У Черкасах затвердили елементи велосипедної інфраструктури

07 грудня 2017, 07:24

Черкаська мерія розробила та затвердила типовий збірник елементів велосипедної інфраструктури. Над ним працювали майже рік. На думку авторів, такий довідник дозволить впорядкувати вулично-дорожню мережу та змінити зовнішній вигляд обласного центру. Усе – задля зручності й комфорту всіх учасників руху, пише "Інфоміст".

Збірник упорядкували в рамках реалізації Програми розвитку велосипедної інфраструктури у м. Черкаси на 2016-2020 роки. Її, нагадаємо, у березні минулого року своїм рішенням ухвалили місцеві депутати. У затвердженому документі майже сотня сторінок. Він містить кілька розділів із інформацією про елементи велосипедної навігації (а це – знаки й розмітка, інформаційні стенди й вказівники), велопарковки та додаткові зручності для любителів "двоколісного" транспорту.

– Насамперед, ми розробили цей збірник, щоб полегшити завдання людям, котрі бажають облаштувати велосипедну інфраструктуру. Для прикладу, біля кафе, свого офісу або ж ОСББ, поруч із приміщенням лікарні чи в парку, – розповів начальник відділу реклами та дизайну міського середовища департаменту архітектури та містобудування Андрій Поліщук. – На наш погляд, він стане в нагоді нашим комунальним службам, які, власне, створюватимуть цю інфраструктуру. Цей збірник уніфікує міське велосередовище із точки зору зручності та головне – безпеки.

Під час напрацювання довідника в мерії консультувалися з відомими представниками велосипедного руху та Асоціаціями велосипедистів Черкас і Києва. Брали до уваги й досвід інших країн, як-то: Лондон, Париж, Амстердам, Люксембург, Сідней, Чикаго. За словами Поліщука, збірник узгодили з Національною поліцією України.

У довіднику, серед іншого, презентували всі можливі дорожні знаки для інформування про велосипедний рух та варіанти вказівників. Тут представлені й різні категорії парковок для "двоколісних" (паркувальні стійки короткочасного зберігання велосипедів, майданчики тривалого зберігання та бокси постійного зберігання). Є в збірнику ще й поради для правильного паркування: аби транспорт ніхто не поцупив.

– Часто люди навіть не замислюються над тим, що є якісь правила паркування й через якісь банальні помилки самі провокують крадіїв, – говорить Андрій Поліщук. – У збірнику ми пояснюємо, з яких матеріалів краще облаштувати паркувальний майданчик, які загальноприйняті вимоги є для цього, в яких місцях їх доцільніше встановлювати.

Із досвіду велосипедистів для додаткової зручності можна на вулицях міста облаштувати ще низку корисних деталей, які обов’язково стануть у нагоді. Серед них – підставки, ремонтні стійки, система прокату, перевезення "двоколісних" на громадському транспорті. У збірнику показали, якими можуть бути ці елементи та навели кілька прикладів.

– Наш збірник має рекомендаційний характер, але нам би хотілося, щоб комунальники, бізнес дослуховувалися до цих порад, – зазначає чиновник. – Щоб наше місто розвивалося в єдиному стилі. Запропоновані тут варіанти облаштування велосипедної інфраструктури не дорогі, але, в той же час, практичні та зручні. Ми намагалися зробити все так, аби було комфортно й безпечно як самим велосипедистам, так і всім іншим учасникам руху.

Серед особливостей упорядкованого довідника є й те, що в ньому містяться чіткі поради щодо габаритів, назви й розміру шрифтів на вказівники чи знаки.

Між іншим, у 2015 та 2016 роках громадські організації "CEUREN" разом з «АВЧ» та Клубом черкаських велобайкерів проводили підрахунок велосипедистів у Черкасах. У травні 2015 року зафіксували 1 382 чоловік, які пересувалися містом на велосипедів, натомість у 2016-ому – 1056. Середня кількість велосипедистів на одному перехресті, за їхніми підрахунками, склала 67 чоловік.

З повною версією збірника можна ознайомитися ТУТ.

Вгору