рівня – рівня Вищої ліги. Якщо є відповідний фундамент – прийде і результат.  Дуже важливим є, щоб кістяк команди складали гравці, які народилися і починали  займатися футболом на Черкащині. За таких умов ми збудуємо патріотичний клуб, матимемо свого вболівальника, виконуватимемо одну із важливих функцій розвитку клубу і взагалі футболу.

–Здивовані таким потужним стартом сезону?

–Це Перша ліга, чемпіонат, у якому велика кількість команд приблизно одного рівня. Нам приємно, що вдалося створити у середині команди хороший, бойовий мікроклімат. Всі працюють на результат, ми бачимо, які складні матчі нам вдавалося виграти на старті цього сезону: вольові перемоги, розгромні результати (4:0 - у грі проти «Оболоні) багато про що говорять. Але це Перша ліга – чемпіонат, який не дозволяє розслаблятися. Команді потрібно прикласти дуже багато зусиль для перемоги у кожній грі. Поки проміжним і дуже непростим  завданням є зберегти можливість на підвищення у класі за підсумками Першого кола чемпіонату.

–Як вважаєте, можливо привести у клуб інвестиції, які не пов’язані з власниками команди?

–Ми над цим працюємо. Незабаром почнеться процес реорганізації структури клубу в корпорацію. Для того, аби інвестори та можливі наші партнери проявили зацікавленість, важливо сформувати велетенський осередок людей, які живуть «Черкаським Дніпром». Безсумнівно у Черкасах є інтерес до команди, є лояльність публіки.  Зараз ми – одна з найвідвідуваніших команд Першої ліги, але цифри не відповідають нашим амбіціям. Цікаві матчі збирають у Черкасах 2-3 тисячі глядачів замість 10-ти, які мають ходити на футбол та може вмістити міський стадіон. Ми хочемо, аби активних вболівальників було близько 50-ти тисяч. За таких умов стадіон буде заповнений на кожен матч. Є дуже багато команд у чемпіонатах Англії, Німеччини, Франції та Італії з нижчих дивізіонів, які мають величезну кількість уболівальників, котрі живуть її перемогами, переживають разом поразки. Я знаю  хороший приклад – італійське містечко Чезена, у якому жителів менше 100 тисяч, а фан-клуб команди складає 50 тисяч. Стадіон цієї команди у серії «В» завжди заповнений. Ми хочемо вибудувати схожу систему та філософію, за таких умов ми маємо більше шансів залучити  спонсорів та партнерів.

–У команди є яскраво виражений лідер – Денис Скепський, який потужно проводить сезон. Ваше бачення: команда має будуватися на яскравих особистостях чи своїх вихованцях?

–Щодо Скепського, то він дійсно видає хороший відрізок сезону, важливо, що  його гра – це заслуга всієї команди, у нас хороша командна гра, яка будується навколо 11-ти гравців на полі. Можливо, сьогодні наша гра підходить для Скепського, а Скепський підходить для нас. Як на мене, головним є бажання гравця грати за клуб, якщо емоційно футболіст не готовий викладатися за клуб, у нього не буде мотивації, не буде гри. Зараз у Скепського є мотивація, бажання і самовіддача. Вважаю, що грати у команді мають лише ті, хто дійсно хоче цього. Чому так важливі місцеві футболісти?... У них мотивація та патріотизм буде за будь-яких умов. Це їх край, за який вони мають лягати кістьми. Футболісти, які грають за нашу команду, це, в першу чергу, професіонали, а наше завдання – створити їм умови, щоб вони почували себе комфортно, головне, щоб гравцю було приємно грати за команду, розвиватися тут, їх упізнавали на вулиці.

180915_2IMG_2640

–Гравців «Черкаського Дніпра» впізнають на вулиці?

–Ні, їх не впізнають. Це одне з головних завдань нашого відділу маркетингу, аби хлопців, які захищають честь міста та області, впізнавали, брали у них автографи, хотіли спілкуватися та фотографуватися. Якщо так воно і буде, тоді і гравець з іншого міста за сезон-два стане патріотом Черкас та клубу. Крім того, гравці будуть прикладом для дітей, і це, в свою чергу, притягне більшу кількість дітей до занять футболом.

–Нещодавно клуб розпочав широку програму проведення майстер-класів у Черкасах. Що хочете отримати від цих заходів?

–В першу чергу, це популяризація футболу. Кожен з юнаків, які приходять на майстер-клас, є потенційними гравцями. Ми бачимо, як юнаки емоційно сприймають зустріч з футболістами.  Навряд чи гравцям за годину вдасться навчити чомусь глобальному учасників майстер-класу, але, як правило, після таких зустрічей дуже великий приток до спортивних секцій. Таким чином, ми налагоджуємо зв'язок між дітьми та футбольним клубом, вони розуміють, що команда та гравці відкриті для них.

–Фанівський магазин буде у «Черкаського Дніпра»?

–FansShop – це обов’язковий елемент професіонального клубу. Є домовленість, що з наступного сезону буде повністю розроблений новий дизайн форми, взагалі абсолютно нова концепція. До цього часу ми об’єднаємо любителів спорту навколо клубу і у липні наступного року плануємо відкрити хороший фанівський магазин з широким асортиментом і прийнятними цінами.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору