Попередній владі було байдуже, що будувати, аби гроші відмити, – Майборода

27 березня 2014, 21:00

Депутат обласної ради Любов Майборода всю свою політичну кар'єру збудувала на опозиції до влади. Будучи заступником міського голови Черкас Сергія Одарича з гуманітарних питань, вона не побоялася винести на публіку проблеми та непорозуміння, що виникли у них у роботі, за що й поплатилася посадою. Сьогодні Любов Володимирівна готова піддати критиці роботу нових керівників, з якими ще вчора стояла на майданах. Можливо, саме ця політична відвертість на межі екстріму і дозволяє Майбороді вже четверте скликання отримувати від народу довіру, а разом із нею - мандат депутата Черкаської обласної ради, пише Vechirka.net.

– Зараз обласна влада шукає, на чому б зекономити гроші. Що б ви порадили?

– У 2013 році на автотранспортне підприємство обласної ради було виділено 3 мільйони гривень. І на перевезення чиновників облради у бюджеті було передбачено ще один мільйон. Минулого року це підприємство мало 37 автомобілів, п'ять із них було закріплено за обласною радою, решта – за адміністрацією. Це АТП перевозить голову обласної ради, двох заступників, керівника фонду комунального майна, керівника секретаріату. Думаю, вище керівництво області має їздити на роботу та з роботи громадським або особистим транспортом. Наступної сесії обласної ради я ставитиму питання про ліквідацію цього АТП.

– Які ще програми можна скоротити?

– На програму виставково ярмаркової діяльності торік з обласного бюджету пішло півтора мільйона гривень, а на 2014-ий заплановано 500 тисяч гривень, хоча це мають бути комерційні проекти. Розвиток молочного скотарства – 700 тис. грн, хоча це прерогатива Міністерства аграрної політики. На 2014 рік на висвітлення у ЗМІ діяльності керівників області та депутатів передбачено 1 млн 360 тис. грн. Хоча цим мають займатись незалежні ЗМІ, які в демократичних країнах не фінансуються з бюджету. Три мільйони гривень торік було витрачено на підтримку підприємств комунальної власності – аеропорту, річкового вокзалу, друкарень. Такі підприємства мають бути тільки комерційними. Цього року на них знову виділено 600 тисяч гривень. Усього торік на програми облради, які не є її повноваженнями, було виділено з обласного бюджету 24 мільйони гривень. Це просто через обласні програми перекачуються бюджетні гроші у приватні кишені.

– На чому найбільше крали під час керівництва областю Сергієм Тулубом?

– За часів Януковича найбільше відмивання бюджетних грошей ішло через будівництво. Щоб бути привабливою для людей, влада вирішила в кожному обласному центрі побудувати по сучасному перинатальному центру. Його будівництво у Черкасах потягло 70 мільйонів бюджетних гривень. У тому числі з бюджету Черкас було взято понад три мільйони гривень. Щоб ви розуміли, на ремонти всіх 15 медичних закладів Черкаси торік витратили 3,5 млн грн. Жодної потреби у будівництві перинатального центру не було, і сьогодні він не діє. Обладнання, а це приблизно 20 млн грн, не закупили. За які гроші будуть його купувати і коли – невідомо. Перед цим будували обласну дитячу лікарню, на яку витратили 130 мільйонів. Потім діагностичний центр, на який пішло 70 млн. Обладнання закуповували за цінами, які втричі перевищували ринкову вартість. На будівництво та реставрацію музеїв по Шевченківських місцях витрачено 30 млн грн. Це музей Енгельгардта, який розташований у селі Звенигородського району, куди мало хто добереться.

– Поясніть, чому обласний бюджет майже десяту частину усіх коштів, що передбачені на рік на медицину, витрачає для лікування черкащан із нирковою недостатністю?

– Лікування однієї людини з хронічною нирковою недостатністю коштує 160 тисяч гривень на рік. На Черкащині 178 таких хворих, і їх лікування оплачується за бюджетні кошти. Процедуру гемодіалізу їм нічим не можна замінити. Вони мають її отримувати двічі-тричі на тиждень, бо інакше помруть. Навіть лікування ракових хворих може передбачати декілька методик, заміну медикаментів, тобто є варіанти для підтримування і подовження їхнього життя. Для ниркових хворих варіантів немає. Раніше угоду на оплату послуг укладали між обласним управлінням охорони здоров'я та "Фрезеніусом", і медичні послуги оплачували із обласного бюджету. Тулуб перекинув цю функцію на райони. Це підло і негуманно.

– Як ви оцінюєте нового губернатора? Чи не буде він продовжувати справу свого попередника?

– Призначення Ткаченка я оцінюю як позитив для Черкащини. Я знаю його років вісім, він – чудовий фінансист і менеджер, комунікабельна людина, має лідерські якості. Однак є й негативні моменти. Він – людина з бізнесу, тому ніколи не був публічним політиком. Він не має команди, підтримки якоїсь політичної сили. Те, що йому закидають, ніби на Майдані не стояв, то я особисто знаю, скільки коштів він передав, коли Майдан тільки розпочався у Києві. Я ще в грудні бачила його з

Черевком на Майдані в Києві. Не можна зараз цими речами спекулювати.

– Але ж змінився лише губернатор, кадри залишилися старі...

– Дайте час новопризначеному голові облдержадміністрації призначити нових керівників. Як на мене, Володимир Брожик, директор Департаменту охорони здоров'я Черкаської облдержадміністрації, однозначно має бути замінений. Те, що ми будували медичні заклади без потреби, – це насамперед провина Брожика. Ввели в експлуатацію обласну дитячу лікарню за 130 мільйонів, виділяйте кожен рік на її утримання 30 мільйонів гривень; увели діагностичний центр за 50 мільйонів гривень – виділяйте 20 мільйонів на утримання! Брожик лобіював та брав участь у схемах постачання надзвичайно дороговартісного обладнання, яке, до речі, так і не використовується. Це тоді, коли лікарні не мають звичайних кардіографів чи інгаляторів за 35 тисяч гривень. Володимир Кулеша – чудовий фінансист, але бути на перших ролях йому вже достатньо. Він одночасно і депутат обласної ради, і входить до постійночинної депутатської бюджетної комісії, й очолює Департамент фінансів облдержадміністрації. Тобто сам собі планую, сам себе й контролюю. Так не може бути, бо він готує документи, лобіює їх і голосує за них. Він знав про всі корупційні схеми і був їх виконавцем, однак притягнути його до відповідальності неможливо, бо він робив лише те, за що проголосували депутати.

– Навіщо взагалі потрібен такий орган, якщо 100 осіб одноголосно приймають рішення за вказівкою однієї людини, це якась пародія на демократію?

– Наша Черкаська обласна рада протягом останніх двадцяти років є угрупуванням людей, які не розуміють, навіщо вони зібралися, які механічно голосують за спущені згори рішення. Такої кількості депутатів просто не треба. Це абсолютно недієздатний орган. У нас на утримання апарату ради у складі 37 осіб витрачається 5 мільйонів 800 тисяч гривень на рік. Для порівняння: бюджет Другої поліклініки Черкас, яка обслуговує 60 тисяч населення, на рік становить сім мільйонів гривень. Нехай краще цих п'ять мільйонів доплачують депутатам за роботу, щоб вони мали мотивацію, а не, як вівці, за вказівкою тиснули на кнопки.

– А як ви ставитеся до повернення "любих друзів"? 

– До мене доходять сьогодні чутки, що Олександр Черевко хоче претендувати на посаду голови обласної ради. Це досить дивно, адже за три з половиною року, що працює ця рада, він лише двічі був на її засіданнях – на першому і коли після повалення режиму Януковича обирали нового голову ради. Зрозуміло, що ця рада буде перехідного періоду. Сьогодні в парламенті зареєстровано постанову про проведення у жовтні виборів місцевих рад.

Вгору