Бережись автобуса: черкаські маршрутки небезпечні для містян?

16 травня 2015, 08:40

f91ed22a5893e89cb733416d56a8c736_L

Минулого тижня у Черкасах трапилась низка ДТП за участі пасажирських автобусів, що працюють на міських маршрутах. 5 травня в районі вул. Сєдова пасажирський автобус, що курсує на 24 маршруті, врізався у стовп. Спочатку йшлося про те, що у автобуса були несправні гальма, врешті перевізних запевнив, пригода сталася через жінку, що несподівано вибігла на дорогу. 6 травня у автобуса, що обслуговує 25 маршрут, просто під час руху відпало колесо, а 7 травня водій однієї із маршруток збив скутериста. Якість обслуговування на міських маршрутах насторожує, ще більше турбує в’яле реагування на ці події міської влади та правоохоронних органів.

- 5 травня близько 16.30 на зупинці Сєдова сталася ДТП з матеріальними збитками. Ніхто не постраждав. Матеріальних збитків зазнав лише автобус, – коментують “Вечірці” пригоду, що трапилася за участі автобуса 24-го маршруту в обласному управлінні ДАІ.

Поки в ДАІ з’ясовували причину ДТП, на міському форумі очевидці пригоди припускали – вона трапилася через несправність автобусу, в якому відмовили гальма. Власник товариства, що обслуговує 24-ий маршрут, запевняє, його автобус врізався у стовп, через жінку, яка раптово вибігла на проїжджу частину. - Суть там не в гальмах. Автобус був справний технічно. Зараз проводиться внутрішнє розслідування. Просто на дорогу вибігла жінка і водій вильнув у праву сторону, щоб не збивати її. Він врізався у стовп і розбив машину: тріснуло лобове скло.
Найголовніше, що ніхто не постраждав, – коментує директор ТОВ «Автотюн» Ігор Ганжа. - Якщо мене не підводить зір і не зраджує пам`ять, то там перед зупинкою є пішохідний перехід. Не здивуюсь, якщо за версією маршруточників жінка знахабніла і несподівано на нього вибігла, – так прокоментували пояснення перевізника учасники черкаського форуму forum.ck.ua. Однак на цьому пригоди черкащан у громадському транспорті минулого тижня не скінчилися. Під час руху у «Богдана», що курсує на 25-му маршруті, відвалилося колесо. Про це стало відомо завдяки очевидцям, що розмістили фото на тому ж таки forum.ck.ua.
Вже 7-го травня на офіційному сайті Державтоінспекції в Черкаській області з’явилося повідомлення про те, що водій маршрутки збив водія скутера. Пригода трапилася о 07.00 год. на перехресті вулиць Благовісної та Горького. – Водій маршрутного автобуса 30-річний черкащанин при виїзді на головну дорогу не надав переваги в русі та скоїв зіткнення зі скутером під керуванням 54-річного місцевого жителя, який рухався по головній дорозі. Внаслідок пригоди водій скутера отримав закриту черепно-мозкову травму та струскголовного мозку, перелом правого передпліччя. Госпіталізований до 3-ї міської лікарні, – йдеться у зведенні Державтоінспекції. У міськвиконкомі запевняють – ситуація не типова для нашого міста. Зараз у мерії спільно з Державтоінспекцією та Укртрансінспекцією створюють комісію із розслідування обох випадків, і вже за результатами роботи цих комісій прийматимуть рішення – хто винен і чи розривати угоду із перевізником. – Покарати недобросовісних перевізників ми можемо лише, розірвавши із ними угоду. В умовах договору прописано – підставою для розірвання є три порушення з боку перевізника. Зрозуміло, що випадків, які трапилися на 24 та 25 маршрутах, узагалі не повинно бути, адже вони можуть призвести до людських жертв. Однак зараз слід з’ясувати, чому вони трапилися, коли дійсно з вини перевізника – угоду з ним буде розірвано, – роз’яснює директор департаменту житлово-комунального комплексу, у компетенції якого транспортні перевезення в нашому місті, Андрій Наумчук.
Цікаво, наскільки серйозними мають бути наслідки здійснених перевізниками порушень, щоб мерія нарешті почала розривати з ними угоди. Від початку року приватні перевізники нашого міста не випускали на маршрути автобуси, самовільно змінювали маршрут та графік роботи, тепер деякі з них своєю роботою буквально загрожують життю та здоров’ю як пасажирів, так і інших учасників руху. Зрозуміло, що для такої роботи і у перевізників можуть бути причини. Розбиті дороги міста без кінця вимагають фінансування ремонтів автобусів. Можливо й тариф не настільки рентабельний, аби працювати та горя не знати. Велика кількість конкурентів на головних маршрутах міста спричиняє перегони, аби ж таки заробити чим більше грошей за зміну. У всій цій ситуації не зрозуміло, чому городяни, які справно платять за проїзд, бо даром же ж ніхто не повезе, мають терпіти це. Слуги народу – депутати і виконком зобов’язані працювати задля нашого комфорту, проводити конкурси, створювати комфортні для черкащан концепції роботи громадського транспорті і слідкувати за тим, щоб цих вимог дотримувалися як приватні, так і комунальні перевізники – однак вони категорично не хочуть цим займатися. І знову нас за наші ж гроші обдурено, обхамлено, добре, що поки ще не покалічено.
Коментар експерта Начальник управління Укртрансінспекції в Черкаській області Євген Кімлик: – В Україні з серпня 20214 року діє мораторій на проведення перевірок суб’єктів господарювання. Через це ні наша інспекція, ні Державтоінспекція не має права без дозволу Кабміну прийти і перевірити того чи іншого підприємця. Тому у галузі автоперевезень, та й не тільки у цій галузі, ми маємо повний хаос. Відчуваючи безкарність, та, враховуючи скрутний фінансовий стан, у якому зараз опинилося чимало перевізників, вони практично нічого не роблять задля безпеки перевезень. Наша інспекція і обласна рада зверталися до Кабміну із проханням зняти мораторій, однак у відповідь надходили лиш відписки. Чомусь Кабмін усі контролюючі органи вважає корупціонерами. Однак є органи, без діяльності яких можна обійтися, а є й ті, від роботи яких залежить здоров’я та життя громадян. Тим більше по Україні ми вже маємо декілька резонансних подій, дорожньо-транспортних пригод за участі громадського транспорту з численними жертвами.
Довідка ДАІ На території Черкаської області з початку року сталося 34 ДТП за участю маршрутних транспортних засобів. Із них 7 ДТП з постраждалими, в яких травмовано 12 та загинуло 2 людини. На території м. Черкаси з початку року трапилось 17 дорожньо-транспортних пригод. В 4 ДТП травмувалось 11 осіб. Справність автобусів перед виїздом з автобусного парку перевіряє посадова особа – механік. Автобуси повинні відповідати вимогам розділу 31 Правил дорожнього руху, а саме «Технічний стан транспортних засобів та їх обладнання» та ДСТУ 3649:2010 «Колісні транспортні засоби».

Новини svit24.net - любимая певица Ярослава Красильникова. Ексклюзив!

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору