На найпоширеніші запитання про е-лікарняні відповідає заступник начальника управління інформаційних систем та електронних реєстрівГоловного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області Олена Попович.
Новина щодо електронних листків непрацездатності не стала несподіванкою для українців. У липні минулого року Міністерство охорони здоров’я спільно з Пенсійним фондом України вже анонсувало запровадження електронного сервісу. Кілька медичних закладів тестували його. У червні 2021 року оголошено про перехід протягом трьох місяців до електронних листків непрацездатності.
– Що таке електронний лікарняний?
– Електронний лікарняний – це документ, який підтверджує тимчасову непрацездатність працівника і формується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Дати відкриття та закриття листка непрацездатності відповідають датам початку періоду дії та закінчення періоду дії медичного висновку. Електронний лікарняний вважається виданим із наступного дня після дати його закриття.
Електронний лікарняний, як і лікарняний у паперовій формі, є підставою для:
- звільнення від роботи;
- оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності;
- отримання допомоги від Фонду соціального страхування.
– Як формується електронний лікарняний?
– Це відбувається в кілька етапів:
1) працівник звертається для медичного огляду до лікаря;
2) лікар установлює факт непрацездатності та за наявності технічних можливостей формує електронний медичний висновок у Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я;
3) в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичного висновку про тимчасову втрату працездатності формується листок непрацездатності з унікальним реєстраційним номером;
4) водночас він надсилається роботодавцю в його кабінет страхувальника і працівнику в його особистий кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду (portal.pfu.gov.ua).
– Що змінюється для страхувальника?
– Страхувальник із використанням вебпорталу Пенсійного фонду отримує інформацію з листків непрацездатності застрахованих осіб, які працюють у нього за трудовою книжкою (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Листки непрацездатності»). Також надається можливість перегляду, формування та друку заяв-розрахунків по листках непрацездатності (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Заяви-розрахунки»).
– Як перевірити правильність інформації в електронному лікарняному?
– Працівник може зробити це:
- в особистому кабінеті з використанням вебпорталу Пенсійного фонду (у пункті меню «Мої листки непрацездатності»);
- на вебпорталі електронних послуг «Дія»;
- в органі Пенсійного фонду України (витяг з реєстру електронних листків непрацездатності в паперовому вигляді) (зараз у розробці).
Працівникові не потрібно роздруковувати е-лікарняний та надавати роботодавцю будь-яких паперових підтверджень про тимчасову непрацездатність. Однак працівник має повідомити про відкриття
е-лікарняного свого роботодавця будь-яким зручним способом, наприклад, телефоном.
– Коли запрацюють електронні листки непрацездатності?
– Із четвертого червня до 31 серпня 2021 року в Україні триває перехідний період впровадження електронних лікарняних. Протягом цього часу медичні заклади формуватимуть листки непрацездатності в електронній та паперовій формі (залежно від технічних можливостей медичного закладу). Повноцінний запуск Електронного реєстру листків непрацездатності очікується з першого вересня 2021 року. Звертаємо увагу, що страхувальники, які використовують найманих працівників без належного оформлення трудових відносин, не зможуть відчути переваг нового сервісу.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram