Згідно із затвердженим МОЗ Порядком, первинну допомогу надають пацієнту під час особистого приймання в медичному закладі. Але багатьох українців цікавить запитання: чи можливий виклик сімейного лікаря додому і чи зобов’язаний він приїхати?
В Порядку, який був затверджений МОЗ, вказано, що пацієнта для надання первинної допомоги приймають в медичному закладі. Проте інколи сімейний лікар може виїхати на виклик додому, інформує ТСН.
Національна служба здоров’я України (НСЗУ) пояснила: лікар не обов’язково приїде на виклик, якщо у вас немає коштів на проїзд в громадському транспорті або вам далеко діставатися до медичного закладу.
Також сімейний лікар може надати пацієнту кваліфіковану консультацію через відеозв’язок або телефоном, але відповідно до режиму роботи того медичного закладу, де він працює.
Як зв’язатися з сімейним лікарем для консультації телефоном чи в месенджері
Лікар сам вирішує, який саме номер телефону надати пацієнту. Це може бути номер: його власний, контакт-центру медичного закладу, рецепції.
При отриманні особистого номера телефона сімейного лікаря та дозволу телефонувати йому чи писати в месенджерах, необхідно пам’ятати про загальні етичні правила спілкування:
- варто заздалегідь домовитися, в який час та у яких ситуаціях ви можете звертатися за консультацією, але не можна дзвонити чи писати рано-вранці, пізно ввечері, вихідними чи в години приймання пацієнтів;
- відразу назвіть себе і переходьте до суті питання, не надсилайте відео- чи аудіоповідомлення, адже їх не завжди зручно переглядати;
- якщо у вашого сімейного лікаря вихідний, ви можете звернутися в черговий кабінет, який зазвичай працює в неробочі дні у більшості амбулаторіях.
Також НСЗУ в повідомленні наголосила, що у разі невідкладного стану потрібно телефонувати на номер 103, а не сімейному лікарю.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram