Перед нами поставили нові задачі, до яких ніхто не був готовий, – Андрій Бортник про зимове прибирання в Черкасах

19 січня 2016, 09:20
12495161_1674399886161619_4998999877065171732_n

Фото зі сторінки Андрія Кучі у Фейсбук

Черкаси знову накрив снігопад. Вчора у місті цілу добу не вщухав сильний сніг, а обласний центр з  гідрометеорології прогнозує хуртовини та снігові замети й надалі. Із запитаннями, чи готове місто до прибирання такої кількості опадів із доріг та хто повинен наводити лад на тротуарах та зупинках, «Про все» звернулося до генерального директора підприємства ЧСУ-525 (яке утримує міські автошляхи) Андрія Бортника.

- Черкащани по-різному реагували на прибирання доріг під час попереднього снігопаду. Одні дякували вам за виконану роботу і розміщували у соцмережах фото та відео колони прибиральних машин. Інші ж навпаки скаржилися, що дороги ніхто не чистить. Як ви оцінюєте виконану роботу та з якими проблемами довелося зіштовхнутися?

- З тим регламентом, який у нас був з року в рік, ми впоралися чудово. Але перед нами поставили нові задачі, до яких ніхто не був готовий, а підготуватися до них за один день - взагалі нереально. Обсяг доріг, які ми повинні очищати від снігу, міська влада збільшила у 2,5 рази, додавши усі провулки, які є в Черкасах. Виконати таке завдання тією технікою, яка була у нас,  неможливо, адже техніка закуповується планово під обсяг робіт, передбачений містом. Враховуючи цю ситуацію, ми додатково закупили три трактори, два піскорозкидаючих причепа, зробили установку по обробці тротуарів протиожеледним реагентом і два снігонавантажувача. Крім того, було залучено велику кількість техніки субпідрядних організацій, яка була у місті. У нас працюють шість додаткових тракторів, один грейдер і два бобкета (міні-екскаватори, - ред.).

- Під час попереднього снігопаду виник форс-мажор через відсутність у місті потрібної кількості солі для реагенту. Чому так сталося і як це відбилося на чистці доріг?

- Дійсно, це ледь не призвело до надзвичайної ситуації. Запас солі в місті складав менше 60 тон. А одна обробка доріг потребує  75 тон солі. Така ситуація виникла тому, що єдиний в Україні завод у зв’язку з невеликими замовленнями закрився на різдвяні свята і повністю припинив відвантаження. У результаті, проплачена сіль так і не була поставлена вчасно. Тому нам довелося всю роботу виконувати з мінімальною кількістю реагенту. Якщо солі є потрібна кількість, то при обробці реагентом доріг сніг розчиняється. Наша задача була забезпечити проїзд транспорту основними магістралями. Ми з нею впоралися. Якби у цей час ми почали б чистити провулки і дворові проїзди, то засипало б усе місто, і з точки А в точку В було б неможливо доїхати. Тому у таких випадках завжди робиться найголовніше. У межах нормативного часу усі вулиці, які ми повинні були очистити, ми привели до нормативного стану, очистили до асфальту.

- Відповідно до нового регламенту тепер ваше підприємство повинно очищати і обробляти від снігу вже всі дороги в Черкасах?

- Так. У нас є перелік вулиць, які ми повинні почистити і обробити у першу чергу, вони на карті зафарбовані. Ті вулиці, які не зафарбовані, очищаються додатково після розчищення основних. Усі провулки чистяться після закінчення снігопаду. Коли ми виконали свою роботу на основних маршрутах, привели вулиці до відповідного нормативного стану, тоді ми починаємо чистити провулки. На сьогодні, у нас працює 21 одиниця техніки з прибирання, одночасно триває розчищення по 5-ти маршрутах.

- Чи передбачено умовами договору вивіз вашим підприємством снігу з доріг за місто, чи ваше завдання лише згорнути його до узбіччя?

- Сніг ми не вивозимо, оскільки це дуже дорого. Окрім Києва жодне місто в Україні не вивозить сніг з доріг, оскільки витрати на це з бюджету просто шалені. Тому сніг згортається на одну й іншу сторони від дороги.  Дороги 1-2-ої категорії ми розчищаємо до асфальту. Відповідно до стандарту, вал, який утворюється, не повинен бути більше, ніж ширина однієї полоси руху.

- Чи входить в обов’язки підприємства розчищати від снігу зупинки?

- 50% черкаських зупинок входить в наші обов’язки. Зазвичай, впродовж 2-3 днів ми приводимо їх до ладу. Інші 50% зупинок повинні очищати їх власники, приватні заклади, які біля них розміщені, наприклад, торгово-розважальні центри, магазини тощо. От саме на адресу таких зупинок надходить найбільше скарг, що вони не почищені. Ми, звичайно, направляємо свою техніку на допомогу місту, але виконувати за інших їхню роботу, яка нам не оплачується, постійно ми не можемо.

- Ця зима продемонструвала черкащанам, що найбільші проблеми у міста з утриманням тротуарів, які по суті ніхто не доглядає. Що на вашу думку може змінити цю ситуацію і подарувати містянам чисті і приведені до ладу пішохідні доріжки?

- Ми розробляли рекомендації, як можна почистити тротуари в Черкасах. Ми придбали два пристрої для посипання доріжок піском, придбали пристрій для обробки протиожеледним реагентом. Але таким чином можна очистити досить малу кількість тротуарів у місті. На мою думку, потрібно розробляти окрему комплексну програму, як діяти з тротуарами. Адже це дуже складне питання. По-перше, не зрозуміло, хто за все це буде платити. До сьогодні тротуари чистилися або за рахунок СУБів, коли це стосувалося багатоповерхових будинків, або за рахунок приватного сектору, або установ та організацій, розміщених поруч. Були й тротуари, які взагалі ні за ким не закріплені. Частина людей та організацій добросовісно виконували цю роботу, частина - ні. Я вважаю, що цим питанням повинна займатися окрема організація або кілька організацій, кожна з яких буде відповідати за свою ділянку роботи. Повністю механізовано чистити тротуари просто не можливо. Тротуари не зроблені відповідно до стандартів. Вони на різних рівнях, у деяких місцях вони завужені, тому що хтось висипав землю, інші добудували сходи на тротуарі. Техніка до цього місця доїжджає, а далі проїхати вже не може. Тому люди, які будуть займатися обробкою тротуарів, повинні досконало знати кожен свій маршрут. Адже коли випадає 10 см снігу ти не знаєш, що під ним. У результаті – часті поломки, техніка не може почистити тротуар тощо. Наскільки мені відомо, місто планує обробку тротуарів доручити КП «ЧЕЛУАШ». Я б краще провів тендер, який би визначив організацію, дав би їй час підготуватися. Моє підприємство завантажено роботою, тому чистити тротуари ми фізично не можемо, навіть якби перед нами поставили таке завдання.

 

Вгору