10 лайфхаків, як відрізнити вакансію-обманку

26 серпня 2019, 15:29

10 лайфхаків, як відрізнити вакансію-обманку

Фахівці Смілянського міськрайонного центру зайнятості підготували 10 лайфхаків про те, як розпізнати недобросовісного роботодавця за оголошенням прийому на роботу.

Ефективно себе зарекомендувати повинні не тільки люди, які шукають роботу, а й самі роботодавці. Уміти керувати персоналом, мотивувати людей – це мистецтво, яке починається з оголошення прийому на роботу.

Лайфхак 1. Звертайте увагу на назву компанії

Бувають випадки, коли в оголошенні прийому на роботу зустрічаються фрази типу: «велика міжнародна компанія», «компанія співпрацює з великими міжнародними компаніями», або «національна компанія». Але не вказано назву цієї компанії. Це перша ознака того, що роботодавець може мати сумнівну репутацію.

Лайфхак 2. Звертайте увагу на опис діяльності компанії

Має насторожити короткий опис роботодавця. Наприклад: «молода компанія, яка динамічно розвивається».

Лайфхак 3. Звертайте увагу на контакти організації

Трапляються оголошення, де не вказано ніяких контактних даних роботодавця: ні сайту-візитки, ні адреси, ні даних, за якими можна самостійно знайти інформацію про компанію у відкритих джерелах. Це має насторожити. А ще є оголошення, де вказано роботодавця національного чи міжнародного рівня, або пошта для резюме  - на безкоштовному сервері. Як правило, такі компанії мають корпоративну пошту.

Лайфхак 4. Звертайте увагу на обов'язки і навички

Бувають випадки, коли вказуються не конкретні обов'язки, а розмиті загальні фрази типу: активна життєва позиція, почуття гумору, вміння підтримати розмову, бажання працювати тощо.

Лайфхак 5: Звертайте увагу на фрази дискримінаційного характеру.

Наприклад, часто роботодавці запрошують на певні позиції тільки чоловіків або жінок: «потрібна молода жінка привабливої зовнішності» або «потрібен чоловік на керівну посаду». Це – гендерна дискримінація. Зустрічаються оголошення із зазначеним віковим діапазоном: «робота для людей віком до 40 років». Це – дискримінація за віком. Можна погодитися і влаштуватися до такого роботодавця, але потім не потрібно дивуватися, якщо зауваження щодо роботи будуть сформульовані як особисті приниження.

Лайфхак 6. Звертайте увагу на місце розміщення оголошення

Стовпи, паркани, зупинки – не краще місце для розміщення оголошень компанії зі сформованим брендом, навіть якщо це стосується пошуку робітничих спеціальностей.

Лайфхак 7: Мисліть критично

Мають привабливий вигляд «солодкі» фрази на зразок: «дружелюбний колектив», «обіди в офісі», «біла зарплата». Але запитайте себе: чи має бути якось інакше? Буває так, що «дружелюбний колектив» - це конкуренти та кар’єристи, «обідами в офісі» виявляється зламана кавова машина, а «біла зарплата» - це виплати у білому конверті, а не легальна заробітна плата, що впливає на страховий стаж.

Лайфхак 8. Ніхто не має права вимагати кошти за працевлаштування або співбесіду

Послуги за працевлаштування можуть бути платними тільки в кадрових чи рекрутингових агентствах. Інші випадки вимагання коштів за працевлаштування є шахрайством або корупцією. Найчастіше, прохання заплатити кошти за працевлаштування є у вакансіях щодо роботи за кордоном.

Лайфхак 9. Не телефонуйте на платні номери

Якщо просять перетелефонувати на номер невідомого оператора – не робіть цього, адже з рахунку можуть зняти кошти шахраї. Якщо дійсно зацікавили роботодавця, він сам з зв’яжеться або повідомить зручний безкоштовний мессенджер.

Лайфхак 10: Запитуйте у роботодавця про те, що насторожило в оголошенні

За інформацією Смілянського міськрайонного центру зайнятості

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору