сьогодні

11:03

Освітянський скандал: на Черкащині майже цілий клас перейшов до іншої школи

1476086219

Безпрецедентний  випадок стався на Шполянщині у вересні цього року. У Шполянській ЗОШ № 1 було розформовано клас, оскільки діти з нього перейшли на навчання в іншу школу. Причиною свого  рішення батьки дітей називають байдужість  районної влади та небажання директора прислухатися до думки батьків. Це сталося  внаслідок  конфлікту між двома учнями, до якого по мірі ескалації долучились батьки дітей, колектив школи, районна влада. Докотилося аж до  Адміністрації Президента України.

Не будемо заглиблюватись у суть конфлікту, визначати,  хто його жертва або ініціатор. Більш цікавою в цьому розрізі є позиція районної влади, яка своїм самоусуненням від вирішення питання, по суті призвела до таких наслідків.

Факт наступний – в листопаді 2015 року під час перерви побилися учні-семикласники. Таке у школах трапляється досить часто. Та, як наслідок батько одного з хлопчиків, за словами інших батьків,  розпочав цілу кампанію з покарання «винних». Поліція двічі розпочинала кримінальні провадження за фактом побиття, але закривала їх за відсутністю складу злочину.

Однак  ситуація несподівано набула розвитку в зовсім іншій площині.  Річ у тім, що керівник класу, в якому сталася бійка, Тетяна Струк отримала догану від директора школи Федосія Костюковича та була усунута від класного керівництва.

struk– Мені про позбавлення класного керівництва директор школи оголосив у червні (2016 року – ред.). Причин цього він пояснювати мені не схотів і зазначив, що це його принципова позиція, – розповідає Тетяна Струк.

На захист вчительки одразу ж стали батьки.

– За три роки, що вона працювала з нашими дітьми вони їздили на екскурсії, діти гарно навчаються. Тетяна Струк проводила з ними дуже багато часу. Ніколи не було ніяких протиріч. Вони завжди знаходили спільну мову. Наші діти її люблять і поважають, – зазначає мама одного з учнів, що перейшли в іншу школу, Людмила Калинчук. – Натомість замість неї їм поставили іншу вчительку, яка через свій похилий вік не зможе вгледіти за підлітками, тим більше за хлопцями.

Та, не дивлячись на чисельні прохання батьків, директор своє рішення категорично міняти не схотів.

Проігнорував директор і відповідні рішення профільної комісії Шполянської районної ради та управління освіти і науки Черкаської ОДА, згідно з якими, директору школи було рекомендовано локалізувати конфлікт і повернути Тетяну Струк до класного керівництва  (документи наведено нижче).

dyrektor– Я прийняв рішення про заміну, бо призначення класного керівника здійснюється щороку наказом по школі. Це вчителька підмовила батьків. Вона писала скарги в усі інстанції. Я давав їй можливість навести порядок у класі сім місяців. Але цього не було, – пояснює у коментарі «Про все» директор Шполянської ЗОШ № 1 Федосій Костюкович. – Так, і Департамент освіти ОДА, і комісія райради рекомендували залишити вчительку. Але їх рекомендації не є обов’язковими для виконання. Я несу за це персональну відповідальність.

Оскільки директор Шполянської ЗОШ № 1 не захотів взяти до уваги бажання батьків, вони напередодні нового навчального року прийшли до нього з вимогою надати документи для переведення своїх дітей в іншу школу. Але  документи вони забирали в присутності поліції, оскільки, за їхніми словами, директор відмовлявся їх видавати.

Батьки переконують: для вирішення цієї ситуації та з проханням повернути класного керівника вони неодноразово звертались у різні інстанції, але з ними так ніхто й не спілкувався з цього приводу.

– Наше звернення до голови Шполянської районної державної адміністрації закінчилось формальними відписками. Не знайшли часу зустрітись з батьківським колективом ні голова РДА, ні начальник відділу освіти, ні директор школи, – розповідає мати одного з учнів Наталія Смірнова.

Позиція керівництва Шполянської РДА, зокрема, її очільника Володимира Потапенка виявилась більш, ніж стриманою. Ним було проведено лише одну розмову з батьками напередодні навчального року – у серпні.

potapenkoЯк озвучив  Володимир Потапенко у коментарі нашому кореспонденту, батьки проявили до нього неповагу, як до керівника району.

– Батьки до мене не прийшли. Це неповага до голови адміністрації тих же батьків. Я ж не міг їм заборонити переходити в іншу школу. До мене прийшли лише вчителька і одна мама, – зауважив чиновник.

Більше того, за словами Володимира Потапенка, ця ситуація – не рівень голови району.

– Це проблема батьків, які між собою не можуть домовитися. У мене як керівника району багато інших питань – створити комфортні умови для навчання, забезпечити школи підручниками. Ми ж не Комуністична партія, щоб по столу стукнути і всіх помирити, – пояснює Володимир Потапенко.

Так, зі словами голови райдержадміністрації можна було б погодитися. Справді, конфлікт між дітьми можна було вирішити і в школі, і з батьками, адже найбільше в цій ситуації страждають діти. Однак, у даному випадку вже не йдеться про «розборки» між двома батьками, мова про безпрецедентне протистояння директора школи і майже цілого класу.

Ураховуючи той факт, що ситуація набула скандальних рис, вийшла за межі самої школи, району та вже дійшла до Адміністрації Президента, «позиція невтручання» голови райдержадміністрації  виглядає більш, ніж дивною.

А протистояння між батьками учнів та директором школи і надалі продовжує набирати обертів.

Невдоволені відсутністю реакції з боку влади вони вдруге направили звернення до Президента України з вимогою відреагувати на її бездіяльність.

Залишати ситуацію, як є, батьки не збираються.

Висновки роботи комісії відділу освіти Шполянської РДА:

komisiya-1

 

komisiya-2

 

komisiya-3

 

komisiya-4

 

Повторне колективне звернення батьків до голови Адміністрації Президента України:

zvernennya-batkiv-1

 

zvernennya-batkiv-2

  
Коментарі - 3

Написати відповідь до Володимир Скасувати відповідь

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*


*

* Модератор має право без попередження та додаткових пояснень видаляти коментарі, які не відповідають ПРАВИЛАМ сайту.

Повністю згоден!!!

Феодосій Феодосійовича Костюкович знаю з 1975 року .В сш №5 викладав алгебру .геометрію .іжодного поганого слова не можу сказати в його сторону.принциповий. порядний,завжди находив спільну мову з учнями(в мене поведінка була переважно не задовільно)Дякую Вам Феодосфій феодосійович.тримайтесь,зрозуміло звідки вітер дує.Поведінка батьків це не що інше як “стадний рефлекс” Тримайтесь Р Т

Андрій Миколайович
|
|

Бентежить одне питання – а куди може поскаржитися Костюкович? Чому він нічого не робить???

КАЖУТЬ ЩО...
Дмитро
Дмитро
Найкраща оцінка ситуації від Mykola Rud - тут вже є робота і для СБУ: "Як професійний педагог. Прослухавши аудіозапис голосу вчительки, яка розмовляє із дітьми, можу зробити висновок про професійну непридатність не лише вчительки, а й директора. Він напевно мав вивчити аудіозапис. Якщо директор прослуховував цей запис і вважає себе педагогом - то мав зробити належний висновок із тої ситуації, яка склалась. Він також мав належно відреагувати НЕГАЙНО. На що він сподівався? Чому поводить себе так впевнено і навіть зухвало? Слід терміново втрутитись "Інституту педагогіки", підключити психологів і зробити дослідження записів спілкування педагога із дітьми. Це слід зробити якомога швидше, щоб відповідні органи мали цей документ на руках і могли посилатись на нього. Батьки не є педагогами і психологами - вони не мають кваліфікаційного права вирішувати чи варто - чи не варто захищати вчительку й директора школи. Це мають робити СПЕЦІАЛІСТИ. Директор і завідувач районної педагогічної структури мають бути звільнені. В нормі, вони безумовно винні і це не підлягає обговоренню. Їх службовим обов’язком є моніторинг процесу навчання і ВИХОВАННЯ. Вони для цього призвані та існують як інституція. На очах у всієї школи створено систему цькування дитини-інваліда... І у цьому приймає участь не лише вчителька, а й директор, який не зробив належних висновків... Він не міг не знати, як вчителька розмовляє із учнями – про це однозначно відомо колегам – адже вона кричить дуже голосно, що можливо є ознакою неадекватного стану нервової системи. Таке теж не можна виключити. Це може означати, що вища керівна структура курирує даний процес і направляє його у потрібному їм напрямку. Тобто – за попередніми висновками - це антидержавна діяльність. Очевидно, що у обласних структурах це відомо усім, хто мав би по службі це знати. Міське управління має зробити висновок і продовжити дослідження у всіх інших школах. Скоріш за все - це тотальне ураження нашого соціуму у даному регіоні й у даній сфері. Мій попередній висновок такий: у місті нездорова обстановка; судячи із промови директора у всіх управліннях педагогічної сфери міста домінує антиукраїнська та антидержавна агресивна позиція. За таких умов очевидно, що антидержавна = антиукраїнська робота ведеться планомірно і сплановано. Тут вже пізно робити висновки - слід діяти негайно. Одночасно із тим, слід діяти обережно, уважно стежачи за реакцією із метою упередження якихось небезпечних кроків із боку антидержавної агентури. Хочу зауважити важливу, на мій погляд, обставину: все це відбувається під час воєнних дій на Донбасі та на Луганщині."Текст коментаря
У Черкасах школярку виживають з класу через конфлікт із вчителькою
Олег
Олег
Пані Олена, не варто вороже ставитися до зауважень, навіть якщо вони Вам не зовсім приємні. Я в своєму коментарі не знайшов місця, де б я назвав Вас людиною другого ґатунку. Це по-перше. По-друге, вміти розмовляти двома-трьома-п'ятьма мовами це добре! Дуже добре! Але Ви все ж таки маєте одну РІДНУ мову? Ту мову, на якій Ви мислите, формуєте думки, спілкуєтеся подумки на одинці сама з собою? І чогось (хоча я знаю чого) мені здається, що для Вас такою мовою є російська. І як би Ви добре не знали і не полюбляли англійську, читали б книжки, слухали б пісні, для Вас завжди буде ближча та людина, що заговорить з Вами де не будь російською, а не англійською. Те саме і з українською. Тому у Вас на підсвідомому рівні "руцкагаварящій" більш свій, чим любий іншомовний. На цьому базується і поведінка, думки, дії. І це так у всіх, а не тільки у Вас. Тому Ви апріорі на боці продавчині і засуджуєте її опонентку. Щодо "Я пишаюся собою, бо ПОВАЖАЮ усiх людей незалежно вiд мови", то на мою особисту думку, люди варті поваги за власні вчинки, а не за слова, на якій би мові вони не були сказані. Стосовно ж "З повагою до вас,пане Олег (Олеже якось не солiдно!)", то знову Ви виказуєте себе, як "руцкагаварящую", бо українською звернення звучить нормально, правильно Олеже - в кличному відмінку, який при СРСР видушили з граматики, але з розмовної мови ні! Звертатися один до одного українською Петре, Олено, Олеже, Іване, Маріє і т.і. мало того, що правильно, так і милозвучно. Тай "пане Олег" краще вже звучить "пан Олег". Про комп'ютер - можливо Ви просто не знаєте, що в Windows (я маю сумнів, що Ви користуєтесь Linux-системою)на "языковой панели" можна в налаштуваннях додати українську мову і будете мати всю абетку української мови, в тому числі "Ї" і "Ґ". Таким чином не будете вводити в оману людей, які можуть вважати Вас безграмотною людиною. "Не треба принижувати та виховувати мене, як дiвчинку та вказувати на недолiки моеi мови!" - Ви так хворобливо сприймаєте критику? Ви не впевнені в собі? "Мене вчили найкращi вчителi мого мiста! Усi учнi мого класу вступили у вишi та зараз дуже поважнiособи!" Добре-добре, не треба так хвилюватися , бо Ви зараз ще й диплом свій покажете. А щодо "вступили у виші" і "зараз дуже поважні особи", то наявність закінченого вишу не завжди є достатнім для поваги до людини. "А вам треба бути чемним у ставленнi до жiнок." - буду щиро вдячний, якщо Ви вкажете мені, де я Вас образив як жінку, або був не чемний як з жінкою. На останок - Ви праві, в Фінляндії дійсно дві державні мови. І шведську за рідну там вважають біля 5% населення, та все ж таки вони знають і володіють фінською - коли до них звертаються фінською вони не відповідають шведською! І навпаки, якщо хтось звертається шведською, йому не відповідають фінською. Вловлюєте різницю з ситуацією українська мова - "руцкій язік" в Україні (какаяразніцанакакомязіке, ітакпаймут)? І на останок. Щоб Ви не вважали за образу чи неповагою до Вас, коли я називаю "руцкій язік", а не "російська мова", бо не існує "російської" мови. Таку назву вкорінили в українську мову більшовики на початку ХХ сторічча, коли насильно "ріднили" українську мову з москвинською. Ось дивіться, по москвинські є "Россия" і є "русский язык". А чому на українську мову перекладаються як "Росія" і "російська мова"? Правда, якось не зграбно? Бо, якщо "Росія" і "російська мова", то відповідно повинно було б "Россия" і "российський язык". Знову халепа виходить! Назвати їх мову "руською" теж не має сенсу, бо вони жодного відношення до Русі не мають, бо вона була лише Київська. Тай "Россіею" вони стали лише в 1721 р., завдяки тому, що їх цар Пьотр І своїм наказом переназвав Московію з князівства Московського на "Россию". А для щоб більше "примазатися" до славної історії Київської Русі, мову Мокши їхню назвав "руским язіком". Але це вже окрема тема.
«Лагідна» українізація, або жменя здачі для дурепи
СОЦ. МЕРЕЖІ
Читайте нас на Facebook

AVTOsale.ua-всі пропозиції з продажу авто Вашого міста.
Слідкуйте за свіжими новинами в Україні на UKR.NET
Афіша всіх фільмів в кіно на KINOafisha.ua.
Погоду в Черкасах на тиждень дивись на Sinoptik.ua.