За прозорістю роботи влади Черкаси займають 22 місце

04 травня 2018, 09:59

За результатами Індексу публічності міської влади Черкаси отримали один з найнижчих результатів та посіли 22 місце з 24 можливих. Як обраховувався Індекс прозорості та що вплинуло та такий результат розповіли представники Громадянської мережі “Опора”. Представники міської влади в презентації Індексу прозорості та його обговоренні участі не взяли.

У порівнянні з попередніми роками міська влада стала більш прозорою, але на загальному рейтингу це не позначилося, і місто знаходиться на останніх позиціях рейтингу прозорості.

— Рівень публічності визначається за кількома сотнями індикаторів. Його вимірюють, щоб зрозуміти наскільки прозоро та публічно ухвалюються рішення місцевого самоврядування. Ми проводили моніторинг з лютого до кінця березня, оскільки на деякі запити доводилося довго чекати на відповіді, — розповів координатор ГМ “ОПОРА” Захар Колісніченко.

Зазначимо, що 100% прозорої місцевої влади немає в жодному регіоні. Найкращі результати має Івано-Франківськ з результатом в 78%. В той же самий час Черкаси отримали третє місця з кінця з результатом в 51%, випередивши лише на 1% Одесу та Полтаву, які отримали 50% прозорості.

За словами Захара Колісніченка, основними причинами такого незадовільного результату є те, що ні виконавчі органи, ні міський голова, ні депутати не звітують належним чином, або не висвітлюють результати своїх звітів. На сайті міської ради, нерідко відсутні проекти рішень чи вже ухвалені рішення, відсутня інформація, яка була б корисною та потрібною містянам.

Виконавчі органи мають тенденцію до постійного зниження індексу публічності. Так, в порівнянні з 2016 роком, індекс знизився на 1% і склав лише 41%, що призвело до того, що за цим показником Черкаси зайняли останнє місце.  А в порівнянні з 2015 зниження індексу склало 4%.

На такий результат вплинуло те, що в публічному доступі відсутня інформація про структуру виконавчих органів та їхніх керівників, не опубліковані програми, які фінансуються місцевим бюджетом. Також значним чинником стало і те, що на сайті міської ради відсутня інформація про пільги для населення та послуги, які надаються комунальними підприємствами.

— Виконавчі органи не звітуються перед містянами про свою роботу, на сайті міської ради відсутня інформацію про фінансові результати комунальних підприємств. В той же самий час не можемо не відзначити і позитивні моменти, серед яких і належна діяльність міського ЦНАПу (Центру надання адміністративних послуг), хоча ніде і не можна знайти інформацію ні про послуги, які він надає, ні про розклад, за яким він працює, — зазначив  Захар Колісніченко.

Значно покращився рівень публічності депутатів Черкаської міської ради, який в порівнянні з 2016 роком зріс на 13% і склав 59%. Це дало можливість Черкасам розміститися на 19 позиції рейтингу за цим показником. Водночас в публічному доступі майже відсутня інформація про місцевих депутатів — їхня біографія, графіки та місце прийому громадян та контактні дані депутатів. Також не всі депутати оприлюднили на сайті міської ради звіти про свою діяльність, та й то зробили не в повному обсязі.

А от рейтинг міського голови Черкас в 2017 році знизився на 2% і в рейтингу публічності він отримав третє місце з кінця та  54% публічності. Гірший рейтинг мають лише міські голови Полтави (50%) та Одеси (45%).

Основними недоліками, які вплинули на рейтинг міського голови, вважають в "ОПОРІ", є те, що він не прозвітував публічно про свою діяльність на посаді в 2017 році. В публічному доступі відсутня інформація про його радників та помічників. Рішення міського голови на сайті можна знайти лише частково.

Для покращення рейтингу міста "ОПОРОЮ" було розроблено низку рекомендацій. Так для міського голови було підготовлено 15 порад, серед яких:

  • Оприлюднити на веб-сайті ради декларацію про майно, доходи, зобов’язання фінансового характеру;
  • Систематично взаємодіяти зі ЗМІ шляхом брифінгів, прес-конференцій, неформальних зустрічей;
  • Оприлюднити на сайті ради у повному обсязі протоколи засідання конкурсної комісії про результати конкурсів на заміщення вакантних посад.

Для депутатів було підготовлено 14 рекомендацій, серед яких:

  • Оприлюднити інформацію про номери засобів зв'язку, адреси електронної пошти, біографічні дані всіх депутатів;
  • Оприлюднити на сайті ради інформацію про кількість коштів, виділених з депутатських фондів на потреби громадян.
  • Оприлюднювати усі (прийняті і не прийняті) депутатські запити.

Найбільше порад та рекомендацій отримали виконавчі органи. Так їм було підготовлено 31 рекомендація по усуненню недоліків в публічній діяльності:

  • Оприлюднити на веб-сайті ради вичерпну інформацію (дата народження, освіта, досвід роботи, сімейний стан, судимість, фото) про членів виконавчого комітету ради;
  • Оприлюднити на сайті ради вичерпну інформацію про послуги, що надаються комунальними підприємствами, та їхню вартість;
  • Оприлюднити на веб-сайті ради інформацію, що містить формули розрахунку тарифів на комунальні послуги;
  • Створити сайт ЦНАП та окремий сервіс (наприклад «кабінет мешканця»), який дозволяє мешканцям отримувати адміністративні послуги онлайн;
  • Впровадити практику звітування виконавчих органів на відкритій зустрічі перед громадою;

Повний звіт та рекомендації на 31 сторінці будуть відправлені міському голові та виконавчим органам. А от питання, чи скористаються вони цими порадами і покращать ситуацію з прозорістю органів місцевого самоврядування, залишається відкритим.

Вгору