Через обмеження кількості пасажирів у громадському транспорті частина населення змушена пересісти в автівки таксопарків. Однак наскільки це безпечно для здоров'я та що краще - громадський транспорт чи машини таксі - дізнавалися журналісти "Про все".
Під перевірку потрапили 12 служб таксі. Їх автівки найбільш популярні в Черкасах, а за надання послуг в електронних каталогах їм лишають від 2-х зірок якості. Це загальний середній клас. Вартість проїзду за 1 кілометр по місту коливається від 5 до 8 гривен.
З етичних міркувань ми не вказуємо назви фірм, а позначаємо їх номерами.
Керівники таксопарку № 1 відмовилися розмовляти з журналістами
Із 12 опитаних керівників різних служб погодилися дати коментарі лише п'ятеро. Всі інші, попри всі пропозиції журналістів, коментарі давати відмовилися. Позицію вони пояснили, цитуємо: "нам це не цікаво". Дарма, бо нас зацікавило, чому ж керівники таксопарку з ціною 6 гривень за кілометр мають таку категоричну позицію.
Служба таксі № 2 свої автівки не дезінфікує
Відповідь ми отримали від служби таксі № 2 та ціною у 8 гривен за 1 кілометр. Вартість замовлення автівки ж - 50 гривен. Спершу диспетчерка наполегливо стверджувала, що така пропозиція спілкування їм не цікава. Ситуацію вирішила керівниця таксопарку Ольга, яка відповіла коротко, але по суті: "автомобілі не дезінфікуємо". Кінець розмови.
За 7 грн/км водії їздять у масках та мають у салоні дезінфікуючі спреї
Дещо краща ситуація складається у таксопарку № 3 з ціною 7 гривен за кілометр шляху по місту. Керівник таксопарку № 3 Юрій у розмові повідомив, що всередині автомобілів є дезінфікуючі спреї, які водії використовують на власний розсуд. Окрім цього керманичі вирушають на замовлення у масках, а вологе прибирання та провітрювання автомобіля роблять 3-4 рази на добу. Однак він зазначив, що дії керманичів не контролює, тому відповідати за кожного не може.
У коментарі він розповів, що ціна на послуги підійматися на буде, адже кількість викликів порівняно з попередніми докарантинними днями зменшилася на 60%.
- Всі очікували, що замовлень побільшає, однак все навпаки, бо людям нема куди їхати. Взагалі виклики таксисти отримують "хвилями": зранку, коли люди їдуть на роботу, в обід, коли у них тренування, увечері, коли повертаються додому, та у пізній нічний час, коли закриваються заклади громадського харчування. А зараз всі сидять по квартирах, - поділився Юрій.
За 7 гривен/кілометр у таксопарку № 4 миють автівки кожні 24 години
Таксопарк № 4 забезпечує своїх водіїв масками та антисептичними засобами. Керівниця Ольга зазначила, що мийка машин відбувається раз на добу у спеціалізованому приміщенні (на мийці). На запитання, чи миють салон, відповіла позитивно. За тих самих 7 гривен за кілометр це виявилось не такою й поганою звісткою.
Таксі № 5 після кожного клієнта миє... дверцята
Лідером у турботі про клієнтів та керманичів стала служба таксі № 5. Адміністраторка таксопарку Софія розповідає, що машини дезінфікують водії під особисту відповідальність. За 7 гривен за кілометр у Черкасах водії мають антисептики та гелі у салонах своїх автівок.
- Вони використовують їх перед тим, як взяти гроші від клієнта, після того, як висадить його та перед тим, як вирушити на виклик до наступного пасажира, - кажуть в таксопарку.
Водії, за словами керівниці, протирають дверцята й ручки в салоні, дезінфікують їх антисептиком. Це все керманичі роблять перед початком роботи та після кожного клієнта. Адміністраторка зазначає, що їхній таксопарк обмежив рухомий склад автомобілів, тож тепер їх менше, однак "протягом зміни за допомогою дезінфікування водії турбуються і про своє здоров'я, і про здоров'я клієнтів".
Нагадаємо, що днями у Черкасах обмежили кількість пасажирів у транспорті до 10 осіб. За відмову 11-го виходити водії повинні викликати поліцію, яка самостійно виведе порушника. Також найближчим часом планують припинити рух автобусів і тролейбусів містом.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram