Поки в Україні впродовж тижня тримається температура повітря до 35°C, в "Укрзалізниці" заявляють, що більш як половина пасажирських вагонів не обладнана кондиціонерами. У пресслужбі "УЗ" радять перед подорожжю уточнювати, чи є у вагоні, яким ви подорожуватимете, ця система.
Це легко перевірити при купівлі квитка на потяг у системі https://booking.uz.gov.ua/: вагони без кондиціонування мають відповідну позначку на сторінці вибору місця, поряд із типом вагона. З потягами Інтерсіті+ такої дилеми немає: усі вони мають сучасну вбудовану систему кондиціонування, а стюарди можуть оперативно реагувати на побажання пасажирів.
Що ж до плацкартних вагонів, які не обладнані кондиціонерами, то там є система вентиляції, мають відчинятися вікна (окрім аварійних виходів та найстарших вагонів з дерев’яними шибками, кількість яких з кожним роком зменшується при модернізації парку). Вентиляція також має працювати й при подачі поїзда на посадку — пасажир має право вимагати цього від провідника.
Вагони з кондиціонерами теж мають свої особливості: система кондиціонування повітря запускається під час руху поїзда після набору швидкості 25-30 км/год, повітря охолоджуватиметься поступово. Тому якщо ви купили квиток у вагон із кондиціонуванням, проте під час посадки відчули, що всередині вагона спекотно, не хвилюйтесь - кондиціонер увімкнеться пізніше.
Якщо ж цього не сталось і під час руху температура у вагоні не змінюється — повідомте про ваш дискомфорт провідника. Чимало вагонів, на жаль, мають дахові системи охолодження, які за екстремальних температур виходять з ладу. За можливості провідник пересадить пасажирів до інших вагонів зі справною системою кондиціонування. Пріоритет при пересадці надається літнім людям, дітям та вагітним жінкам. При цьому всі поїзні бригади проінструктовані пересаджувати в тому числі на місця вищого класу, головне — відновити комфорт пасажирам.
У потягах також працюють поїзні електромеханіки для усунення несправностей систем кондиціонування, які можуть виникнути під час слідування (однак трапляються в пору екстремальних температур і поломки, які можуть бути усунені лише по прибутті в депо — вагони з такими дефектами відразу виводяться з обороту для ремонту).
Деякі новіші вагони Укрзалізниці обладнані більш сучасною системою кондиціонування, що дає можливість регулювати температуру в кожному купе окремо. Всередині купе є електронне табло, що відображає температуру, та кнопки регулювання. Система працює інтуїтивно зрозуміло, тож за потреби використовуйте її, щоб зробити свою мандрівку комфортнішою.
За інформацією пресслужби "Укрзалізниці"
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram