Владислав Голуб Народний депутат України

Наша проблема – не у введенні воєнного стану, а у стратегії розвитку держави

30 грудня 2018, 16:40

Дія правового режиму воєнного стану завершена. Але хочу проаналізувати ці тридцять днів, які Україна пережила за час дії правового режиму.  Та, чи держава виправдала мету його введення і чого досягла за цей час.

Влада має прозвітувати, якими саме правами воєнного стану скористалася

Вважаю, що було б доцільним, аби начальник Генштабу ЗСУ - головнокомандувач ЗСУ Віктор Муженко, міністр оборони України Степан Полторак, міністр закордонних справ України Павло Клімкін і всі інші люди, які дотичні до процесів мирного врегулювання ситуації в Україні, доповіли, якими саме правами, які передбачені ЗУ Про правовий режим воєнного стану, вони скористалися.  І яким чином допомогли поновити нам нашу територіальну цілісність і розповсюдити наш державний суверенітет на всю територію країни, зокрема АР Крим і частину окупованого Донбасу.

Суспільство не поступилось своїм правом – обирати владу

Суспільство чітко показало владі, що не готове поступатися демократичними принципами і правами, зокрема основним правом громадян України - обирати власну владу. Твердження про те, що воєнний стан допоміг передислокувати певні війська, насправді, воєнного стану не стосуються. У нас були всі правові, юридичні, військово-технічні можливості зробити це і без введення воєнного стану.

Воєнний стан не вплинув на український бізнес

На жаль, у нас дуже багато людей плутають воєнний стан зі станом війни. Це два різні правові режими. Саме тому, введення воєнного стану ніяким чином не вплинуло і не може вплинути на виконання договірних зобов’язань, приміром, між кредитором і боржником. Інша річ, маючи всі механізми для вкладення і інвестування, вони зроблять оцінку ризиків. Я не погоджуюсь з твердженням, що ці 30 днів якимось чином вплинули на економіку держави, або на розбудову бізнесу. Якби у нас були структуровані реформи, зрозуміле податкове право, чітка інвестиційна стратегія розвитку нашої держави, цілісне бізнес-сприйняття, то навіть попри те, що у нас воєнний стан, у нашу країну б заходили інституціональні інвестори, у нашу економіку вкладали б гроші. Ось де наша проблема. Наша проблема – не у введенні чи не введенні воєнного стану.

Про справжній лейтмотив введення воєнного стану

Втім жодним чином не шкодую про те, що 26 листопада проголосував на підтримку Указу Президента щодо введення воєнного стану. Бо неприхована військова агресія зі сторони Російської Федерації, як була чотири роки тому, нині залишається високою. Але чи було використано з боку влади хоч одне право, яке передбачає ЗУ Про правовий режим воєнного стану, чи була створена хоч одна воєнна адміністрація на території тих областей, де був введений воєнний стан? Ні! Я думаю, що з боку Президента це була спроба протестувати суспільству і парламентаризму. Така собі перевірка, на скільки суспільство готове піти у політичний вихор, зокрема, відтермінування виборів Президента. Адже ми не можемо перенести дату виборів Президента, яка чітко прописана у законодавстві.

 

Всі тексти автора
Вгору