Дивна історія трапилася з черкащанином Олександром Горохом. Точніше, і з ним, і з його легковим автомобілем «Mitsubishi», який, між іншим, коштує близько 400 тис грн. Торік, у серпні, автомобіль потрапив у дорожньо-транспортну пригоду, внаслідок якої зазнав ушкоджень. Власник автомобіля віддав його в ремонт на станцію техобслуговування ТОВ «Еталон-С», що розташоване на вулиці Сурікова в Черкасах. Директор товариства видав розписку, що автомобіль взято для ремонту, інформує "Нова Доба".
То є автомобіль чи немає?
Тим часом моторно-транспортне судове бюро провело технічну експертизу пошкодженого автомобіля, страхова компанія перерахувала «Еталону-С» кошти за ремонт, автослюсарі почали автомобіль розбирати. І коли через певний час Олександр Горох вирішив подивитися, як же ремонтується його машина, то не зміг потрапити на СТО. Сторожі не відчинили навіть вхідну браму, мовляв, ніякого СТО тут немає.
Олександр Петрович робив ще кілька спроб потрапити на СТО й забрати свого невідремонтованого автомобіля, але успіхом вони не увінчалися. Отут-то й з’ясувалося, де собака заритий. ТОВ «Еталон-С», яке взялося ремонтувати автомобіль громадянина Гороха, на цій же території орендує приміщення в іншого товариства – «Автолайф». І його директор Тарас Хвиль відмовляється віддати чи навіть показати автомобіль його законному власникові, мотивуючи це тим, що в ТОВ «Автолайф» є фінансові претензії до ТОВ «Еталон-С». І поки між підприємствами триває суд, автомобіль добродія Гороха буде таким собі заручником.
Вважаючи дії директора «Автолайфу» неправомірними, Олександр Горох подав цивільний позов про вилучення свого майна з незаконного володіння.
– Де зараз перебуває мій автомобіль, я не міг з’ясувати навіть у слідчого Придніпровського райвідділу міліції Алли Косюк, яка веде цю справу, – розповідає Олександр Петрович. – Поспілкуватися з власником цього приміщення я не можу. На телефонні дзвінки він або відповідає коротко, або не відповідає зовсім. Коли запитую його, де мій автомобіль, то він каже: «Зберігається». Але як зберігається? В якому стані? Я не здивуюся, що коли попаду в це приміщення, то там його не виявлю. Писав скарги і в суд, і в прокуратуру, але чіткої відповіді не отримав. І навіть після поданої заяви про злочин – привласнення чужого майна – статус потерпілого отримав лише через півтора місяці. Прокуратура робить відписки, що все перебуває на стадії розслідування. З матеріалами досудового розслідування я ознайомитися не можу. Про те, які пояснення дає хазяїн приміщення Тарас Хвиль і чим він мотивує свої дії, я так і не почув від слідчого. Пані Косюк не показує мені ці матеріали. Прокуратура відписується, що мої скарги розглянуто, все добре. Але автомобіль я не можу забрати! Це триває вже майже півроку. Мене така ситуація дуже бентежить. Оскільки автомобіль перебуває в аварійному стані й частково розібраний, існує реальна загроза знищення або зникнення як його, так і знятих частин.
«Нехай віддадуть гроші за оренду!»
Директор ТОВ «Автолайф» Тарас Хвиль у телефонній розмові з журналістом заявив, що потреби зустрітися з ним не бачить і коментувати не хоче нічого. На запитання, чи збирається він коли-небудь повернути майно його законному власникові, все ж відповів:
– Чому ж не збираюсь? Звичайно, збираюсь. Воно мені не потрібне.
– А що потрібно?
– Нехай зі мною розрахуються ті люди, котрі винні гроші за оренду. Я його як людину навіть дуже розумію. Але річ у тому, що він не вміє правильно розмовляти. Хамив і погрожував моєму адвокату, здійснював на нього тиск. Тому й має той результат, який має. Я його майно не утримую. Він подав на мене в суд, була ухвала, що він має право забрати свій автомобіль впродовж місяця, з 28 грудня по 28 січня. Прийшла міліція, я запустив усіх, вони подивилися. Але Гороха з ними не було.
Сам же Олександр Горох зауважує, що такої ухвали не було. Натомість була ухвала суду лише про тимчасовий доступ.
Про той «доступ» нам розповів в.о. директора ТОВ «Еталон-С» Олексій Матвеєв:
– 28 грудня тут було дуже багато людей: власники автомобілів, які теж ремонтуються у нас, слідчі міліції, директор «Автолайфу» Тарас Хвиль, ще якісь його знайомі, певно, адвокати. Самі вони зайшли на територію, а от нас не пустили навіть за ворота. Вийшли хвилин через п’ять і повідомили, що будуть писати апеляцію. От і все. Сказали: «Чекайте». Отакий ми мали доступ. Пізніше, не пригадую точно якого числа, приїжджаю вранці на станцію, а на її воротях висить новий замок. Наш – спиляний. Поруч приліплений папірець гласить, що не можна зламувати замок й заходити в чужі володіння.
За словами Олексія Матвеєва, його підприємство з підприємством Тараса Хвиля співпрацює вже понад півроку. Оренду сплачувало. Правда, не завжди сповна. «Ми ж не відмовляємося від своїх зобов’язань, – зауважує Олексій Михайлович. – Але вчинити так, як вчинив Хвиль із Олександром Горохом й іншими власниками авто, ну, це просто… капець!»
Виявляється, не один добродій Горох постраждав. Інші власники (їх шість осіб), чиї автівки теж опинилися в заручниках, уже писали до міліції й індивідуальні, й колективні заяви.
Час спливає, автомобілі стоять під замком, а слідство все йде і йде. Коли воно закінчиться – невідомо.
– Це добре, що в моєї сім’ї ще один автомобіль є, – з гіркотою в голосі каже підприємець Олександр Горох. – А то що б я тоді робив?
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram