Вітчизняні дороги руйнуються, а транспорт виходить із ладу. Вантажівки, що перевозять набагато більше ваги, ніж це витримують автошляхи, додають свій вклад і в проблему національного масштабу. Десь цьому спонукали прогалини в законодавстві, а десь ігнорування проблеми з боку влади. Кмітливі перевізники знайшли у ситуації люфт для збільшення своїх статків. Але з ситуацією не погодилися водії. На Черкащині через примус компаній-перевізників перевантажувати автівки керманичі вантажівок перекрили ділянки дороги на трасі Умань-Одеса та Умань-Миколаїв, інформує "ВІККА".
- 7 березня об 11:30 до нас надійшло повідомлення про перекриття траси. Близько 100 осіб перекрили дорогу на 210-му кілометрі від Умані. Там розташований стаціонарний пост ДПС, біля якого розміщений пішохідний перехід. Люди стали вздовж нього та виступили від імені вантажних перевізників. Вони вимагали, аби транспорт на дорогах не був перевантаженим і не руйнував дороги. Наразі рух на дорозі відновлено, – зазначила прес-секретар Уманського відділу поліції ГУНП Леся Усенко.
При цьому серед учасників та організаторів акції не було черкаських перевізників. Серед них були представники Київської, Миколаївської, Вінницької, Харківської та Кіровоградської областей, а координатор – із Миколаєва. Про це повідомив начальник управління транспорту, дорожнього господарства та оборонно-промислового комплексу Черкаської ОДА Сергій Чубань.
- На момент акції в Умані єдиний у Черкаській області ваговий комплекс був зламаний. Коли я виїхав на місце, то побачив, що Укртрансінспекція привезла з Житомирської області ваги. Фактично о другій годині ночі всі вантажні автомобілі, що були заблоковані, зважили і пропустили, – розповів чиновник.
За його словами, 7 березня на трасі було проведено 64 зважування та складено акт на суму 1 тисяча 313 євро. 8 березня транспортники зважили 154 автівки та склали вже 17 актів на 2 тисячі 989 євро. А вже 9 березня провели 39 зважувань, але перевантажень не виявили.
Однією з причин загострення проблеми, на думку Сергія Чубаня, є обмеження повноважень деяких установ.
- У нас фактично немає автоінспекції. Наразі безпекою руху в Черкаській області займається лише 21 людина. А Укртрансінспекція має право здійснювати перевірки лише на стаціонарних постах, – пояснив чиновник.
За його підрахунками в області має бути встановлено щонайменше 5-6 вагових комплексів. Вартість одного комплексу складає від 1 до 1,5 мільйона гривень. Питання щодо їх закупівлі на рівні керівництва області обговорюється вже певний час і воно винесене розглядатиметься на найближчій сесії обласної ради. Наразі вирішується питання щодо можливостей придбання вагового комплексу для використання на лівому березі Черкащини.
Водночас, за словами в.о. начальника управління Укртрансбезпеки у Черкаській області Володимира Завгородського, згідно з нормативними базами, маса вантажних автомобілів з вантажем не повинна перевищувати 40 тонн.
- Насправді ж приблизно 50% перевізників, що перевозять сипучі та палетні вантажі, їздять з перевищенням вагових норм. Наприклад, 7 березня на трасі М-05 "Київ-Умань-Одеса" при зважуванні одного автомобіля марки MAN його повна маса склала 69 тонн, – повідомив чиновник.
При цьому найбільше навантаження на дороги припадає на період збору врожаїв. Ситуація ускладнюється спекою, коли асфальт нагрівається і під діями фізичних факторів руйнується.
Володимир Завгородський вважає, що питання вантажних перевезень недостатньо контролюється законодавством. На його думку, для вагового контролю вантажівок потрібні зміни в законодавчій площині. Крім того, за перевантаження повинні нести відповідальність як пункт, який завантажує автотранспорт, так і одержувач товару, а не лише перевізник.
Загалом в Україні для вантажних автомобілів, згідно з нормативними базами, маса автомобіля з вантажем не повинна перевищувати 40 тонн. При цьому, за словами експертів, майже 90% українських доріг не відповідають сучасним стандартам міцності, а вимірювання стійкості дорожнього покриття в Україні не проводилося вже багато років.
- На сьогодні майже 90% доріг не відповідають стандартам міцності. Всі дороги були побудовані в 1970-1980 роки. Тоді навантаження нормативне було 7,5 тонн. На сьогодні це 11,5 тонн, – констатувала директор Національного секретаріату CoST Наталія Форсюк в ефірі "Громадського".
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram