За останні роки б/в автомобілі в Україні трохи подешевшали, але в порівнянні з аналогами в країнах Європи вони все одно залишаються на 20-50% дорожче, пише в своїй статті для ZN. UA Олександр Алєксєєнко.
Як зазначає автор, основна причина такого стану справ – акцизний збір, який для вживаних автомобілів у 22 рази вищі, ніж для нових.
"Акцизний збір становить левову частку суми розмитнення і є її основною корупційною складовою розмитнення як процесу", - пише він.
Автор нагадує, що для офіційного розмитнення старого автомобіля необхідно сплатити від 25 до 50% від його вартості як акцизний збір. Таким чином, загальна ціна розмитненого авто складається з 10% ввізного мита і 20% ПДВ (разом на ці дві складові припадає понад 30%, тому що ПДВ стягується і з ввізного мита також), а якщо ще додати 50% акцизного збору, то вартість розмитненого б/в авто наближається до подвійної його ціни при покупці.
"Таким чином, все зроблено для того, щоб та невелика частина населення, яка в змозі придбати новий автомобіль, кілька років покористувавшись ним, продала його за завищеною для такого віку ціною і, додавши трохи грошей, мала можливість придбати наступний. Альтернативи у вигляді дешевих б/в автомобілів з-за кордону немає. Тому в Європі автомобіль у віці 4-7 років при пробігу 100-150 тис. км. втрачає в своїй вартості на 40-60%, а у нас тільки на 20-30%", - йдеться у статті.
Автор вважає, що держава сама підштовхує ринок до нелегальних схем, перелік яких можна легко знайти в Інтернеті. При цьому весь дохід від такого "розмитнення" осідає в кишенях нечистих на руку чиновників і бізнесменів, а не надходить до державного бюджету.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram