Яким був і яким стане черкаський аеропорт

15 березня 2016, 09:33

СКРІН

Тисяча штатних працівників, 64 льотні екіпажі, 80 рейсів на день – так працював черкаський аеропорт у часи свого розквіту. Після розпаду Радянського Союзу сюди прийшов занепад. У 2000-х роках на його території навіть хотіли побудувати котеджне містечко. Зараз аеропорт має мільйонні борги. Утім за відновлення стратегічних об’єктів взявся уряд України, інформує Громадське ТБ: Черкаси.

Черкаський аеропорт можуть передати у власність Міністерства інфраструктури України. Також летовище у цьому році чекає обіцяного фінансування на 100 мільйонів гривень. Директор КП «Аеропорт Черкаси» Олена Качуріна розповідає, що ці кошти необхідні передусім на відновлення аеродромного комплексу:

– Встановлення світлосигнальної системи, ремонт злітно-посадкової смуги – це основне, що потрібно зробити, щоб ми могли приймати літаки класу «боїнг» та «аеробус», – говорить директорка. – Проект фінансування є, але його розробляли у минулому році, тому він потребує актуалізації, адже вартість всього обладнання – в іноземній валюті, а курс постійно змінюється.

Нині аеропорт у Черкасах приймає чартерні рейси, тут функціонує аеротаксі. Також на території летовища влаштовують фестивалі малої авіації.

Нагадаємо, у лютому Кабінет міністрів України затвердив Державну цільову програму розвитку аеропортів на період до 2023 року, до якої увійшли 17 аеропортів України. Отже, у 2016 році Черкаський аеропорт може розраховувати на 90 млн. грн. із державного бюджету, 10 мільйонів – від Міністерства інфраструктури, а також 500 тис. грн. – від обласної влади. Однак точного періоду, коли мають надійти перші кошти для реконструкції, поки немає.

Начальник управління транспорту, дорожнього господарства та оборонно-промислового комплексу Черкаської ОДА Юрій Панченко пояснює, що аеропорт більше не буде власністю обласної ради:

– Відповідно до постанови 126, ми маємо передати весь аеродром та аеродромні об’єкти до сфери управління Міністерства інфраструктури. Щоправда, мені незрозумілий механізм цієї передачі, адже він ніде не прописаний, – говорить Юрій Панченко. – До нас готові зайти такі авіаперевізники, як «МАУ», «Turkish Airlines» та деякі лоукостові компанії. Але поки ще конкретики немає.

Колишній пілот Черкаського аеропорту Олександр Мочалов згадує, що під час розквіту в Черкаському аеропорту працювало близько 1000 працівників різних служб, а також майже 150 осіб льотного персоналу . Щодня летовище приймало 80 рейсів.

– Я переконаний, що аеропорт свідомо знищили, – говорить Олександр Павлович. – На початку 90-х Українське управління цивільної авіації ухвалило наказ про недоцільність використання аеропортів місцевих повітряних ліній. І з того часу все почало згасати. Але зараз 21 століття – час високих швидкостей! Не може такого бути, щоб у місті був аеропорт і він не працював! 

Довідково:

У 80-х роках в період розквіту Черкаського аеропорту тут працювало близько 1000 працівників різних служб, а також майже 150 осіб льотного персоналу. Щодня летовище приймало 80 рейсів.

Під час занепаду аеропорту у 2000-х роках тут пропонували збудувати котеджне містечко або побудувати торговельні павільйони на зразок «Привозу» в Одесі.

Радянський фільм «Разрешите взлет!» (1971 р.) за участю Анатолія Папанова знімали саме у Черкаському аеропорту, а за штурвалом літаків сиділи черкаські пілоти. У фільмі можна побачити частини нашого міста та будівлю старого аеропорту. Стрічку вважають першим радянським фільмом про цивільну авіацію з каскадерськими трюками та першими у радянському кіно спецефектами.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору