Підприємець розповів, скільки коштує зимове утримання доріг у Черкасах

26 грудня 2015, 11:01
12391339_1005992599466665_7423946141699054956_n

Фото зі сторінки Андрія Бортника у Фейсбук

Станом на 25 грудня на зимове утримання доріг містом витрачено 2,1 млн. грн. Для порівняння: за січень 2015 року було витрачено 6,5 млн. грн. Як використовуються кошти, виділені на зимове утримання доріг, у мережі Фейсбук детально написав директор черкаського підприємства ЧСУ-525 (яке займається зимовим утриманням доріг у місті) Андрій Бортник.

- За останні два дні ледве не всі черкаські змі обговорювали тему прибирання міста від неіснуючого снігу, на яке за різними джерелами пішло від 2 до більш ніж 3 мільйонів гривень, - зазначив Андрій Бортник. - Багато це чи мало? Як здійснюється обробка автодоріг, здача-прийомка виконаних робіт, та наскільки прозорий цей процес? Для пересічного громадянина питань більше, ніж відповідей.

Тож він детально описав всі процеси, які здійснюються по прибиранню міських доріг. За його словами, Черкаси мають більш ніж 30 одиниць техніки для зимового утримання доріг. В тому числі 5 сучасних солерозкидачів та 3 машини для обробки доріг рідкими протиожеледними реагентами. За кожною машиною закріплені по 2 водія, для можливості роботи позмінно під час затяжних снігопадів.

- Ще більше 30 чоловік забезпечують цю діяльність: цілодобова диспетчерська служба, ремонтні підрозділи, інженерно-технічні робітники, робітники для приготування соляного розчину, загрузки солі та соляного розчину на машини. Враховуючи специфіку роботи кожна технологічна операція дублюється мінімум 2 рази: ми можемо загрузити сіль в солерозкидачі двома різними способами, працювати від стаціонарної електрики чи від автономних генераторів, отримаємо прогноз погоди з кількох джерел, в тому числі з власних метеостанцій, готуємо соляний реагент двома установками, - розповідає Андрій Бортник.

Він наголошує, що таке дублювання необхідне, аби уникнути у місті колапсу у разі якоїсь поломки.

- При отриманні прогнозу снігу чи ожеледі чергова зміна водіїв залишається на чергування на підприємстві. Далі черговий диспетчер відслідковує температуру повітря (дані з наших метеостанцій) та сайту rp5.ua, вологість та стан дорожнього покриття. Спеціальним приладом вимірюється залишок солі на дорозі та розраховується її здатність протидіяти ожеледі. Іноді однієї обробки вистачає на 4-5 днів, а іноді виникає необхідність здійснювати дві обробки на добу. Перший сніг в цьому році випав 29-30 листопада. Використання рідких реагентів дає змогу отримати кооф. зчеплення 0.7-0.8, що дорівнює кооф. сухого асфальту. При використанні піщано-соляної суміші в ліпшому випадку вдається отримати кооф. 0,35, крім того немає можливості запобігти ожеледиці - потрібно постійно боротися з її наслідками, - тлумачить підприємець.

Він також зауважує, що за результатами обробки в департамент ЖКГ Черкаської міськради постійно отримує звіт, який містить: прогноз погоди, за яким приймалось рішення про обробку; роздруківку даних про температуру повітря, вологість та кількість опадів, з інтервалом 3 години. (для перевірки потреби в обробці); дані gps трекерів незалежного підприємства, що здійснює контроль за рухом транспорту, та виконання ним технологічних операцій та карту оброблених вулиць (для контролю обсягу виконаних робіт).

Між іншим, каже Бортник, якщо машина просто їде, не здійснюючи обробку чи чищення, то цей пробіг не включається в акти виконаних робіт.

- На основі цих даних департамент приймає рішення про оплату за виконані роботи. Під час снігопадів чи ожеледиці нерідко працівники департаменту здійснюють особистий контроль виконання технологічних операцій, - додає підприємець.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору